2009-04-28, 19:22
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilograms
Nänä absolut, kan man inte spela cool och är duktig på att maskera nojjan så är man körd i vilket fall som.
Jag tycker det brukar hjälpa att sitta försjunken i en tidning, bok eller så.

Håller mycket väl med dig här också, ibland pallar jag helt enkelt bara inte och stoppar in det mellan en tidning eller så.
Men grejen med tullen är väl den också att man lär knappast bli överraskad av dem sålänge man har någorlunda koll mellan stationerna.
Antingen är de redan på tåget med all kalabalik när du går på, eller så hoppar de på någonstans, och har man inte någon schysst plan så är det bara att mer eller mindre "cut your losses short" och överge stashet.
De mängderna jag brukar ta med mig hem är inte värda att få skit för i Sverige i mitt tycke
Eller en armhåla framför en om man har tur och verkligen prickar rusningstrafiken.
Önskar tullen lycka till med att ens komma på tåget.
Jag kan ha fel, men jag tror dom bara pendlar Kastrup - svågetorp eventuellt centralen,
Den gången jag såg dom så kom dom från Köpenhamn, tog nästa tåg igen och vände på Kastrup. Så har jag rätt vilket jag hoppas så är det bara hålla koll på pärongen på Kastrup, ser man asen där så är det ju bara låtsas som om snöar och ta nästa tåg hehe
Nu när jag tänker på det så är det ju inte helt omöjligt, danskarna vill nog inte ha svenska svin yrande mitt i landet hehe ”två steg över gränsen och stick tillbaka dit ni kom ifrån”

Ju, småbitar kan man ju bara hålla fritt men lite större mängder kräver lite bättre hantering, sist jag bara slängde ner en pose bio skunk i väskan så log jag för mig själv på tåget, någon pothead har inte packat in sitt shit ordentligt och kommer bli busted utan tvekan, leendet försvann hastigt när jag insåg att jag var källan till den underbara doften som fyllde allt inom fem meters radie.
Ett misstag man inte gör om. Dubbla påsar är vist inte nock för att kapsla in state of the art grejer.

Överge staschet ??????!!!!! Är du galen? Det blir en duell mellan mig och den stackaren som kommer försöka ta mitt weed ifrån mig.

Om texten är lite osammanhängande så är det för jag har sovit 6 timmar sen söndag.
Citera
2009-04-28, 19:28
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshh
varför postar ni inte bara skiten i danmark? eller har dom hård koll på vad som kommer i breven från danmark till sverige??
Hade du gjort det ?
Lämna ifrån dig några tusen, åka hem och bara … vänta … på antingen ett brev från tullen eller kanske ditt stasch.
Med tanke på vilken enorm övervakning dom har på gränserna och hur man kan finta dom så är det 100% säkrare att bara sätta sig på tåget och slösa på nerverna i 20 minuter, istället för att gå som på nålar i några dagar och riskera mer.
Citera
2009-04-28, 19:38
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensi_Mc_Sunset
Sedan dess har jag alltid handlat av han som artighetsfrasar sig med "Sir" (Ung lirare som oavsett väder bär både keps, huva och stor jacka)
Brukar fråga vilken som är den bästa uppern,
har aldrig vägt och donat men alltid kännt mig jävligt nöjd.
Jag upplever honom som betydligt mer seriös än de flesta andra aktörer man ser där nere.
Alla som inte redan har en favoritlangare borde börja handla där,
då kan vi bilda en konsumentförening och få grupprabatt.
Ju, han vet hur man hanterar kunder och håller dom nöjda.
Kan vara därför det ständigt är kö framför hans paraply medan alla andra bara gapar ”häsh häsh” på förbipaserande. Hatar sånt, man känner sig genast stressad att handla.

+1 på det sista.
Vi borde samla några stycken och slå ihop oss ekonomiskt.

Men nu ska jag sluta flooda tråden, Sorry om jag tog upp för mycket plats utan att egentligen bidra till topicen.
Citera
2009-04-28, 19:49
Medlem
the_d0ct0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilograms
Jag hade tyckt det var kul att veta var man hittar Bio också, har nog lyckats missa det de senaste gångerna.
Fanns också där igår. Dock inget jag själv testade.
Edit: Såg att du undrade var, hmm finns en liten "grill" ganska nära där "marknaden" ( där de säljer massa krims krams prylar) är, brevid den grillen under några träd tror jag. Har för mig det åtminstonde.
Senast redigerad av the_d0ct0r 2009-04-28 kl. 19:53.
Citera
2009-04-28, 19:52
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Ju, han vet hur man hanterar kunder och håller dom nöjda.
Kan vara därför det ständigt är kö framför hans paraply medan alla andra bara gapar ”häsh häsh” på förbipaserande. Hatar sånt, man känner sig genast stressad att handla.

+1 på det sista.
Vi borde samla några stycken och slå ihop oss ekonomiskt.

Men nu ska jag sluta flooda tråden, Sorry om jag tog upp för mycket plats utan att egentligen bidra till topicen.

Handlade av den killen när jag var där. En jävla lång kö fram till bordet.
Citera
2009-04-28, 20:33
Medlem
kissen_mjaus avatar
Okey ett inlägg till då.
WW som jag inte har haft nöjet att få i mig hittentils eller bio skunk? Har beslutsångest som bör nog avgöras ikväll och det verkar som båda två är tillgängliga i den gröna staden.
vad går WW på egentligen? bio kostade 120 som bäst, 100 när det var dom lite sämmre dock fullt fungerande delar.
Vad tar han för bio nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Handlade av den killen när jag var där. En jävla lång kö fram till bordet.
Hör du nån gapa ”häsh” så vänd på klacken, vi snackar om en drog som inte behöver reklam för at säljas, om försäljarna insisterar på det ändå så är det nått som inte stämmer .
Citera
2009-04-28, 23:20
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Nänä absolut, kan man inte spela cool och är duktig på att maskera nojjan så är man körd i vilket fall som.
Jag tycker det brukar hjälpa att sitta försjunken i en tidning, bok eller så.

Håller mycket väl med dig här också, ibland pallar jag helt enkelt bara inte och stoppar in det mellan en tidning eller så.
Men grejen med tullen är väl den också att man lär knappast bli överraskad av dem sålänge man har någorlunda koll mellan stationerna.
Antingen är de redan på tåget med all kalabalik när du går på, eller så hoppar de på någonstans, och har man inte någon schysst plan så är det bara att mer eller mindre "cut your losses short" och överge stashet.
De mängderna jag brukar ta med mig hem är inte värda att få skit för i Sverige i mitt tycke
Håller med men vad (på ett ungefär) får man för straff om man försöker smuggla över t.ex ett hegge?om man är ostraffad sen tidigare
Citera
2009-04-28, 23:23
Medlem
joshhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Hade du gjort det ?
Lämna ifrån dig några tusen, åka hem och bara … vänta … på antingen ett brev från tullen eller kanske ditt stasch.
Med tanke på vilken enorm övervakning dom har på gränserna och hur man kan finta dom så är det 100% säkrare att bara sätta sig på tåget och slösa på nerverna i 20 minuter, istället för att gå som på nålar i några dagar och riskera mer.

känns ju som att man åker dit lättare om tullarna skulle ta en om man har grejjerna på sig, än om man får det skickat till sig i ett brev, jag menar visst risken finns ju att brevet inte kommer fram, men kommer det inte fram så har dom ju ändå inga bevis att skiten tillhör dig, även om man kanske i slutändan åker på det?
Citera
2009-04-29, 08:02
Medlem
slimmbos avatar
ingen som ska dit snart, tänkte titta dit nu på måndag-onsdag. Det är jag och en till som åker, om någon är sugen på att träffas är de bara att pma
Citera
2009-04-29, 09:47
Bannlyst
Varför tar ni inte helsingör hållet sen småbåt över till helsingborg? Enbart sprit-tull men har dock aldrig stött på den, ändå åkt småbåtarna minst 100 gånger.
Citera
2009-04-29, 10:34
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maister
Varför tar ni inte helsingör hållet sen småbåt över till helsingborg? Enbart sprit-tull men har dock aldrig stött på den, ändå åkt småbåtarna minst 100 gånger.

Det finns såklart vanliga tullare med!
Citera
2009-04-29, 16:00
Medlem
kryptonit99s avatar
Köpte AK47 weed för 120 danske kr/g
Satan vilket skumt weed, nu förstår jag innebörden av namnet på det weedet
AK47 måste nog rökas med måtta för bäst effekt för så där borta har jag inte blivit på bra länge

Det är full rulle där nere nu just nu,20 grader varmt, tokmycket folk och massor med stånd där det går att hitta det mesta+lite till
Senast redigerad av kryptonit99 2009-04-29 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in