Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-17, 10:50
  #133
Medlem
Bergieees avatar
Moving on...

Tack för stödet germinator!

Om vi fortsätter med ämnet så har jag en speciell seriefigur jag skulle vilja göra upp med EXTRA mycket...

snurre sprätt... Detta har redan illustrerats en gång i family guy, men jag känner ändå att mitt agg mot denna figur måste få utlopp lite mer än det.

Jag skulle vilja se den förbannade kanikjäveln komma där med sin attityd för att helt plötsligt mötas av en fradgande helmer som väntat ovan ytan med Mora-kniven i högsta hugg. Svisch! så ryker benen på kaninaset, fortsättningen följer strax därpå med armarna. För att sen toppa det hela så tar Helmer ett stadigt tag bakom öronen på honom och "force-feedar" honom en stor "serving" kvalitétsriktig "dagen-efter-aftermath-efter-ett-besök-på-det-lokala-tacohaket"

Skulla vilja se honom ta sig ur det i första taget
Citera
2008-10-17, 18:13
  #134
Medlem
Tmïnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
de har i och för sig fipplat med kontinuiteten, så nuförtiden är det den nuvarande Fantomens farfar som var aktiv på 30-talet (alltså var den nuvarande och Diana inte ens födda). Jämför med Läderlappen, som också skapades på 30-talet, men lik förbannat fortfarande är 30-40 år gammal och i moderna "origin stories" använder det absolut senaste inom high tech-datorteknologi, har sitt första möte med fiender som egentligen varit med i 60 år, osv.

det var som tusan. jag har inte läst Fantomen på en herrans massa år, så jag tackar för upplysningen, och tar tillbaka mitt tidigare påstående
Citera
2008-10-31, 20:38
  #135
Medlem
farbrorvtnmelons avatar
tycker hela musse gänget borde dött för länge sen men självklart måste man se hanns fula tryne i varenda kalle tidning...
Citera
2008-11-01, 18:50
  #136
Medlem
Dr. Wilys avatar
Jag har avskytt Gullan i Snobben så länge jag kan minnas. Det är hon med blå klänning och mörkt hår som alltid rycker undan fotbollen för Karl när han ska göra utspark. Hon är elak, högljudd, egocentrisk och fullständigt outhärdlig. Skitunge! Drömscenariot är att lille Karl en dag helt enkelt ballar ur efter år av mobbning och går lös på henne med slagträt när de spelar baseball.

Jag har ett vagt minne av att lille Karl faktiskt tog en gruvlig hämnd i en parodisk sekvens i Family Guy, men jag är inte säker. Om någon kan hitta det klippet vore jag tacksam.
Citera
2008-11-02, 14:00
  #137
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
...av att lille Karl faktiskt tog en gruvlig hämnd i en parodisk sekvens i Family Guy, men jag är inte säker. Om någon kan hitta det klippet vore jag tacksam.

Antar att det är denna du menar? Det är ju den enda sketchen som innehåller andra karaktärer än Snobben och Woodstock i FG. (Vad jag minns)

http://www.youtube.com/watch?v=j4eMN7kIhO8
Citera
2008-11-02, 19:10
  #138
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Antar att det är denna du menar? Det är ju den enda sketchen som innehåller andra karaktärer än Snobben och Woodstock i FG. (Vad jag minns)

http://www.youtube.com/watch?v=j4eMN7kIhO8
Nja, det var inte den jag tänkte på. Fast den där sketchen jag tycker mig minnas var kanske inte i Family Guy ö.h.t.

Tack i alla fall!
Citera
2008-11-12, 18:02
  #139
Avstängd
Doktor bajss avatar
huvudpersonen i serien 'Besserwisser' skulle jag med nöje tortera till döds
Citera
2012-04-01, 20:26
  #140
Medlem
Aaaarrgghhs avatar
Mången seriefigur har gjort sitt förtjänt av mitt hat:

- Jerry (blir arg bara jag ser honom för att han alltid vinner över Tom).
- Den andra musen i den serien, Tommy eller Timmy eller vad han nu hette...
- Alexander Lukas, uppstudsig och uppblåst idiot som inte förtjänar någon nåd.
- Musse Pigg.
- Kajsa Anka.
- Klarabella Ko.
- Klasse Ko.
- Mimmi Pigg.
- De-där-tjejsversionerna-av-knattarna (Titti... någonting).
- Den 21:a Fantomen.
- Diana Palmer-Walker.
- Åsa-Nisse.
- Kronblom.
- Hans fru Malin.
- Hans svärmor.
- Lilla Fridolf.
- Selma (hans fru).
- Den där diaboliska clownfågeln som visas på julafton varje år.
- Piff och Puff.
- Den nya Spindelmannen (inte Peter Parker, det andra kräket).
- Nalle Puh.
- Nasse, det fega lilla kräket.
- Kanin.
- Christoffer Robin.
- Teddy i Bamse.
- Garmor i Herman Hedning.
- De andra två kvinnliga versionerna av huvudrollerna i HH, Herm... och den andra.
- Bumbibjörnarna, varenda jäkel.

Det var alla jag kan komma på för tillfället.
Citera
2012-04-03, 12:08
  #141
Medlem
Roseniuss avatar
Alexander Lukas, och Kusin Knase. Jag vet inte vem av dem som är mer irriterande.
Citera
2012-04-03, 18:01
  #142
Medlem
Split-eds avatar
Hade varit givande att få se Coyote få tag i Roadrunner nån gång..
Citera
2018-02-13, 16:02
  #143
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Kan inte hälge dö, när börjar jaktsäsongen?
Hälge är i hård konkurrens Sveriges tråkigaste serie.

Jag röstar på Hälge. Det är dags nu!
Citera
2018-02-21, 15:15
  #144
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Hade varit givande att få se Coyote få tag i Roadrunner nån gång..
Herre jösses bump

Family guy har ju ordnat det scenariot..
https://www.youtube.com/watch?v=OQhOcDFbflQ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback