Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 17:17
  #13321
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Tja! Sitter i bilen med min käraste påväg mot dk tänkte ta 2 nätter i köpenhamn sen vidare upp till skagen i ett par dagar!
Nu till min fråga är stånden öppna på kvällen oxå? Vi konmer komma ner rätt sent idag runt 8-9 kanskr vi kan va i chris som tidigast!
Ja några av dom iaf. Brukar alltid vara någon som säljer frågan är bara hur många och vad de har att erbjuda!
Citera
2017-07-16, 17:34
  #13322
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Fråga: Ifall man åker till Christiania och smugglar med sig 30 gram marijuana till Sverige, åker fast på tåget, vilket straff kan man då förvänta sig, med tanke på att man smugglat över gränsen??

On topic: hört att det springer omkring massa lösa hundar i christania, stämmer det?? nån som blivit biten??
Och är det mycket kriminella blattegäng som hänger i Christiania??


Råder dig att ta en taxi från flygplatsen över bron rätt mkt hundar och tullare på tåget nu för tiden pg alla bidragsturister som tar sig in i Europa illegalt.

En del blattar och hundar stryker runt där ja, väldigt lite bråk eller stim dock endel som blir robbade när de deckar och blir liggandes någonstans för ett par år sedan räddade vi 2 unga killar från Lysekil som höll på att bli robbade utav 3 Negrer annars rätt lugnt.
Citera
2017-07-17, 22:43
  #13323
Medlem
enmaestros avatar
Jag och en vän ska till köpenhamn. Vi tänkte kolla in Christiania.
Vilket är det bästa rökat (sativa föredras) enl. dig och vad heter/hette det?
Citera
2017-07-18, 02:34
  #13324
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
... en del som blir robbade när de deckar och blir liggandes någonstans för ett par år sedan räddade vi 2 unga killar från Lysekil som höll på att bli robbade utav 3 Negrer annars rätt lugnt.
Undrar bara, dom två unga killarna från Lysekil som ni räddade från att bli robbade av tre negrer, hade dom killarna däckat eller var negrerna på väg att robba dom ändå? Tre negrer mot två unga killar har ju övertag och dom unga killarna låter som relativt lätta rånoffer.

Sen kan man undra om negrerna var christianiter eller andra "turister" som var där i syfte att till exempel försöka hitta offer att robba. Vet förresten inte om det finns så värst många christianiter som också är negrer eller om christianiterna mestadels består av etniska danskar.
Citera
2017-07-18, 02:42
  #13325
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Undrar bara, dom två unga killarna från Lysekil som ni räddade från att bli robbade av tre negrer, hade dom killarna däckat eller var negrerna på väg att robba dom ändå? Tre negrer mot två unga killar har ju övertag och dom unga killarna låter som relativt lätta rånoffer.

Sen kan man undra om negrerna var christianiter eller andra "turister" som var där i syfte att till exempel försöka hitta offer att robba. Vet förresten inte om det finns så värst många christianiter som också är negrer eller om christianiterna mestadels består av etniska danskar.


Detta var typ kl 02:00 grabbarna var utslagna packade och stukade sovandes i gräset ovanför Kaffet mot sjön Negrena försökte plocka dera rygga när vi haffade dom blev tjafs de drog. Det är en del slödder som stryker runt där emellanåt.
Citera
2017-07-18, 19:03
  #13326
Medlem
qleks avatar
Var i chris i söndags och idag! I söndags var min första gången, det var mycket folk och mycket fylla live musik osv stämningen var god men de flesta säljarna var otrevliga sålde väldigt dåligt röka i sina färdig rullade! (Mitt tips köp ej färdig rullade om du är rökare blev knappt bäng på 2st!) Och blev blåst på 100dkr när jag köpte på mig lite smått och gott, de kändes som dem tog mig som en tvättäkta turist idiot även att jag va trevlig!

Sen var jag där idag på dagen, heeeelt annat intryck vänliga vanliga dudes som sålde hur trevliga och hjälpsamma som helst och stämningen va mer flum och lugn som jag hade önskat i söndags oxå då de va då jag hade tid att hänga där. Men snuten hade varit där idag men försäljarna va tbx på 40min typ
Citera
2017-07-18, 19:08
  #13327
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Råder dig att ta en taxi från flygplatsen över bron rätt mkt hundar och tullare på tåget nu för tiden pg alla bidragsturister som tar sig in i Europa illegalt.

En del blattar och hundar stryker runt där ja, väldigt lite bråk eller stim dock endel som blir robbade när de deckar och blir liggandes någonstans för ett par år sedan räddade vi 2 unga killar från Lysekil som höll på att bli robbade utav 3 Negrer annars rätt lugnt.
Det kan tilläggas att hundarna är väldigt folkvana och lugna. Jag har aldrig sett minsta lilla incident där en hund varit inblandad i Christiania.
Citera
2017-07-18, 19:58
  #13328
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det kan tilläggas att hundarna är väldigt folkvana och lugna. Jag har aldrig sett minsta lilla incident där en hund varit inblandad i Christiania.

Instämmer
Citera
2017-07-19, 09:10
  #13329
Medlem
Är det lugnt att åka dit idag eller? Eller fredag. Vad händer om jag åker fast m 5g-10g i Danmark och samma sak i Sverige?

Böter på plats (hur mkt?)/arresterad av konstapeln eller vad? Blir prickad givetvis? Måste jag dyka upp i rätten eller räcker det att bara erkänna och betala så är det klart lixom.

Är det 100 procent riskfritt att röka inne på själva området?

Ursäkta världens rookie-frågor men jag har varit en väldig snäll och reglerig ung dam jag. Det tycks dock vara slut med det å det senaste och en bit framöver.

Så vi kör någon till:

Är det generellt billigare där eller?

Ursäkta att jag inte hinner söka runt själv i tråden. Känner mig som en fuling i det men det hänger nog ihop med min nya gangster-identitet.

Tjo!

Edit: Hur förvarar man det säkert och luktfritt på tåget till Malmö? Vilken station är bäst att sjappa av på (i Malmö)?
__________________
Senast redigerad av Milkshake 2017-07-19 kl. 09:14.
Citera
2017-07-20, 19:36
  #13330
Medlem
HoodedSages avatar
Tjena mors!

Är det någon som varit i fristaden på sistone och registrerat hur läget verkar när det kommer till gräs med högre CBD-innehåll; Alltså om man sett strains som heter något i stil med CBD Kush osv? Vet att där innan man rev bodarna för några månader sedan fanns ett stånd som hette ''Apoteket'' ,eller något i den stilen, vilket fokuserade lite mer på medicinska strains/produkter.
Citera
2017-07-20, 22:59
  #13331
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det kan tilläggas att hundarna är väldigt folkvana och lugna. Jag har aldrig sett minsta lilla incident där en hund varit inblandad i Christiania.

Var ett tag sen jag var där men då en frekvent besökare.
Har sett dessa hundar bita folk blodiga.
Efter ett rave för hundra år sedan efter dagen åter börjat satt vi på kullen ut mot vattnet.
Var några holländare med oss, satt i T-shirt. Kom en hund förbi och bet han i armen.
Från ingenstans.
Nån annan incident också men inte ofta. Inga hundar jag klappar iallafall!
Citera
2017-07-23, 09:11
  #13332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Var i chris i söndags och idag! I söndags var min första gången, det var mycket folk och mycket fylla live musik osv stämningen var god men de flesta säljarna var otrevliga sålde väldigt dåligt röka i sina färdig rullade! (Mitt tips köp ej färdig rullade om du är rökare blev knappt bäng på 2st!) Och blev blåst på 100dkr när jag köpte på mig lite smått och gott, de kändes som dem tog mig som en tvättäkta turist idiot även att jag va trevlig!

Sen var jag där idag på dagen, heeeelt annat intryck vänliga vanliga dudes som sålde hur trevliga och hjälpsamma som helst och stämningen va mer flum och lugn som jag hade önskat i söndags oxå då de va då jag hade tid att hänga där. Men snuten hade varit där idag men försäljarna va tbx på 40min typ
Färdig rullade och bakelser ska man alltid hålla sig undan i chris i mitt tycke, väldigt sällan det innehåller något vettigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback