• 36 238 online
  • 1 213 414 medlemmar
  • 62 597 696 inlägg
  • 1
  • 2
2007-06-28, 17:02
Medlem
kultingens avatar
Tror jag lyckades få en negativ betingning av Schweppes när jag var yngre och faktisk aldrig testat den som groggvirke

Det är ett populärt groggvirke har jag däremot märkt och antar att det borde vara ganska så bra att blanda med ren vodka? Här är de svenska Schweppessorterna:
http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001137
Så jag hade tänkt att någon lärd människa kunde skriva ner några smarriga drinkar med Schweppes?
Citera
2007-06-28, 17:21
Medlem
SalmonOfKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Tror jag lyckades få en negativ betingning av Schweppes när jag var yngre och faktisk aldrig testat den som groggvirke

Det är ett populärt groggvirke har jag däremot märkt och antar att det borde vara ganska så bra att blanda med ren vodka? Här är de svenska Schweppessorterna:
http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001137
Så jag hade tänkt att någon lärd människa kunde skriva ner några smarriga drinkar med Schweppes?

Kanske dumt då jag inte har någon förstahanserfarenhet, men har hört att vodka och Russchian ska vara jävligt gott.

Har annars smakat vodka och Caribez, och det var väl helt ok. Inget extraordinärt dock.
Citera
2007-06-28, 17:38
Medlem
Fittfittas avatar
En enkel blandning som funkar bra är helt enkelt schweppes citron med vodka.
Citera
2007-06-28, 17:47
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
En enkel blandning som funkar bra är helt enkelt schweppes citron med vodka.
Schweppes citron är för övrigt överjävligt god som läsk betraktat.
Citera
2007-06-28, 18:22
Avstängd
alkaloids avatar
hmm lite longdrinks:
vodka lime(juice) russian
gin tonic (med mycket is 3/4 av glaset, färskpressad lime o 50/50 blandning gin/tonic)^^
gin grape
geting (vodka bananlikör ginger ale)
gröna hissen (gin, grön cura¨ceu ginger ale)
razor (bacardi razz schweppes lemon färskpressad lime)
Amsterdam (bacardi razz, bacardi lemon, färskpressad lime, schweppes lemon, ramlösa/7-up
Vanilla sky (vaniljvodka, apple sourz, limejuice, ananasjuice, ginger ale)
ragnar (absolut curant, limejuice ginger ale/fruktsoda)
razmus (bacardi razz, lime, fruktsoda/ginger ale)
P2 (vaniljvodka, limejuice, fruktsoda/ginger ale)
redlight (bacardi razz, bacardi lemon, färskpressad lime, ginger ale, ramlösa)

osv osv.. finns massor av drinkar på nätet bla http://www.cocktailguiden.com/ , bara o kika lite.. jag kan återkomma med fler recept om så önskas!
Citera
2007-06-28, 18:34
Medlem
plles avatar
Schweppes Lemon passar väldigt bra med vodka.
Citera
2007-06-28, 18:35
Medlem
Caribez (den nya röda) och vodka har jag kört ganska mycket med på senare tid.
Citera
2007-06-28, 18:37
Medlem
Schweppes är ju helt nödvändigt till gin&tonic.. smakar fan med de flesta andra sorter..den enda som möjligen kan ersätta om inget annat finns är väl Seagrams variant av tonic...
Sen saknar jag de små flaskorna som finns utomlands, helt underbart att bli serverad ett glas med is, gin och citronskiva samt en liten tonic bredvid så man får dosera efter eget tycke..dessutom alldeles nyöppnad
/Primigenia
Citera
2007-06-28, 19:02
Medlem
Heinzes avatar
Schweppers är ju det perfekta groggvirket, har alltid två-tre flaskor hemma om man skulle bli sugen på något eller en polare kommer över. Både "den röda" samt tonicen är ju fin-fin.
Citera
2007-06-28, 19:18
Medlem
Cosmic Kids avatar
Shit, är det någon som minns Shizan eller hur den nu stavades, godaste groggvirket/läsken som existerat...
Citera
2007-06-28, 20:59
Medlem
xceLs avatar
Godaste drinken är ju Schweppes indiana tonic och gin, is, samt citron
Citera
2007-06-28, 21:28
Medlem
Bartbags avatar
Två absoluta favoriter, blandas i longdrinkglas
Gin & Tonic, Schweppes Tonic Water med is och citonskiva

Schweppes Caribez och Rom (mörk eller ljus efter tycke), med mycket is och en lime skiva
Fungerar bra även med Gin
Citera
  • 1
  • 2