Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 17:58
  #12997
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-03...pp-for-haschet

Fan vad jag stör mig på att säger "hasch" hela tiden. Men det vore jävligt trevligt om det blev som artikeln förutspår.
Tror det är för att danskarna ofta bara benämner det med hasch. Men jag håller med, hade varit mycket bättre för rörelsen om de skrivit cannabis.
Citera
2016-09-03, 19:07
  #12998
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Ja, frågan är väl om gängen snart är tillbaka eller om dem flyttar ut på gatan permanent.

christianiterna köpte marken för ett par år sedan så hela stället ägs nu av invånarna via en fond, kan inte exakta upplägget i huvudet men finns att hitta om man söker lite.
Sägs att gängen har investerat mest i denna fond vilket är ganska troligt då man räknar med att dem omsätter en mijard om året, och då är det nog ganska troligt att dem kommer försöka ta tillbaka pusher street också.

Polisen påstår ju att dem ska börja patrullera i området, frågan är väl om dem tänker gå in där dagligen då och hur länge dem orkar göra det isåfall.

Christianiterna insåg nog nu att om dom inte gjorde något nu åt hasch handeln, så riskera hela Christiana att stängas, politikerna har velat stänga området i många år läste jag någonstans samt mäktiga byggföretag flåsar politikerna i nacken då dom vill explotera hela området och bygga svindyra bostadsrätter för dom rika..
__________________
Senast redigerad av Tystnad 2016-09-03 kl. 19:39.
Citera
2016-09-03, 19:19
  #12999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har bara besökt Christiania en gång för massa år sen men då var bodarna stängda. Har aldrig fått tillfälle att röka, men skulle gärna prova. Tyckte mig också se poliser strax utanför området. Men säg att man går in och köper något blir man sen plockad direkt när man kommer ut därifrån ifall där som i mitt fall fanns poliser närvarande?

Du kan alltid köpa gräs, förtära på området och sedan gå ut - i danmark så pissar man inte för det är inte ett brott att ha thc i blodet. Det finns såklart en liten risk att bli tagen om du har med dig gräs hem - utav poliser som är utanför christiania, men den är väldigt liten chans och det är nog främst unga dom siktar sig in på.

Rekommenderar absolut att besöka om dom nu slår upp portarna igen så att säga. Väldigt trevligt att åka dit, köpa sig en hamburgare och öl och njuta utav en joint på uteserveringen.
__________________
Senast redigerad av wt7 2016-09-03 kl. 19:25.
Citera
2016-09-03, 22:11
  #13000
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Ordning och reda på ett fel sätt helt enkelt. Detta är just varför, vi alla vet det är just de tyngsta kriminella som körde/kör Chris. Tror nog säkert ingen i tråden skulle vågat göra vad dom gör, dagligen. Folket som bor där kommer förstå, de har enbart gjort det värre.
Vi snackar enorma summor pengar,

Vi kan ju jämföra holland tex. Det är enbart lagligt för medborgare, men tolererat för turister osv.
Men såklart så vill ju inte politikerna detta. Hur coffee shoppen i holland får sitt gräs, är fortfarande olagligt. Man kunde göra en ungefär sådan lag i DK också.

Men att ena brodern dog av en kula i huvudet, jag ger all min respekt för honom, och inte polisen.
Jag tror att de flesta politiker vill ha det också. GLD är Köpenhamns näst största attraktion efter Tivoli.
Samma med Amsterdam och RLD. Turismen är stora inkomstkällor för städerna. Och dessutom skapar de ordning. Om inte det fanns GLD och RLD skulle kriminella gäng hålla på överallt och det skulle skapa problem och konflikter. Bäst är väl att en stor men välorganiserad kriminell organisation får sköta det i lugn och ro. Ingen tjänar på att det strular.

Jag vet inte vad som ligger bakom konflikten, men antar att det är några som inte är nöjda med hur det var / är. Kanske vissa politiska krafter, en grupp inom polisen, rivaliserande handlare, folket som bor där?
En grej jag stör mig på är dessa hippies som bor i C och gnäller på handeln. Om man inte gillar cannabis ska man nog inte bo där. Och de som bott där länge bör vara medvetna om att det är enbart pga av marijuanan som de fick sina centrala (och i dag attraktiva) bostäder från första början.
__________________
Senast redigerad av 526 2016-09-03 kl. 23:09.
Citera
2016-09-03, 22:37
  #13001
Medlem
jerran777s avatar
Ja, hur det än går. Visst det ligger nära och så men så jävla roligt är det inte att åka till Chris i vilket fall som helst. Mkt bättre att skapa förutsättningar för att kunna åka ner till Amsterdam istället. Allt du kan köpa i Chris kan du i stort sett köpa i Malmö istället.
Citera
2016-09-04, 09:48
  #13002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Det är väl inte olagligt för turister? Det var väl tal om det men att det inte genomfördes tillslut eller har tiden sprungit ifrån mig?



Varför ska man ens till Danmark? Jämför handeln i Chris en dålig dag 2015(har ej varit där i år) med någon förort till Göteborg/Stockholm är skillnaden nästan obefintlig. När det kommer till handeln alltså.

Flera gånger när jag var där senast så var alla bodar tomma. Det fanns öppet på ett kaffebord typ. Ja ett bord i hela GLD. När jag pratade med försäljarna sade dom att det var poliser där dagligen redan då, alltså 2015. Bruket var inte särskilt öppet vad jag kan minnas, ett par som rökte kanske. Det var inte som Christiania var innan. Den saken är säker.

Tror många inte är medvetna om hur öppet cannabis säljs i Sverige. På rätt ställen dvs.

Det säljs öppet. Kanske inte varje dag som man har produkterna framme för allmän beskådning men bruket och försäljningen sker öppet. Risken att åka fast, om man drar till närmsta förort och köper eller om man åker till GLD och handlar och smugglar hem gör det egentligen betydligt mer fördelaktigt att handla i Sverige.

Problemet är att kvalitén varierar. Man kan aldrig vara säker. Man kan få topprodukt eller bottennapp.

Men Christiania en varm sommardag...

Hur kan du säga att skillnaden nästan är obefintlig?
Vilken förort har sisådär 15-20 öppna bodar med ett stort urval gott i vardera?
Ge mig gärna den adressen.
Jag är väl medveten hur öppen försäljningen är i på sina ställen i Sverige men det liknar inte Chris, inte ens i närheten.
Antingen har du kommit 5 minuter efter en razzia eller så har du varit på fel Christiania.
Gör om gör rätt!
__________________
Senast redigerad av mrjanorgan 2016-09-04 kl. 10:02.
Citera
2016-09-04, 10:03
  #13003
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Jag vet inte vad som ligger bakom konflikten, men antar att det är några som inte är nöjda med hur det var / är. Kanske vissa politiska krafter, en grupp inom polisen, rivaliserande handlare, folket som bor där?
En grej jag stör mig på är dessa hippies som bor i C och gnäller på handeln. Om man inte gillar cannabis ska man nog inte bo där. Och de som bott där länge bör vara medvetna om att det är enbart pga av marijuanan som de fick sina centrala (och i dag attraktiva) bostäder från första början.

Om inte de boende visade framfötterna efter skjutningen så hade myndigheterna/politikerna gjort det och då hade resultatet kunnat bli mycket värre. De boende hade inget annat val än att få det mest iögonstickande att försvinna.

Försäljningen kommer garanterat fortsätta, om än i annan form.
Citera
2016-09-04, 11:15
  #13004
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Om inte de boende visade framfötterna efter skjutningen så hade myndigheterna/politikerna gjort det och då hade resultatet kunnat bli mycket värre. De boende hade inget annat val än att få det mest iögonstickande att försvinna.

Försäljningen kommer garanterat fortsätta, om än i annan form.

Jag tror inte snutarna skulle vara redo för ett krig, ifall det var de som rev ner hela stället. Men nu blir det ändring på planerna, någon uppdatering ang stället än?
Det skulle ha blivit betydligt mer skjutningar/skador om snutarna var de som skulle riva ner allt.

Boendena kan dra åt helvete helt enkelt. Fast jag kan med 90% garanti säga att detta inte kommer påverka Malmö sådär mycket, kanske 5% bara. Vi får inte våra saker 100% ifrån Chris hela tiden, det är enbart en myt. Har bott i Malmö i ca 15 år, så jag kan alla de kända ställena som säljer.
__________________
Senast redigerad av tehSecretzzz 2016-09-04 kl. 12:14.
Citera
2016-09-04, 15:29
  #13005
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjanorgan
Hur kan du säga att skillnaden nästan är obefintlig?
Vilken förort har sisådär 15-20 öppna bodar med ett stort urval gott i vardera?
Ge mig gärna den adressen.
Jag är väl medveten hur öppen försäljningen är i på sina ställen i Sverige men det liknar inte Chris, inte ens i närheten.
Antingen har du kommit 5 minuter efter en razzia eller så har du varit på fel Christiania.
Gör om gör rätt!
Läs vad jag skrev.

Sista åren har bodarna varit stängda mesta delen. De har varit övergivna med en massa kamouflage som täcker dem. Inga försäljare. Det har gått nedåt de senaste åren. Det gamla Christiania med massa bodar som säljer öppet har varit borta ett bra tag nu.

"Stort urval" vette fan om det varit de senaste tio åren. Varje bod hade tre-fyra sorter. De stora kanske 7-8 olika. Det var knappast som Hasch-ICA som du vill få det att låta som.

Ta din ignorans till en annan tråd.
Citera
2016-09-04, 15:58
  #13006
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Läs vad jag skrev.

Sista åren har bodarna varit stängda mesta delen. De har varit övergivna med en massa kamouflage som täcker dem. Inga försäljare. Det har gått nedåt de senaste åren. Det gamla Christiania med massa bodar som säljer öppet har varit borta ett bra tag nu.

"Stort urval" vette fan om det varit de senaste tio åren. Varje bod hade tre-fyra sorter. De stora kanske 7-8 olika. Det var knappast som Hasch-ICA som du vill få det att låta som.

Ta din ignorans till en annan tråd.

Jag fattar inte heller var du varit. Att försäljarna varit maskerade ett tag känner jag igen och ev. att de har så många sorter men resten är helt främmande. Jag har aldrig någonsin varit med om en gatulangare med tiotalet sorter heller.
Citera
2016-09-04, 16:56
  #13007
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Ja, hur det än går. Visst det ligger nära och så men så jävla roligt är det inte att åka till Chris i vilket fall som helst. Mkt bättre att skapa förutsättningar för att kunna åka ner till Amsterdam istället. Allt du kan köpa i Chris kan du i stort sett köpa i Malmö istället.

Nej det du får tag i malmö kan inte i 90% av fallen jämföras med det bästa haschet de säljer i chris. helt annan kvalitet än den billigare skiten alla säljer i malmö även fast det ligger så nära.. blattarna som bara tänker på vinst och säljer utblandad skit hasch
Citera
2016-09-04, 17:34
  #13008
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Någon som tror att strulet på Chris kommer att generera att Cannabis blir legaliserat inom överskådlig framtid i Danmark? Mängden röka som kommer att säljas (omsättas) lär ju inte minska utan försäljningen kommer ju bara att flyttas till andra platser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback