2007-01-03, 15:57
Medlem
Blå Rutas avatar
Själv skulle jag älska att se en videodagbok av Mankan. Skulle ge fruktansvärt mycket information om hur han tänker och ser på saker.

Dag 1: Mina anteckningar visar att grannen slänger en soppåse idag igen. Kraftiga indikationer på ödlemänniskor i garderoben som orsakade både syndafloden samt månlandningen...

Dag 2: Ringde Pelle idag. Här är hela dialogen:
M: Hejsan!
P: Hej? Vem är det?
M: Det är jag, Mankan ju!
P: Men sa jag inte åt dig att dra åt helvete?
M: Haha, vad lustig du är! Ska vi ta en öl som vi sa eller?
P: Dra åt helvete! Låt mig vara! Jag ringer polisen! *klick*

Givetvis har han precis som jag avslöjat giftet i ölen som förstärker elektromagnetisk strålning från mobiler. Det var bara hans sätt att förklara detta utan att avslöja sig för dom som buggar hans telefon...

Dag 3: Var på möte för Folkets vilja. Trevliga grabbar. Dock sa folk inte så mycket efter att vi rituellt slog sönder telefoner med slägga som öppningspunkt på mötet. Efteråt så satt alla i varsitt hörn och misstänkte varandra för att avslöja hemlig information till rymdvarelserna. Jag såg förstås direkt vem i gänget som var skurk, hon hade nämligen en hårborste. Måste döda henne nångång snart. Vågade inte avslöja mig för henne genom att ta kontakt med andra.

Dag 4: Kanske dags för mig att avslöja för grabbarna på FB att jag gjort en "pansarvagnarna i bosnien" i flera år. Börjar bli dags att få cred för min humor istället för att bli utfryst hela tiden.
Citera
2007-01-03, 18:00
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Nej där har du allt fel. Min guru hävdade bestämt att det var i vänster njure som själen finns! Studier visar mycket tydligt att så är fallet.

Att du inte kan tänka lite självständigt och öppna dina sinnen...

Precis!

Det är det jag alltid sagt:

"Att tänka fritt är stort."
"Att tänka rätt är större."
"Att tänka själv är störst."

Och detta oavsett om vi blir hjärntransplanterade eller inte... öppna era sinnen och tänk självständigt!
Citera
2007-01-03, 18:23
Medlem
BlackBeavers avatar
Fan på tal om ligerhannar så visade af förra året en bild på en sådan.Den var mycket större än både tigerhannar och lejonhannar.När den stod på bakbenen
så nådde ägaren den till midjan.Vilket monster!Man kan googla fram bilden.
Då är frågan gör den ett språng bakåt i evolutionen till den tid när tigrarna hade mastodonter på menyn?(Ja Mankan du har säkert också en ide om detta)
Citera
2007-01-03, 18:30
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Fan på tal om ligerhannar så visade af förra året en bild på en sådan.Den var mycket större än både tigerhannar och lejonhannar.När den stod på bakbenen
så nådde ägaren den till midjan.Vilket monster!Man kan googla fram bilden.
Då är frågan gör den ett språng bakåt i evolutionen till den tid när tigrarna hade mastodonter på menyn?(Ja Mankan du har säkert också en ide om detta)

Ligrar saknar ju en kromosom och det sätter några gener som stoppar tillväxten ur funktion. Det är därför de blir så grymt stora.
Tigon och andra korsningar av stora kattdjur blir oftast mindre än sina föräldrar.

Här har du några bilder på ligrar:
http://uplink.space.com/attachments/499583-liger.jpg
http://pgobeil.com/images/liger.jpg

Samt en liten film:
http://www.metacafe.com/watch/250400/liger/
Citera
2007-01-03, 18:36
Medlem
pimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Ligrar saknar ju en kromosom och det sätter några gener som stoppar tillväxten ur funktion. Det är därför de blir så grymt stora.

Aha... det hade jag missat och hade för mig att det var en utkorsningseffekt!
Citera
2007-01-03, 19:26
Medlem
Naturvetarens avatar
Det här var den mest sönderspammade och smileyförstörda tråd jag någonsin sett men samtalsämmnet är lite intressant. Dock skulle jag vilja se en förflyttning till filsofi så vi får lite vettigare uttalanden än Mankans

Enligt mig så tror jag att hjärnan skulle forstätta vara den person den alltid varit, om än att vissa kompliaktioner skulle upstså. T ex skulle man kanske ha vissa av kroppens förre ägares reflexer, vara immun mot sjukdomar som förre personen var osv.
Citera
2007-01-03, 21:08
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Enligt mig så tror jag att hjärnan skulle forstätta vara den person den alltid varit, om än att vissa kompliaktioner skulle upstså. T ex skulle man kanske ha vissa av kroppens förre ägares reflexer, vara immun mot sjukdomar som förre personen var osv.

Nej, nu skämtar du väl alltid?

Sa du att hjärnan är själva personen, jaget?

Är det här ditt Jag?

http://www.humpath.com/IMG/jpg/brain_6m_11_4.jpg

Vi lever sannerligen i hjärnåldern... :thumbsdow

De gamla egyptierna och grekerna satte inte så stor vikt vid hjärnan, de förstod att hjärnan inte har något med jaget att göra...

I Egypten t.ex. när man mumifierades så lät man helt sonika hjärninnehållet rinna ut på backen först...
Citera
2007-01-03, 21:15
Medlem
Blå Rutas avatar
Eftersom man lyckats ta bort/byta ut i princip allt i en människokropp utan att personligheten ändras eller förminskas på något sätt så sitter inget i personligheten där.

Att personligheten gravt ändras och störs av att man skär i hjärnan kan bara leda till en slutsats

Basta.

*tråd låst* <---- önsketänkande
Citera
2007-01-03, 21:22
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Eftersom man lyckats ta bort/byta ut i princip allt i en människokropp utan att personligheten ändras eller förminskas på något sätt så sitter inget i personligheten där.

Att personligheten gravt ändras och störs av att man skär i hjärnan kan bara leda till en slutsats

Basta.

*tråd låst* <---- önsketänkande

Stopp och belägg!

Det finns studier som visar på att hjärttransplantationer påverkar ens personlighet och känslor:

http://66.249.93.104/search?q=cache:7ucq6fOrSJUJ:www.morgenster.org/heart.htm+heart+transplantation+personality+feelin gs&hl=sv&gl=se&ct=clnk&cd=6&lr=lang_en

Och mig veterligt har man ännu inte gjort några hjärntransplantationer...

Vilket då ännu en gång bevisar att personlighet och känslor är nära förknippat med just hjärtat...
Citera
2007-01-03, 21:44
Medlem
Skitsnack. Det finns inga riktiga bevis för det där. Däremot finns det massor av fall där hjärnskador lett till personlighetsföändringar. Vad säger det dig?
Citera
2007-01-03, 22:04
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Skitsnack. Det finns inga riktiga bevis för det där. Däremot finns det massor av fall där hjärnskador lett till personlighetsföändringar. Vad säger det dig?

Jag märker att du tar till dig de "bevis" som passar in i din hjärnmekaniska världsbild, men förkastar såna som går emot... :thumbsdow

Snyggt jobbat...
Citera
2007-01-03, 22:04
Medlem
87oseknds avatar
2005-02-23, 22:51 startades denna tråd. Inse hur sjukt det här e! Läste dem 20 första sidorna i tråden sen pallade jag inte mer och kom till konklusionen att Mankan e en hjärndöd idiot som alla lägger tid och energi på utan att få ngt ut av det. Nu tryckte jag fram till sista sidan i tråden och märkte, hör o häpna (eller inte), att exakt samma diskussion idag pågår som på sida 1,2,3,4...osv. Det här börjar likna en dålig såpa ala Sunset beach.

Fatta att det snart gått två år! om ni inte slutar så muteras vi alla till mankan eller nått...

peace out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in