2007-06-27, 00:40
Medlem
Det finns en funktion som benämns "stealing of keyboard focus", vilket innebär att applikationer plötsligt helt sonika tar över fokus från vad du för tillfället sysslar med. Detta otyg går delvis att komma till rätta med via programmet TweakUI. Genom detta program går det dock ej att hindra olika applikationer inom samma programvara från att "stjäla tangentbordets fokus." Ex.vis om jag spelar poker på en sajt och spelar på flera bord samtidigt, stjäl olika bord plötsligt fokus trots att jag har ett beslut att ta vid ett annat bord. Går detta att förebygga på något sätt? D v s finns det något sätt vilket genom jag kan utrota alla former av "stealing of keyboard focus" från min dator?
Citera
2007-06-27, 01:53
Medlem
_killahs avatar
Går de inte att sätta klientfönstren always on top?

Testa annars PowerMenu 1.5.1
Citera
2007-06-28, 03:14
Medlem
Hjälper ej. Problemet är lite svårförklarat. Jag använder programmet autohotkey där jag skrivit program för tangentbordskommandon jag använder när jag spelar. När då plötsligt ett annat bord tar över tangentbordets fokus blir konsekvenserna katastrofala. Jag hade par i ess på ett bord, skulle raisa. Plötsligt poppade ett annat bord upp, vilket medförde att jag omedvetet raisade där med en skithand och förlorade hundra dollar.
Citera
2007-06-28, 10:55
Medlem
zorc7251s avatar
Använd mus.
Citera
2007-06-28, 23:13
Medlem
Gissar att TweakXP kan se till att olika processer inte kan stjäla fokus från varandra eftersom det då sker genom ett API-anrop till OSet som TweakXP blockerar. När det sker inom en och samma process är det nog inget OSet, och därmed TweakXP, kan styra över då det sker internt i processens GUI-del. Annars skulle ju TweakXP även hindra t.ex. "Inställningar"-rutan från att klicka upp när du väljer den från menyn i Firefox.

Kort o otekniskt svarat: Nej, det går ej att hindra.
Citera
2007-06-30, 15:05
Medlem
Ok, tack för svaret.
Citera
2007-07-01, 00:52
Medlem
StefanHeterJags avatar
Teoretiskt sett... Så kollar den om den nya appen som får fokus har annan windowstitel än den innan och i så fall hindrar, den verkar ju inte kolla hwnd för appen för då hade den förstått att det är 4 olika klienter och kunnat hantera detta... Om det är fönstertitel som den går åp så skulle det relativt lätt gå att skriva ett program som ändrar titel på de olika fönstrena för pokerklienterna vilket då borde göra att fokusgrejen fungerar..

En annan grej kan vara att den kollar vilken exe processen kör och i så fall kanske det går att kopiera den exe du startar upp klienten med 4 ggr och ge olika namn.. och så startar du alltså 4 olika exefiler när du vill starta 4 pokerklienter..

Andra varianter finns, och de flesta borde gå att lösa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in