Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 22:48
  #13369
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Jag har väl cirka 15års erfarenhet av Chris, jag har aldrig sett några snälla rastas glida runt där och sälja den som påstår det har aldrig varit där. Däremot har det alltid varit en jävla massa marockaner, samt grönländare som aldrig har hållit måttet, dålig röka och skit dålig customer service.

Dock har dom lokala snubbarna (läs: kranarna som bor i Chris) alltid varit grymma och det är dom fortfarande.

Senast jag var där var i somras, köpte riktigt fint röka av en snubbe (kanske såg han ut som en skinhead, rakad skalle och en zipcrew). Fick lemon haze, samt blueberry som var över all kritik.

Håller med denna här... var där häromveckan och tyckte det var god stämning, stort utbud.
Gräset höll låg kvalitét dock, det var varken färdigtorkat, vältrimmat eller potent, de flesta såg halvbushiga ut och de som var lite potentare var fortfarande fuktiga. Får både bättre och billigare gräs hemma i skåne.
Fick dock fatt i finfint hasch där till ett bra pris utan att ens behöva pruta.
Citera
2017-10-20, 16:44
  #13370
Medlem
Var där idag en runda o nöjt av livet. Bra stämning o bra godsaker .
Citera
2017-10-25, 00:50
  #13371
Medlem
Dugins avatar
Vad ligger priserna på för ett bra hegge brunt i dagsläget?
Citera
2017-10-25, 10:30
  #13372
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Vad ligger priserna på för ett bra hegge brunt i dagsläget?

Räkna med runt 5k DKK
Citera
2017-10-28, 11:29
  #13373
Medlem
Någon som varit där på sistonde? Har dom kvar stånden med skyltar tex "Doctor Weed", bra utbud av sortiment eller är det som på sveriges gator? Ba ngra pundare som säljer skit för snabba cash?
Citera
2017-10-30, 02:25
  #13374
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BariHaver
Någon som varit där på sistone? Har dom kvar stånden med skyltar tex "Doctor Weed", bra utbud av sortiment eller är det som på sveriges gator? Ba ngra pundare som säljer skit för snabba cash?
Om man kollar inläggen den senaste tiden verkar det som att det mest är dåligt gräs med vissa undantag. Du får med andra ord kolla upp grejorna väldigt noga så att du inte blir blåst och verkligen bemöda dig om att hitta en seriös säljare. Citat från senaste tiden:

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vart otroligt besviken på chris dom senaste gångerna jag vart där.. De lovar och svär att det är deras bästa bruning men känns rätt medelmåttig. Får bättre brunt till bättre pris på gatorna i Sthlm nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Förra månaden var senast jag var förbi Chriss igen. Det man kan säga är att man numera måste leta och kolla varenda jäkla stånd som säljer innan man handlar.

Fanns exakt 1 som höll måttet. Resten var bush weed och söndertorkade mediokra haschkakor. Skulle aldrig köpa sånt skit ens vid ett desperat tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
... massa marockaner, samt grönländare som aldrig har hållit måttet, dålig röka och skitdålig customer service.

Dock har dom lokala snubbarna (läs: kranarna som bor i Chris) alltid varit grymma och det är dom fortfarande.
Citera
2017-10-31, 23:22
  #13375
Medlem
Min lillebror tänker åka ner till christiania någon gång i veckan, röker inte själv så vet inte hur det är men är det någon typ av åldersgräns hos försäljarna? Något mer man ska tänka på? Vill inte i att han ska komma i trubbel med någon pundare.
Citera
2017-11-02, 18:08
  #13376
Medlem
Köper bara av folk som bor där. Gjort de i 25 år nu. Då får man brs grejer.
Citera
2017-11-09, 20:37
  #13377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Räkna med runt 5k DKK
När jag var för några månader sen så kunde man köpa ett gram för samma pris (50dkk), så det lär ju vara billigare att köpa hg... Hade iaf aldrig gått med på ett sånt pris.
Citat:
Ursprungligen postat av Axelmannen
Min lillebror tänker åka ner till christiania någon gång i veckan, röker inte själv så vet inte hur det är men är det någon typ av åldersgräns hos försäljarna? Något mer man ska tänka på? Vill inte i att han ska komma i trubbel med någon pundare.
Inte direkt så att de leggar folk vad jag har sett, men å andra sidan så är jag inget barn så vet inte.
Man beter sig som vanligt bara det är inget speciellt.
Citera
2017-11-17, 12:12
  #13378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Jag har väl cirka 15års erfarenhet av Chris, jag har aldrig sett några snälla rastas glida runt där och sälja den som påstår det har aldrig varit där. Däremot har det alltid varit en jävla massa marockaner, samt grönländare som aldrig har hållit måttet, dålig röka och skit dålig customer service.

Dock har dom lokala snubbarna (läs: kranarna som bor i Chris) alltid varit grymma och det är dom fortfarande.

Senast jag var där var i somras, köpte riktigt fint röka av en snubbe (kanske såg han ut som en skinhead, rakad skalle och en zipcrew). Fick lemon haze, samt blueberry som var över all kritik.

Marockaner och grönländare har jag aldrig stött på och har väl 10 års regelbunden "erfarenhet" från chriss så måste varit innan min tid, 99% har varit vanliga danskar när jag varit där.

och de finns knappt några "lokala snubbar som bor i chriss" som säljer på pusherstreet. Någon enstaka bara och de brukar va rätt lätta att skilja ut från de hårda gängsnubbarna som absolut inte bor i chriss.
Citera
2017-11-17, 12:23
  #13379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BariHaver
Någon som varit där på sistonde? Har dom kvar stånden med skyltar tex "Doctor Weed", bra utbud av sortiment eller är det som på sveriges gator? Ba ngra pundare som säljer skit för snabba cash?

Bodarna är väl uppe som vanligt igen i stort sett där dem stod innan med samma folk som innan. Handlar alltid på samma ställe och tycker utbudet är bra men att man får betala mer nu för tiden för bra grejor.

Senast va de 100dkk/g för riktigt bra grönt, stora välkurerade buds och smakade ljuvligt.
och 70-80dkk för lite sämre gräs.
Känns knappt lönt, till o med billigare i sverige.

Bra brunt däremot går säkert att hitta till bra priser fortfarande, 50dkk/g pratar vi då. Enligt mig är de dock större risk att man får tag på nåt dåligt än för ett-två år sen innan bodarna revs osv..

Att handla nån större mängd där nuförtiden utan att va 100% säker på att de är kvalite man köper känns riktigt korkat. Köp isåfall en liten testbit först.
__________________
Senast redigerad av ageton 2017-11-17 kl. 12:30.
Citera
2017-11-17, 19:40
  #13380
Medlem
rondellhundens avatar
Det gröna är inte bra nuförtiden. Det bruna haschet däremot håller alltid hög kvalitet så länge du frågar efter det bästa de har. Riktigt hasch som det ska vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback