Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 00:49
  #13561
Medlem
Har endast varit i Christiania en gång, för någon månad sen, då var de väldigt avslappnat, va rätt nervös i början men sen märkte man att de va riktigt chill.

Såg att folk skrev om "woodstock" är det klubbar? Eller har jag missförstått, berätta gärna för en rookie
Citera
2018-09-01, 23:27
  #13562
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Har endast varit i Christiania en gång, för någon månad sen, då var de väldigt avslappnat, va rätt nervös i början men sen märkte man att de va riktigt chill.

Såg att folk skrev om "woodstock" är det klubbar? Eller har jag missförstått, berätta gärna för en rookie
Har själv aldrig varit i chris men som jag förstår av poster så är det ett centralt kafe?

(FB) Hur är det i Christiania just nu?
https://www.travelandleisure.com/tra...e/christiania/
Citat:
Ursprungligen postat av christiania/restaurants/woodstock-caf
Known for its cheap beer and laid back vibe, Woodstock was the liberal freetown of Christiania's very first bar and offers beer at 16kr while allowing patrons to smoke their herb of choice outside. Eclectic crowds are drawn to Christiania's Pusher Street—and to this popular watering hole—for its "anything goes" atmosphere: Hippies have flocked here since 1971. Live music can be heard at Woodstock (as the 1960s name implies), with current hits playing on Thursdays. Organic Christiania beer and coffee are served until 5 a.m.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-09-01 kl. 23:31.
Citera
2018-09-03, 10:43
  #13563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har själv aldrig varit i chris men som jag förstår av poster så är det ett centralt kafe?

(FB) Hur är det i Christiania just nu?
https://www.travelandleisure.com/tra...e/christiania/

Ah därja, tack så mycket, tror jag och ett par vänner ska ta en tripp dig rätt snart igen, var en kul upplevelse
Citera
2018-09-03, 15:20
  #13564
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Ah därja, tack så mycket, tror jag och ett par vänner ska ta en tripp dig rätt snart igen, var en kul upplevelse
5 öl för 100 DKR känns helt ok. Över lag så är jag förvånad kring hur lite skatt DK verkar ta för sin alkohol i krogmiljö, vilket genererar mer "vanligt" folk som bjuder för sakens skull förvisso men även mer "krogfylla" istället för "sitta hemma och supa - fylla"
Citera
2018-09-04, 12:18
  #13565
Medlem
danskenitunnans avatar
Är i Lund på utbildning. Tänkte sticka mot chris direkt när jag slutat vid 1600. Hur ser det ut med betalningen i chris har lite svenska kontanter kan jag betala med dom där? Blir första efterlängtade besöket
Citera
2018-09-04, 12:31
  #13566
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Är i Lund på utbildning. Tänkte sticka mot chris direkt när jag slutat vid 1600. Hur ser det ut med betalningen i chris har lite svenska kontanter kan jag betala med dom där? Blir första efterlängtade besöket
Skulle tro att dom helst tar Danska pengar eller Euro.

Det är väl bara att smita förbi Forex eller liknande och växla.
Eller ta ut Danska pengar ur automaten i Köpenhamn.
Citera
2018-09-07, 15:31
  #13567
Medlem
Tänkte dra dit i helgen. Vet någon hur läget är nu? Raidar polisen ofta?
Citera
2018-09-07, 20:24
  #13568
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Är i Lund på utbildning. Tänkte sticka mot chris direkt när jag slutat vid 1600. Hur ser det ut med betalningen i chris har lite svenska kontanter kan jag betala med dom där? Blir första efterlängtade besöket

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Euro och Svenska kronor funkar, men räkna inte med någon toppenkurs.

Detta svaret sammanfattar det hela bra. Svenska kronor funkar men för deras besvär får du en dålig kurs på kronorna.
__________________
Senast redigerad av Bdonk 2018-09-07 kl. 20:30.
Citera
2018-09-14, 17:47
  #13569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Är i Lund på utbildning. Tänkte sticka mot chris direkt när jag slutat vid 1600. Hur ser det ut med betalningen i chris har lite svenska kontanter kan jag betala med dom där? Blir första efterlängtade besöket

Du kan växla i chris, dom har en bod där mitt på mainstreet
Citera
2018-09-16, 01:55
  #13570
Medlem
Burken89s avatar
Var i Chris för ett par dagar sen och såg att det numera är okej att ta bilder
Citera
2018-09-16, 13:16
  #13571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Var i Chris för ett par dagar sen och såg att det numera är okej att ta bilder

Säker på att de är okej på själva pusherstreet?
Känns inte så troligt, men ska inte säga inte antar jag, har inte varit där på ett tag så.
Citera
2018-09-19, 08:43
  #13572
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Säker på att de är okej på själva pusherstreet?
Känns inte så troligt, men ska inte säga inte antar jag, har inte varit där på ett tag så.

Jadå, alla skyltarna och målningarna med en kamera och ett streck över är justerade så nu är där inget streck draget över kameran. Även i pusher street
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback