Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 22:11
  #12133
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Allt var underbart i somras iallafall!

Var där för första gången och allt var precis som in mina drömmar fast.. skitigare... Och att alla säljer bakom camouflage nät numera suger ju... Men dom står där iallafall! (Hur länge till?)

Men priserna uppfattade jag som skitbra.

Jag kom dit och såg massa "tält" och det var 3 i kö utanför en och alla andra var tomma så jag bestämde mig för att killen med kön måste ju lätt ha grymmast shit!
När jag väl kom fram försökte jag spana genom camouflagen och det lilla hålet dom gjort. Det var massa hasch med tillhörande små namnskyltar. Säkert över 10 olika sorter. Var jävligt stressat att stå där så registrerade inte allt jättenoga tyvärr Men det var Fan HIMMELRIKET inne i det där lilla jävla tältet! Jag ville bara rusa in och krama om honom men då hade han väl skjutit mig..
Jag högg iallafall det första namn jag kände igen som någorlunda kvalitativ hashish.
Nu hade jag ju dock ingen våg men köpte "2g" "zerozero" för under 200 spänn. Smakade schysst Marock And I know my hashish..

Och dom andra gångerna så var det också skitbra priser vill jag minnas även om jag inte la dom på minnet.
Köpte dock helt utan att ens fråga om priset och blev varje gång förvånad över hur jävla billigt det var.

En sak som slog mig var att miljön var som att vara på typ en ganja festival. Amsterdam är allt så normaliserat att det inte är samma grej. Chris känns som att det finns där bara för det. Även om det självklart inte är så och gud förbjude. Men känslan. Smokers festival. Bordet med reggae accessoarer, reggae musiken som ljuder ur en högtalare bredvid. Doften av god mat och alla glada människor som vandrar och chillar omkring. Allt det gav mig en sån fantastisk underbar somrig festival känsla!

Längtar verkligen tills jag är där nästa gång.
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2015-04-09 kl. 22:19.
Citera
2015-04-09, 23:58
  #12134
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Vad Köpte du för strains då? Priser/bilder?
Köpte bara lite 100slängar, en kashmir vet jag att det blev iallafall
Citera
2015-04-10, 01:59
  #12135
Medlem
slitenslavs avatar
kul att höra lite om nuläget där, har själv inte varit där på 30 år, då kosta ett gram svart nepal "kolsvart ock blankt som en vinylskiva" 50 spänn. lite dyrt dock så det blev ett hekto puckmarre för 3000 som vi smuggla hem i en bandspelare.
Citera
2015-04-10, 19:27
  #12136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Köpte bara lite 100slängar, en kashmir vet jag att det blev iallafall

Låter gött
Citera
2015-04-14, 17:37
  #12137
Medlem
Tänkte dra ner dit nu på måndag då det är 420
Vet någon ifall priserna är billigare än vanligt just på den dagen?
Citera
2015-04-14, 18:56
  #12138
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAdam
Tänkte dra ner dit nu på måndag då det är 420
Vet någon ifall priserna är billigare än vanligt just på den dagen?
Ska också dit då
Citera
2015-04-17, 13:07
  #12139
Medlem
Kan man förvänta sig att man hittar en strain man söker? T.ex om jag letar efter ett grönt med bra indica, har jag bra chans att hitta ett sådant eller säger dom massa namn som vilket som?
Vad kan 15 gubbar bra indica kosta ungefär? lättare att få billigare/g om man köper 15 istället för 5g?

länge sedan jag var där och då har jag bara köpt för att röka där...är det lika bra kommers där nu som senaste åren eller har det gått ner sig?
Citera
2015-04-17, 14:04
  #12140
Medlem
Hur lång tid tar det att skicka brev från danmark till mellersta sverige?
Citera
2015-04-17, 15:00
  #12141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Hur lång tid tar det att skicka brev från danmark till mellersta sverige?
1-2 dagar
Citera
2015-04-17, 18:35
  #12142
Avstängd
wombAwpmbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Hur lång tid tar det att skicka brev från danmark till mellersta sverige?

Ska du skicka knark från Köpenhamn gör du bäst i att ta med dig en vakuum-maskin. Jag har skickat i runda slängar 5-6 brev med ett par gram i varje. Riktigt dålig utdelning då mer än hälften har blivit tagna av svenska tullen och tullbrev har kommit hem på lådan. Jag kan ju givetvis haft rejäl otur, men jag tippar på att de går med hundar på postterminalen i Malmö för jämnan.
Citera
2015-04-17, 18:43
  #12143
Medlem
DampNisses avatar
Så var det dags igen.
Efter en lugnare period i fristaden var det häromdagen dags razzia igen, se videon nedan.

https://youtu.be/WG9n2QJK9wE

Håll ögonen öppna under 420.
Det är ingen större risk att åka fast I fristaden som brukare men på utvägen plockar polisen gärna in en för snabb visitation.
Lagen är följande i Danmark för er som inte vet ännu.
BRUK är lagligt
INNEHAV är olagligt.

Med andra ord är urinprov ingenting att oroa sig över men rök inte framför en snut och ha ingenting på dig så är du fri som en fågel.

Edit: För att förtydliga så dansk lag gäller även i Christiania.
Så förstagångare som ska dit traska inte in i tron om att det är legaliserat i Christiania och polis kan inget göra för det kan dom.. om dom vill.
__________________
Senast redigerad av DampNisse 2015-04-17 kl. 18:46.
Citera
2015-04-21, 18:36
  #12144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Så var det dags igen.
Efter en lugnare period i fristaden var det häromdagen dags razzia igen, se videon nedan.

https://youtu.be/WG9n2QJK9wE

Håll ögonen öppna under 420.
Det är ingen större risk att åka fast I fristaden som brukare men på utvägen plockar polisen gärna in en för snabb visitation.
Lagen är följande i Danmark för er som inte vet ännu.
BRUK är lagligt
INNEHAV är olagligt.

Med andra ord är urinprov ingenting att oroa sig över men rök inte framför en snut och ha ingenting på dig så är du fri som en fågel.

Edit: För att förtydliga så dansk lag gäller även i Christiania.
Så förstagångare som ska dit traska inte in i tron om att det är legaliserat i Christiania och polis kan inget göra för det kan dom.. om dom vill.
Bruk är olagligt, dock gör de inte tester men ser polisen dig röka på öppen gata får du en böter, trots att du rökt upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback