Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 03:36
  #12985
Medlem
tehSecretzzzs avatar
@Semenomore2 Ursäkta för att jag inte kunde quota dig, blev nått fel med edit.
Nej självklart inte olagligt för oss turister, utan enbart på de sättet coffee shops får in sitt gräs är olagligt. =) Men fortfarande lagligt för medborgare, och du kan odla 5st plantor för privat bruk i hemmet.
Så du ser tvistet på lagen va? ^^
Mvh
Citera
2016-09-03, 08:13
  #12986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Vilka tror du försörjer marijuanan till amerikanarna?

Inte är det Willy Wonka i alla fall. Utan ofta skurkar som får HA att likna äppelpallare. Från centralamerika via Mexiko till USA.


Många som odlar själv och säljer, i alla fall där. Och är det inte det är det längre upp i kedjan och man slipper ha avskumet springandes på plats som i fallet Christiania, som har känts som att man varit på en öppen anstalt typ.
Citera
2016-09-03, 11:00
  #12987
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Vilka tror du försörjer marijuanan till amerikanarna?

Inte är det Willy Wonka i alla fall. Utan ofta skurkar som får HA att likna äppelpallare. Från centralamerika via Mexiko till USA.
Ja, du det är väl väldigt blandat i USA idag.
Visst så sköter mäktiga karteller ifrån Mexiko en stor del av cannabis handeln.
Men det går inte heller blunda för att Emerald tringeln står för mycket, både på den legala marknaden som den illegala.
Sen i de legaliserade delstaterna och en medicinska delstater, så har de en betydande odling.
Som inte är kopplad till tunga kriminellanätverk.

Har inte följt tråden speciellt under åren.
Men försäljningen sköts inte längre av Christiania, utan andra nätverk, är det så?
Citera
2016-09-03, 11:25
  #12988
Medlem
Trevlig utveckling.

Citat:
Den unge mannen inte tror att dagens spel kommer att innebära slutet för marijuana försäljning i Freetown. Men försäljningen av det kommer att förändras, säger han.
- Det blir vilt. Nu kommer gängen.
Det finns redan olika typer, som vi inte känner igen inne och säljer i hörnen på Christiania.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/chr...ommer-banderne
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-09-03 kl. 11:29.
Citera
2016-09-03, 11:37
  #12989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har inte följt tråden speciellt under åren.
Men försäljningen sköts inte längre av Christiania, utan andra nätverk, är det så?

Invånarna i chrstiania, så kallade christianiter sköter inte längre handeln och har inte gjort de på väldigt länge utan det är massa olika gäng som har sina bodar där inne.
Citera
2016-09-03, 12:10
  #12990
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Invånarna i chrstiania, så kallade christianiter sköter inte längre handeln och har inte gjort de på väldigt länge utan det är massa olika gäng som har sina bodar där inne.
Okey, det förklarar ju en del då.
Men om Christianerna fått nog, så är antagligen handel slut också.

Det kan väl vara tråkigt att bli av med som utflyktsmål.
Men kan i förlängningen vara positivt för legaliseringen i förlängningen.
Då vi nu antagligen kommer få vittna om ett cannabiskrig bland de olika fraktionerna i DK.
Dock bara rena spekulationer, men inte ett helt otroligt sådant.
För oss Svenskar, jadu det kommer bli en hel del skiftningar i vart handel sker, nu om Chris går ned som försäljningsställe.
Citera
2016-09-03, 13:29
  #12991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Okey, det förklarar ju en del då.
Men om Christianerna fått nog, så är antagligen handel slut också.

Det kan väl vara tråkigt att bli av med som utflyktsmål.
Men kan i förlängningen vara positivt för legaliseringen i förlängningen.
Då vi nu antagligen kommer få vittna om ett cannabiskrig bland de olika fraktionerna i DK.
Dock bara rena spekulationer, men inte ett helt otroligt sådant.
För oss Svenskar, jadu det kommer bli en hel del skiftningar i vart handel sker, nu om Chris går ned som försäljningsställe.

Ja, frågan är väl om gängen snart är tillbaka eller om dem flyttar ut på gatan permanent.

christianiterna köpte marken för ett par år sedan så hela stället ägs nu av invånarna via en fond, kan inte exakta upplägget i huvudet men finns att hitta om man söker lite.
Sägs att gängen har investerat mest i denna fond vilket är ganska troligt då man räknar med att dem omsätter en mijard om året, och då är det nog ganska troligt att dem kommer försöka ta tillbaka pusher street också.

Polisen påstår ju att dem ska börja patrullera i området, frågan är väl om dem tänker gå in där dagligen då och hur länge dem orkar göra det isåfall.
Citera
2016-09-03, 13:55
  #12992
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Har bara besökt Christiania en gång för massa år sen men då var bodarna stängda. Har aldrig fått tillfälle att röka, men skulle gärna prova. Tyckte mig också se poliser strax utanför området. Men säg att man går in och köper något blir man sen plockad direkt när man kommer ut därifrån ifall där som i mitt fall fanns poliser närvarande?
Citera
2016-09-03, 14:07
  #12993
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Ja, frågan är väl om gängen snart är tillbaka eller om dem flyttar ut på gatan permanent.

christianiterna köpte marken för ett par år sedan så hela stället ägs nu av invånarna via en fond, kan inte exakta upplägget i huvudet men finns att hitta om man söker lite.
Sägs att gängen har investerat mest i denna fond vilket är ganska troligt då man räknar med att dem omsätter en mijard om året, och då är det nog ganska troligt att dem kommer försöka ta tillbaka pusher street också.

Polisen påstår ju att dem ska börja patrullera i området, frågan är väl om dem tänker gå in där dagligen då och hur länge dem orkar göra det isåfall.
Ska bli intressant att följa vad som sker, om de boende bara låter de skicka upp stånden igen.
Eller om det är stopp nu.
Men risken att det kan bli blodigt är högre än någonsin skulle jag tro.
Och pratar jag nödvändigtvis inte om våld i Christiania, utan på andra ställen i Köpenhamn, och då som har direkt koppling till ändrade förhållanden.
Citera
2016-09-03, 14:30
  #12994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ska bli intressant att följa vad som sker, om de boende bara låter de skicka upp stånden igen.
Eller om det är stopp nu.
Men risken att det kan bli blodigt är högre än någonsin skulle jag tro.
Och pratar jag nödvändigtvis inte om våld i Christiania, utan på andra ställen i Köpenhamn, och då som har direkt koppling till ändrade förhållanden.

Hehe, läste detta nyss i en facebook grupp.

Citat:
13:06
de er igang med at sadle op inde på politi stationen på islands brygge. salat fade med hele mulvitten
Eyes Open

Citat:
-Men hvorfor?? Sælger de ikke kun bøger på øen nu
Citat:
Der er masser af hash på staden eller udenfor. De cykler rundt, sådan fandt jeg det.
Citat:
Der fuld gang i den igen de sælger stadig inde på staden også 👍👍✌✌💪💪


Citat:
Så lykkedes det:
"...Har boet næsten 20.år på Amager men det er godt nok første gang at jeg er blevet tilbudt at købe hash 3.gange på min tur fra Amager til Christianshavn og den ene var en knægt på ca 13-14 år så dag 1 kører jo glimrende"
👍🏻
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-09-03 kl. 14:33.
Citera
2016-09-03, 16:34
  #12995
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-03...pp-for-haschet

Fan vad jag stör mig på att säger "hasch" hela tiden. Men det vore jävligt trevligt om det blev som artikeln förutspår.
Citera
2016-09-03, 16:56
  #12996
Medlem
Heja Danmark. I Sverige vill vi bygga polisstat istället med tanke på debatten gällande förorterna. Liknande problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback