Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 17:48
  #12385
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at1991
Priser är alltid väldigt stor skillnad från kvalité och vilken strain och vilken pusher du går till, så kan inte svara på de.
Fixa Lufttätta påsar och packa allt riktigt bra, jag hade åkt med tåg iaf.. har åkt över till danmark drygt 100 gånger (inte bara till chris) men har nästan aldrig stött på tullare på tåget. Drygt 5 gånger har jag sett dem, och bara 1 gång har dem tagit mina grejer.. dock va de pga någon annan på tåget hade tagit upp de från mitt "gömställe" och dem åkte fast

hahahhahah ägda jävla fittor som ska röra andras saker, karma. Okej, 100gånger och en gång blivit taget, oddsen ser ju bra för mig. Var där en gång som sagt för flera år sedan, tog med ett hg hem för personligt bruk med bilen.. blev stannad av tullen, ställde massa frågor men fick åka som tur var (Y)

Men hur skulle du göra om du åkte för att köpa bruna heggen och du har ett pris i tanken från början som är 6-7k per hg (SEK) Inte så lätt att avgöra kvalité genom att kolla,lukta,elda osv på brunt...på grönt är det ju lättare att se och lukta mm. Men pallar inte ta med 2-3hg grön på tåget i några timmar.. även fast man har smellyproof bags kan lukten mkt väl komma ut då är det kört.

edit. såg nu att du inte kunde svara på det sistnämnda.. men ställer frågan till alla här inne som är lite rutinerade!
Citera
2015-08-11, 10:10
  #12386
Medlem
Tänkte sticka ditt i helgen för första gången Vad ligger priserna runt om man ska köpa ett halvt kilo? Är det svårt att hitta någon att köpa i den mängden?

Tack på förhand!
Citera
2015-08-11, 11:20
  #12387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revolator
Tänkte sticka ditt i helgen för första gången Vad ligger priserna runt om man ska köpa ett halvt kilo? Är det svårt att hitta någon att köpa i den mängden?

Tack på förhand!


Senaste gång ca 400g fick betala 15,000 danska, vart av deras bästa sort,

Dom vart chockade av mängden, jag trode det var vanligt med större mängder.
Dom hade det inte framme, fick sätta mig ner på en bänk så kom dom med det efter en kvart typ
Citera
2015-08-15, 23:05
  #12388
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Frågar av ren nyfikenhet då jag med råge har passerat 18 års ålder.

Har CB försäljarna någon slags policy angående att sälja till minderåriga? Vart drar dom gränsen? För jag antar att myndigheterna skulle ta mycket strängare tag för att stoppa försäljningen om det visade sig att barn som inte ens har uppnått tonåren kunde köpa köpa CB på öppen gata.

Jag var själv där som 19-åring med ett ganska "barnsligt" utseende, kunde nog lika gärna ha uppfattats som 16-17. Men det var inga som helst problem att fixa lite av varje på flera olika ställen.
__________________
Senast redigerad av Ostfralla2000 2015-08-15 kl. 23:09.
Citera
2015-08-16, 02:45
  #12389
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Frågar av ren nyfikenhet då jag med råge har passerat 18 års ålder.

Har CB försäljarna någon slags policy angående att sälja till minderåriga? Vart drar dom gränsen? För jag antar att myndigheterna skulle ta mycket strängare tag för att stoppa försäljningen om det visade sig att barn som inte ens har uppnått tonåren kunde köpa köpa CB på öppen gata.

Jag var själv där som 19-åring med ett ganska "barnsligt" utseende, kunde nog lika gärna ha uppfattats som 16-17. Men det var inga som helst problem att fixa lite av varje på flera olika ställen.

Ingen officiell åldersgräns.
En del drar sig dock för att sälja till unga men långt ifrån alla gör det.
Det är trots allt en illegal marknad där prio ligger i att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Citera
2015-08-16, 22:21
  #12390
Medlem
VVCs avatar
Är det svårt att hitta Christiania från stationen? Är det långt att gå?
Citera
2015-08-16, 23:09
  #12391
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Är det svårt att hitta Christiania från stationen? Är det långt att gå?
(FB) Hur tar man sig till christiania?
Citera
2015-08-17, 00:20
  #12392
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Är det svårt att hitta Christiania från stationen? Är det långt att gå?
30 minuters promenad eller buss 4A mot operan från centralen.
Har du köpt skånetrafikens biljett till köpenhamn gäller den ombord på bussen också.

Edit: I tråden som länkades ovan rekommenderas metron från lufthavn.
Detta är INTE att rekommendera längre då polisen ofta genomför kontroller på metron.
Buss eller promenader är att föredra numera.
Men självklart ska man hålla utkik där med.
Spana även in sidan politi på christiania eller nåt sånt på facebook.
Dom är JÄVLIG SNABBA på att uppdatera kring polisens positioner i fristaden och kring den.
__________________
Senast redigerad av DampNisse 2015-08-17 kl. 00:23.
Citera
2015-08-18, 14:29
  #12393
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
30 minuters promenad eller buss 4A mot operan från centralen.
Har du köpt skånetrafikens biljett till köpenhamn gäller den ombord på bussen också.

Edit: I tråden som länkades ovan rekommenderas metron från lufthavn.
Detta är INTE att rekommendera längre då polisen ofta genomför kontroller på metron.
Buss eller promenader är att föredra numera.
Men självklart ska man hålla utkik där med.
Spana även in sidan politi på christiania eller nåt sånt på facebook.
Dom är JÄVLIG SNABBA på att uppdatera kring polisens positioner i fristaden och kring den.

Men ingen bryr sig om snuten.
Och att springa inne på Christiania är förbjudet, finns skyltar
Kommer de, så kommer de, tycks alla resonera.

Var stort pådrag utanför, med sirener och skit när jag var där.
Alla satt lugnt och fint, ingen rörde en fena och fortsatte att lugnt bolma på sina joints.

Jag brukar ta taxi dit från hotellet. Bekvämt ska de va.

Enda smolket i bägaren på mitt årliga Christianiabesök i år var tiggaren som satt vid in- utgången.
Det var den enda tiggande tiggaren jag såg i kph den helgen. Övriga plockade pant i centrum, men ingen tiggde öppet. Och många var det inte jämfört med här.
Citera
2015-08-18, 14:51
  #12394
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men ingen bryr sig om snuten.
Och att springa inne på Christiania är förbjudet, finns skyltar
Kommer de, så kommer de, tycks alla resonera.

Var stort pådrag utanför, med sirener och skit när jag var där.
Alla satt lugnt och fint, ingen rörde en fena och fortsatte att lugnt bolma på sina joints.

Jag brukar ta taxi dit från hotellet. Bekvämt ska de va.

Enda smolket i bägaren på mitt årliga Christianiabesök i år var tiggaren som satt vid in- utgången.
Det var den enda tiggande tiggaren jag såg i kph den helgen. Övriga plockade pant i centrum, men ingen tiggde öppet. Och många var det inte jämfört med här.

Vart skrev jag att man ska springa?
Man bör ha koll på vart polisen befinner sig för en böter är aldrig kul.
Kollen får man genom politi razzia på christianas facebook sida.
Dom uppdaterar både när polisen är I staden och vart dom befinner sig utanför den.

Tro mig DOM bryr sig ordentligt om snuten.
Ingenting som gemene besökare märker av men lita på att dom bryr sig.
Polisen plockar alla numera.
Förr riktade dom sig in på säljarna men nu plockas även köpare både inne i staden och utanför.

Ingen vill ta onödiga risker.
Det finns sätt att minska risken att åka dit och det var vad jag delade mig utav.
Springa var inget av dom.
Citera
2015-08-18, 21:33
  #12395
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Vart skrev jag att man ska springa?
Man bör ha koll på vart polisen befinner sig för en böter är aldrig kul.
Kollen får man genom politi razzia på christianas facebook sida.
Dom uppdaterar både när polisen är I staden och vart dom befinner sig utanför den.

Tro mig DOM bryr sig ordentligt om snuten.
Ingenting som gemene besökare märker av men lita på att dom bryr sig.
Polisen plockar alla numera.
Förr riktade dom sig in på säljarna men nu plockas även köpare både inne i staden och utanför.

Ingen vill ta onödiga risker.
Det finns sätt att minska risken att åka dit och det var vad jag delade mig utav.
Springa var inget av dom.

Så du tycker inte att man ka ha ett trevligt och avslappnat besök på Chris?
Àllt är lugnt på Chris, vad är annars meningen med en fristad?

Sluta stressa upp folk!
Peace.....nån jävla gång.
Citera
2015-08-18, 21:47
  #12396
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så du tycker inte att man ka ha ett trevligt och avslappnat besök på Chris?
Àllt är lugnt på Chris, vad är annars meningen med en fristad?

Sluta stressa upp folk!
Peace.....nån jävla gång.

Mannen hur är det med läsförståelsen?
Först får du det till att jag sagt åt folk att springa.
Nu får du det till att jag inte tycker man ska slappna av och ha det trevligt?
Really?

Sanningen ser ut som jag beskrivit den.
Trevligt besök kan man ha och samtidigt veta vad som kan ske och därför hålla någorlunda koll.

Nej det är absolut inte sen fristad det en gång i tiden var.
För bara 3-4 år sedan var det otänkbart att polisen ens satte sin fot inne på området.
Nu gör dom det varje vecka, även om dom inte alltid tar folk så syns dom till på områdena som en gång i tiden var helt fritt från polisen.

Försvinn nu tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback