Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 19:22
  #13477
Medlem
Hur ser bevakningen ut på tågen från Danmark till Sverige nu? Säkert att köpa med sig ett par färdigrullade joppar och bara lägga ner dom i väskan?
Citera
2018-04-07, 17:34
  #13478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hur ser bevakningen ut på tågen från Danmark till Sverige nu? Säkert att köpa med sig ett par färdigrullade joppar och bara lägga ner dom i väskan?

Konsekvenserna vid en eventuell torsk är för stora (för en så pass liten mängd), så nej. Bevakningen är ju slumpmässig så det handlar bara om tur.
Citera
2018-04-07, 22:16
  #13479
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hur ser bevakningen ut på tågen från Danmark till Sverige nu? Säkert att köpa med sig ett par färdigrullade joppar och bara lägga ner dom i väskan?
Det är inte värt risken.
Citera
2018-04-08, 21:06
  #13480
Medlem
Håller med, jag kollade mest för nyfikenhets skull då jag hade vägarna förbi lite snabbt i danmark men hade nog inte dragit dit ändå, det var tullpolis men utan hund av vad jag såg och civilare klev på i malmö central.
Citera
2018-04-13, 11:09
  #13481
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Håller med, jag kollade mest för nyfikenhets skull då jag hade vägarna förbi lite snabbt i danmark men hade nog inte dragit dit ändå, det var tullpolis men utan hund av vad jag såg och civilare klev på i malmö central.

Är det inte lite efterblivet att som tullare hoppa på i Malmö c? Gränsstationen är ju Hyllie. Får verkligen tullen och polisen bara massvisitera vanliga medborgare då alltså dom som inte har varit i Danmark? Med tanke på att folk hoppar ju på I Hyllie och triangeln och åker vidare och dom har ju inte ens passerat någon gräns så för mig är det orimligt att dom hoppar på i Malmö C jag tror snarare dom hoppar av där man kan ju inte bara tulla någon som inte är misstänkt för något brott eller har passerat någon gräns.
Eller det har hänt såg jag nu

http://www.skd.se/2013/04/20/tvingad...nfor-tullarna/
__________________
Senast redigerad av Casual-Culture 2018-04-13 kl. 11:13.
Citera
2018-04-14, 15:05
  #13482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Är det inte lite efterblivet att som tullare hoppa på i Malmö c? Gränsstationen är ju Hyllie. Får verkligen tullen och polisen bara massvisitera vanliga medborgare då alltså dom som inte har varit i Danmark? Med tanke på att folk hoppar ju på I Hyllie och triangeln och åker vidare och dom har ju inte ens passerat någon gräns så för mig är det orimligt att dom hoppar på i Malmö C jag tror snarare dom hoppar av där man kan ju inte bara tulla någon som inte är misstänkt för något brott eller har passerat någon gräns.
Eller det har hänt såg jag nu

http://www.skd.se/2013/04/20/tvingad...nfor-tullarna/
Det står även att de har rätt att göra så sen kan man ju diskutera hur effektivt det kan tänkas vara.
Citera
2018-04-16, 14:51
  #13483
Medlem
splasks avatar
Några polare till mig tänkte åka ner till Christiania på fredag (4/20) och undrar vad de kan vänta sig? Brukar poliser göra razzia såna dagar eller är det lugnt? Är det extra festligt på 4/20 eller är det som vanligt?
Citera
2018-04-16, 14:58
  #13484
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splask
Några polare till mig tänkte åka ner till Christiania på fredag (4/20) och undrar vad de kan vänta sig? Brukar poliser göra razzia såna dagar eller är det lugnt? Är det extra festligt på 4/20 eller är det som vanligt?

Min rekommendation är att införskaffa det tidigare på dagen än senare på kvällen. Dagtid är alltid lugnare i med många turister som är i rörelse än just brukare.

Men skulle tro att det är lugnt ändå. Inte hört om några razzior på ett bra tag nu.
Citera
2018-04-30, 12:54
  #13485
Medlem
5/5 utgår Global Marijuana March från Chris, www.hampepartiet.dk, kom glad
Citera
2018-05-09, 09:29
  #13486
Medlem
Hur ser det ut i Christiania just nu? Ska dit i helgen oxh tänkte handla grönt! Hur är kvalitén på weedet och finns det bra grönt att köpa? Har koll på hur bra weed luktar ser ut och så vidare undrar bara om det går att få tag på bra weed?!
Citera
2018-05-09, 09:36
  #13487
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richforever
Hur ser det ut i Christiania just nu? Ska dit i helgen oxh tänkte handla grönt! Hur är kvalitén på weedet och finns det bra grönt att köpa? Har koll på hur bra weed luktar ser ut och så vidare undrar bara om det går att få tag på bra weed?!

Alltså, vad tror du? Tror du att folk åker från Sverige till Christiania för att lösa fattigt weed? Klart som fan det finns dunder! Och ja, det är lugnt i Christiania...
Citera
2018-05-09, 13:35
  #13488
Medlem
Aa tänkte väl! undrade bara på grund av att många tidigare att kvaliten har blivit mycket sämre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback