2009-11-21, 03:16
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Håller med men han skrev "länderna de flydde ifrån" inte "länderna de flyttade ifrån". Kan förstå att man flyttar till ett annat land för att jobba med högre lön, få mer pengar osv. Men att fly, det är för mig när man inte har något annat val på grund av krig, stor naturkatastrof eller liknande. Sen att vissa inte kan anpassa sig till sitt eget hemland och "flyr" för att få bidrag och jobba svart för att sedan åka tillbaka 1 gång om året och festa med släkten tycker jag inte är okej.
Men vafan.
De flyttar inte flyr och de åker dit för att utöva sitt yrke inte åka dit för att leva på bidrag.
Men vafan.
De flyttar inte flyr och de åker dit för att utöva sitt yrke inte åka dit för att leva på bidrag.Nej nej nej! Ts skrev nyss om invandrarna som kommit hit för att jobba! De har inte flytt deras länder.
här
Citat:
Ursprungligen postat av UbYe
Om de är arbetskraftinvandrare typ syrianer som kom hit på 70-talet?
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Ja det är illa när man har blivit normaliserad vid att leva på bidrag. För du menade väl ändå inte att svenskarna gör detta??
I sådana fall måste det till en förklaring, du får inte se svenskarna som en grå homogen massa utan som enskilda individer vilka där de flesta får lära sig att kritiskt granska och ifrågasätta. Till exempel, varför betalar jag så hög skatt bara för att den där ska runt och tugga khat, drälla på kafe, ägna sig åt kriminalitet, skaffa 8 ungar som alla ska bli försörjda av mig och liknande som resor tillbaks till det land de flydde från året efter de fick PUT.
Jag kan berätta för dig att svensken är varken blind eller dum bara för att vi inte vrålar halvnakna och dansar runt med en ak-47:a när vi ser något vi stör oss på.
I sådana fall måste det till en förklaring, du får inte se svenskarna som en grå homogen massa utan som enskilda individer vilka där de flesta får lära sig att kritiskt granska och ifrågasätta. Till exempel, varför betalar jag så hög skatt bara för att den där ska runt och tugga khat, drälla på kafe, ägna sig åt kriminalitet, skaffa 8 ungar som alla ska bli försörjda av mig och liknande som resor tillbaks till det land de flydde från året efter de fick PUT.
Jag kan berätta för dig att svensken är varken blind eller dum bara för att vi inte vrålar halvnakna och dansar runt med en ak-47:a när vi ser något vi stör oss på.
Jag menar inte att det är jag som ser er på det sättet utan de invandrarna som jag har pratat med under alla mina år i det här landet. Nu till frågan, Ts frågade varför ni gnällde om arbetskraftsinvandrarna som kom från Syria. Om de är arbetskraftsinvandrare så betalar dem också lika mycket skatt som du gör.
Senast redigerad av Freshbacken 2009-11-21 kl. 03:20.
Senast redigerad av Freshbacken 2009-11-21 kl. 03:20.