Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 21:42
  #1141
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ännu ett bombdåd idag i närheten av Diyarbakır. Offren två poliser och ett barn.

Ja PKK är så trevliga, inte sant?
Men de dödar ju aldrig civila så det måste ju vara ett missförstånd?
Citera
2016-08-19, 09:45
  #1142
Avstängd
1ntellectua1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja PKK är så trevliga, inte sant?
Men de dödar ju aldrig civila så det måste ju vara ett missförstånd?

De dödar inte civila medvetet iallafall men det gör däremot turkiska agenter. Har du missat källan i min signatur där en före detta turkisk agent erkänner? Ni kanske borde läsa den artikeln ett par gånger innan ni anklagar andra grupper. Het sinnessjukt att "de goda" i denna konflikt ägnar sig åt att mörda civila för att ge PKK skulden.
Citera
2016-08-19, 10:40
  #1143
Medlem
Yaskos avatar
Bilbomb i Elazig av PKK. 3 döda, 146 skadade. Alla naturligvis kurder, så som det brukar vara när PKK är i farten...

http://www.dailysabah.com/war-on-ter...-217-in-elazig

Citat:
Elazığ Governorate confirmed in a statement that three police were killed in the attack and 146 people, including civilians, were injured. 14 of the wounded remain in critical condition.
Citera
2016-08-19, 11:10
  #1144
Avstängd
1ntellectua1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Bilbomb i Elazig av PKK. 3 döda, 146 skadade. Alla naturligvis kurder, så som det brukar vara när PKK är i farten...

http://www.dailysabah.com/war-on-ter...-217-in-elazig

Vi måste vänta en stund tills PKK erkänner dådet annars kan det lika gärna vara turkiska agenter som varit i farten igen.
Citera
2016-08-19, 12:18
  #1145
Avstängd
1ntellectua1s avatar
Inte konstigt att ni aldrig lyckas besegra gerillan, ni löper ju fortare än Ussain Bolt.
Citera
2016-08-19, 17:51
  #1146
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Vi måste vänta en stund tills PKK erkänner dådet annars kan det lika gärna vara turkiska agenter som varit i farten igen.

Alla vet att det är PKK-terrorister. Bara såna som du som sprider desinformation.
Citera
2016-08-20, 12:50
  #1147
Avstängd
1ntellectua1s avatar
En seriös fråga till turkarna:

Har ni någon fetisch för döda/skändade människokroppar? Det måste finnas en anledning till varför man ständigt ser turkarna ladda upp bilder med kurdiska lik i alla forum. Ibland ser de ut som helt vanliga civila.

En annan sak som jag finner väldigt intressant är att gerillan aldrig har ägnat sig åt sånt. Borde det inte vara de blodtörstiga PKK terroristerna som skryter med en massa bilder på döda turkiska soldater?
Citera
2016-08-23, 09:42
  #1148
Avstängd
1ntellectua1s avatar
Det är extremt underhållande att höra turkarna och deras jihadist-skräp till soldater ständigt prata om hur de "krossar PKK". Ni har pratat som ni gör i över 30 år nu. Patetiskt. Ni blir överkörda varje dag och måste därför ha någon bra ursäkt och det är där som USA passar in perfekt.

Det kan inte vara enkelt att med er vidriga kvinnosyn erkänna att ni åker på stryk av våra kvinnor. En av våra hjältinnor är som hundra av era lortiga värdelösa krigare. Det är som sagt väldigt svårt för de bakåtsträvande terroristerna (turkar och jihadister) att acceptera det här, därav alla lögner om att "PKK har massivt stöd av USA". Dummaste jag hört på väldigt länge. Gerillan strider fortfarande med lätta vapen i fronterna.

Det finns inga belägg alls att "PKK har USAs flygvapen på sin sida" som terroristerna så fint uttrycker det. Men bevisa mig gärna fel. Om ni menar YPG eller Peshmerga så får ni ta och skriva det nästa gång för att undvika missförstånd. YPG är inte samma sak som PKK hur mycket ni än försöker få det att se ut så
__________________
Senast redigerad av 1ntellectua1 2016-08-23 kl. 09:53.
Citera
2016-08-23, 20:17
  #1149
Medlem
knullmorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Det är extremt underhållande att höra turkarna och deras jihadist-skräp till soldater ständigt prata om hur de "krossar PKK". Ni har pratat som ni gör i över 30 år nu. Patetiskt. Ni blir överkörda varje dag och måste därför ha någon bra ursäkt och det är där som USA passar in perfekt.

Det kan inte vara enkelt att med er vidriga kvinnosyn erkänna att ni åker på stryk av våra kvinnor. En av våra hjältinnor är som hundra av era lortiga värdelösa krigare. Det är som sagt väldigt svårt för de bakåtsträvande terroristerna (turkar och jihadister) att acceptera det här, därav alla lögner om att "PKK har massivt stöd av USA". Dummaste jag hört på väldigt länge. Gerillan strider fortfarande med lätta vapen i fronterna.

Det finns inga belägg alls att "PKK har USAs flygvapen på sin sida" som terroristerna så fint uttrycker det. Men bevisa mig gärna fel. Om ni menar YPG eller Peshmerga så får ni ta och skriva det nästa gång för att undvika missförstånd. YPG är inte samma sak som PKK hur mycket ni än försöker få det att se ut så
Är inte turk själv men har rest mycket i Turkiet, inklusive sydöstra delarna som UD avråder från. Varit i Diyarbakir, Gaziantep, Urfa och även besökt mindre samhällen och städer och träffat många människor från olika delar av samhället, lantbrukare såväl som militärer, rika och fattiga, då jag tagit mig fram genom att lifta. Har dessutom flera kurdiska vänner som bor i landet. Kan även tillägga att jag befann mig i Diyarbakir under ett bombdåd och själv bevittnat efterspelet med ambulanser, allmän uppståndelse och oro.

Det intressanta är att jag inte träffat en enda kurd under mina resor som tycker som dig eller uttryckt minsta sympati för PKK. Tvärtom har folk i gemen noga understrukit att PKK har blod på sina händer och inte hjälper någon eller bryr sig mer om kurderna än någon annan. Märk då väl att jag suttit ensam med många människor i bilar i flera timtal, alltså i en situation där det inte finns någon anledning att ljuga eller vara rädd att tala ut. Själv har jag aldrig fört dessa frågor på tal eftersom jag vet hur farligt det kan vara. Min uppfattning: Gemene kurd är trött på PKK. Jag har även hört historier om kurder som torterats och mördats av PKK för att de bjudit militärer på te och liknande. Detta har jag hört från folk från Sirnak och Hakkari och jag tar det för sanning eftersom dessa människor inte hade något att vinna på att hitta på sånt. Hur ställer du dig till sånt?

Jag hatar Erdogan, hans parti och vad han står för, men detta utesluter inte att jag även avskyr PKK och det de sysslar med. De har också blod på sina händer, och att vifta bort det med att "civila aldrig är målet" är löjeväckande. Vem bryr sig när civila gång på gång stryker med? PKK bevisar gång på gång att de inte skyr några medel när de låter bilbomber brisera mitt på gatan.

Tycker det är intressant hur du kan sitta och försvara denna organisation, som har många civila liv på sitt samvete. Om du nu ställer dig bakom dem, varför är du inte där nere istället för att sitta bakom en skärm och sprida enfaldiga och totalt onyanserade inlägg om en terrorstämplad organisation som skapat så mycket lidande för så många människor? Gör som jag och åk ner och lyssna till vad folket har att säga som bor där och fått sina liv och städer förstörda.

Och jag upprepar, jag är inte turk och hatar Erdogan men världen är inte svartvit eller så enkel som att man kan välja en sida att stötta fullt ut i en komplicerad konflikt som denna. Båda sidor är extrema i vad de försöker uppnå, och båda tar till fruktansvärda metoder och begår krigsbrott.
Citera
2016-08-26, 04:36
  #1150
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullmorfar
Är inte turk själv men har rest mycket i Turkiet, inklusive sydöstra delarna som UD avråder från. Varit i Diyarbakir, Gaziantep, Urfa och även besökt mindre samhällen och städer och träffat många människor från olika delar av samhället, lantbrukare såväl som militärer, rika och fattiga, då jag tagit mig fram genom att lifta. Har dessutom flera kurdiska vänner som bor i landet. Kan även tillägga att jag befann mig i Diyarbakir under ett bombdåd och själv bevittnat efterspelet med ambulanser, allmän uppståndelse och oro.

Det intressanta är att jag inte träffat en enda kurd under mina resor som tycker som dig eller uttryckt minsta sympati för PKK. Tvärtom har folk i gemen noga understrukit att PKK har blod på sina händer och inte hjälper någon eller bryr sig mer om kurderna än någon annan. Märk då väl att jag suttit ensam med många människor i bilar i flera timtal, alltså i en situation där det inte finns någon anledning att ljuga eller vara rädd att tala ut. Själv har jag aldrig fört dessa frågor på tal eftersom jag vet hur farligt det kan vara. Min uppfattning: Gemene kurd är trött på PKK. Jag har även hört historier om kurder som torterats och mördats av PKK för att de bjudit militärer på te och liknande. Detta har jag hört från folk från Sirnak och Hakkari och jag tar det för sanning eftersom dessa människor inte hade något att vinna på att hitta på sånt. Hur ställer du dig till sånt?

Jag hatar Erdogan, hans parti och vad han står för, men detta utesluter inte att jag även avskyr PKK och det de sysslar med. De har också blod på sina händer, och att vifta bort det med att "civila aldrig är målet" är löjeväckande. Vem bryr sig när civila gång på gång stryker med? PKK bevisar gång på gång att de inte skyr några medel när de låter bilbomber brisera mitt på gatan.

Tycker det är intressant hur du kan sitta och försvara denna organisation, som har många civila liv på sitt samvete. Om du nu ställer dig bakom dem, varför är du inte där nere istället för att sitta bakom en skärm och sprida enfaldiga och totalt onyanserade inlägg om en terrorstämplad organisation som skapat så mycket lidande för så många människor? Gör som jag och åk ner och lyssna till vad folket har att säga som bor där och fått sina liv och städer förstörda.

Och jag upprepar, jag är inte turk och hatar Erdogan men världen är inte svartvit eller så enkel som att man kan välja en sida att stötta fullt ut i en komplicerad konflikt som denna. Båda sidor är extrema i vad de försöker uppnå, och båda tar till fruktansvärda metoder och begår krigsbrott.

Det har jag också hört, och om av PKK bortrövade barn som drillas till att användas i deras terroristverksamhet. Ja PKK dödar civilia och högst medvetet också. En kurd som inte backar PKK i dessa områden är en död kurd.

Jag undrar hur många av dessa PKK lovers i Sverige som faktiskt varit nere i dessa områden och pratat med befolkningen. Då menar jag inte deras släktingar, som uppenbarligen är PKK anhängare, utan med andra kurder i dessa områden. Eller är denna bild bara något ni vuxit upp med, berättad av anhöriga?

Det vore intressant att få svar på det.
Citera
2016-08-26, 04:50
  #1151
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Det är extremt underhållande att höra turkarna och deras jihadist-skräp till soldater ständigt prata om hur de "krossar PKK". Ni har pratat som ni gör i över 30 år nu. Patetiskt. Ni blir överkörda varje dag och måste därför ha någon bra ursäkt och det är där som USA passar in perfekt.

Det kan inte vara enkelt att med er vidriga kvinnosyn erkänna att ni åker på stryk av våra kvinnor. En av våra hjältinnor är som hundra av era lortiga värdelösa krigare. Det är som sagt väldigt svårt för de bakåtsträvande terroristerna (turkar och jihadister) att acceptera det här, därav alla lögner om att "PKK har massivt stöd av USA". Dummaste jag hört på väldigt länge. Gerillan strider fortfarande med lätta vapen i fronterna.

Det finns inga belägg alls att "PKK har USAs flygvapen på sin sida" som terroristerna så fint uttrycker det. Men bevisa mig gärna fel. Om ni menar YPG eller Peshmerga så får ni ta och skriva det nästa gång för att undvika missförstånd. YPG är inte samma sak som PKK hur mycket ni än försöker få det att se ut så

Vänta lite nu? Du har läst nyheterna nu va? Turkiet lyckades i samarbete med USA ta tillbaka staden Jarablus inom ett dygn. Värdelöst vet jag inte.

Vidare har USA sagt att YPG måste backa från Turkiska gränsen, annars blir det inget mer stöd sörrö. YPG ÄR en underarm till PKK.

Vidrig kvinnosyn? Kurder är väldigt överrepresenterade när det kommer till kvinnovåld och hedersmord så där ska du nog bara vara tyst. Unga flickor som blir bortgifta mot sin vilja... Fin kvinnosyn? Tillåt mig småspy. Unga kvinnor som inte får träffa vem dom vill, inte får anpassas till det svenska samhället i Sverige, unga flickor som mördas för att de träffat "fel" person. Jo du, just fin jävla kvinnosyn du!
Citera
2016-08-27, 19:07
  #1152
Medlem
Hizirs avatar
Kurder med turkiska flaggan protesterar mot PKK i Bingöl,


https://twitter.com/OguzKaya___/stat...11136052019206
Citera
pkk

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback