Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-03, 15:05
  #49
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Är Arklöv en dålig ”konstnär” i din värld? En som är född för att ”skapa konst” men inte levererar? Eller kan man tänka sig att Arklöv är Arklöv och använder konsten som plattform för att uttrycka sig, fast det lika gärna kunde ha varit en k-pist eller en banjo?

Whatever. Jag har bara sett en bild. Talangfull amatör, möjligen. I konstvärlden kommer han aldrig att göra avtryck. Men samlare av makaber kuriosa kanske tycker att en tavla av en polismördare är en trofé att hänga på väggen i pojkrummet. Men några stora summor tror jag inte det blir tal om.
Men vad vet jag. Som du sa, jag lever inte i den världen.

Knappast som den nu levande Karin Mamma Andersson i alla fall. En "normis" enligt dej, eller?
Den här gick för över sex miljoner nyligen.

https://www.bukowskis.com/sv/auction...-in-the-family
__________________
Senast redigerad av Slottsherre 2018-01-03 kl. 15:10.
Citera
2018-01-03, 15:55
  #50
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Whatever. Jag har bara sett en bild. Talangfull amatör, möjligen. I konstvärlden kommer han aldrig att göra avtryck. Men samlare av makaber kuriosa kanske tycker att en tavla av en polismördare är en trofé att hänga på väggen i pojkrummet. Men några stora summor tror jag inte det blir tal om.
Men vad vet jag. Som du sa, jag lever inte i den världen.

Knappast som den nu levande Karin Mamma Andersson i alla fall. En "normis" enligt dej, eller?
Den här gick för över sex miljoner nyligen.

https://www.bukowskis.com/sv/auction...-in-the-family
Det ser ut som att du söker acceptans. Det är inte riktigt konstens uppgift enligt min åsikt.
När jag kollade länken du postade letade jag febrilt efter den där Stenmarkdängan som ställer det jag ser på huvudet, men det fanns ingen... Det var bara en intetsägande tavla som folk använder som investering. Hade Stefan Löfvén målat den skulle jag titta både en och två gånger för att ha referensramar som rymmer mer än enbart färgpaletten eller penseldragen.
Citera
2018-01-03, 15:57
  #51
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Jag såg ett reportage om detta på TV för ett par år sedan. Det är verkligen tragiskt att se hur han slösat bort sitt liv. Han är ju faktiskt riktigt begåvad. Tänk om han istället kommit in på konstfack...

Ungefär som Svartenbrandt som också lär ha varit väldigt kreativ i sina ljusa stunder.
Citera
2018-01-03, 16:07
  #52
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Det ser ut som att du söker acceptans. Det är inte riktigt konstens uppgift enligt min åsikt.
När jag kollade länken du postade letade jag febrilt efter den där Stenmarkdängan som ställer det jag ser på huvudet, men det fanns ingen... Det var bara en intetsägande tavla som folk använder som investering. Hade Stefan Löfvén målat den skulle jag titta både en och två gånger för att ha referensramar som rymmer mer än enbart färgpaletten eller penseldragen.


Där skiljer vi oss. Jag är inte det minsta nyfiken på tavlor av Stefan Löfven.
Citera
2018-01-03, 16:15
  #53
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Där skiljer vi oss. Jag är inte det minsta nyfiken på tavlor av Stefan Löfven.
Det är lugnt, man kan se konst som inredningsdesign och det är absolut inget att skämmas över. Skönheten sitter som bekant i betraktarens öga.
Citera
2018-01-05, 01:05
  #54
Medlem
SwingKidds avatar
Adressen till Jackie för att fråga, bla, om hans konst --->


POSTADRESS TILL INTAGNA

Den intagnes namn
Slottsvägen
195 95 Rosersberg
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback