Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-28, 18:52
Medlem
k0rv3ns avatar
Ja idag fyller göta kanal 175 år! Någon som har varit där och kollat lite? Jag var där fanns inte så jätte mycket att kolla på direkt men. Var i Sjötorp. Dom startade dock Gerds gammla kultanksmotor som står där på kajen. Tycker jag är lite roligt eftersom det var min gammelfarfar som hadde Gerd och köpte den motorn ny mm.

Var även inne och kollade på museumet lite. Där också lite minnen från gammla Gerd fanns. Stod dock fel på informationstavlan där fast det kan väl bara vi som är anhöriga och kan om den båten men! Jaja skriv vad ni tycker om kanalen och ifall det var något sevärt på dom andra städerna vid Göta Kanal!

Måste tillägga att även kanotkillen från Göta kanal 1 och 2 var där ;D Petter eller vad han heter. Var lite roligt att se honom
Citera
2007-06-28, 19:09
Medlem
milks avatar
Naah, var ju inte där, varför skulle man? För att kolla på nån som heter Gerd?
Citera
2007-06-28, 21:00
Medlem
Mulas avatar
Där ser man! spännande! Ingen som kan rapportera från Forsvik eller Karlsborg också?
Citera
2007-06-28, 21:09
Medlem
jesperanderssons avatar
nemän oj vad interessant det måste jag fira, brb ska iväg och köpa tårta
Citera
2007-06-28, 21:57
Medlem
k0rv3ns avatar
Haha vad negativa ni är! Ne man måste inte dig och se minnen från Gerd! Det är mina egna intressen men det var väl typ anledningen till att jag drog dit. Men det finns ju annat att se SKulle varit roligt att höra lite från dom andra städerna vad som hände där?
Citera
2007-06-28, 23:13
Medlem
Vardons avatar
Ett besök i Forsvik / Karlsborg är alltid bra, då kan man pasas på att beundra platsen där Sveriges största misstag möts :-)
Citera
2007-06-29, 17:18
Medlem
Firade det hela med att arbeta som slussvakt i Borensbergs slussar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här