2005-02-24, 18:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Detta är fråga om olika "familjer" inom samma art!

Hehe - du vänder alltså på de gängse beteckningarna?

Inom taxionomologin så är en familj en samling arter.
T ex är kattdjur en familj av arter såsom lejon, tigrar, huskatten och lokatten.

Återigen visar det alltså sig att du har inte alls läst på utan bara rapar upp något du läst på en kreationistsida. Helt okritiskt. Vilket inte förvånar mej alls.
Citera
2005-02-24, 18:57
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Det du ser under din livstid är en enda filmruta i evolutionens film du kan inte se förändringar hos stora djur eftersom du lever för kort tid. Jag börjar misstänka att du är ute efter att jävlas med oss eller helt enkelt är för dum för att förstå mer än mycker triviala samband jag ska därför inte slösa mer tid på denna tråd.

Återigen blir jag tvingad att upprepa mig:

Oavsett hur kort eller lång vår livslängd är, så måste det med nödvändighet existera en massa melllanformer, och det här och nu, om nu evolutionsteorin, som just påstår att evolutionen mellan arterna ständigt är stadd i utveckling, ska äga någon giltighet överhuvudtaget!!!
Citera
2005-02-24, 18:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Återigen blir jag tvingad att upprepa mig:

Oavsett hur kort eller lång vår livslängd är, så måste det med nödvändighet existera en massa melllanformer, och det här och nu, om nu evolutionsteorin, som just påstår att evolutionen mellan arterna ständigt är stadd i utveckling, ska äga någon giltighet överhuvudtaget!!!

Återigen frågar jag - varför? Mellanformer mellan vadå?
Citera
2005-02-24, 19:00
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Mankan - varför svarar du inte frågorna jag ställer?

Och akta dej så du inte skär dej med den där kniven - om man inte vet hur man hanterar ett verktyg så skall man nog låta bli.

Den enklaste förklaringen är faktiskt evolutionsteorin. Alla andra teorier som hittills kommits på förutsätter något som vi inte har något bevis för.

Om evolutionsteorin var så enkel och logisk, varför finns det då inga bevis idag för några existerande mellanformer mellan de olika livsformerna?
Citera
2005-02-24, 19:02
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Om evolutionsteorin var så enkel och logisk, varför finns det då inga bevis idag för några existerande mellanformer mellan de olika livsformerna?

Men gubben då - kan du försöka läsa igenom tråden hela vägen innan du svarar på frågorna, så ser du att dina frågor redan är besvarade ett stort antal gånger.

Se så. Börja från början och försök förstå vad det står.
Fråga gärna om det är några svåra ord som du inte begriper.
Citera
2005-02-24, 19:05
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Sanslösa människa! "Mellanarter" kan inte finnas eftersom två olika arter är fysiskt och biokemiskt inkompatibla att skaffa barn med varandra. Detta är själva definitionen på två arter. Vore de två arterna kapabla att fortplanta sig med varandra så vore de inte två olika arter.

Men hur kunde då forntidens mellanarter (som ju evolutionsmyten gör gällande) , t.ex. mellanarterna mellan vattendjur och landdjur, fortplanta sig med varann?
Citera
2005-02-24, 19:06
Medlem
Humor!

Här ser man verkligen hur urbota insnöad man kan vara. Inget öppet sinne över huvud taget, utan bara upprepning av sin tes utan att ta till sig argument eller svara på frågor.

Mankan: Du kan börja läsa en högstadiebok i Biologi. När du gjort detta kanske du kan ta till dig lite mer iaf.
Citera
2005-02-24, 19:08
Medlem
Citat:
Men hur kunde då forntidens mellanarter (som ju evolutionsmyten gör gällande) , t.ex. mellanarterna mellan vattendjur och landdjur, fortplanta sig med varann?

Därför att det du kallar "mellanarter" även det är arter. Evolutionen har ingen plan att som: "nu ska vi hitta på en ny art som ligger mittemellan nuvarande art och en i framtiden"
Citera
2005-02-24, 19:15
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
I mitt inlägg... vilket du citerade... gav jag inte mindre än fyra exempel på "vattenvarelse som är i färd med att kravla sig upp på land och anpassa sig till livet på land". Olika arter av fiskar (alltså djur speciellt anpassade för liv i vatten) som är i ett stadie av evolutionen där de håller på att förbättra sin förmåga att andas luft.

Där har du ditt exempel på en "mellanart" även om benämningen är helt löjlig då evolutionen inte har något slut och därmed inget "mittemellan" heller. En art är alltid en art. En art har alltid utvecklats från sida förfäder. En art kommer alltid att fortsätta utvecklas eller dö ut. Evolutionen är inga ibland förekommande steg/hopp framåt i utvecklingen, det är en ständig utveckling...

Vad är egentligen din definition på en "mellanart" eller en "mellanform" som du kallar det?
Hur skulle en sådan identifieras som just en "mellan..."?

Jag tror själv inte ett smack på alla dessa mellanarter, som måste ha varit nödvändiga för att förklara evolutionsmyten, t.ex. arter som utvecklades till fåglar från landdjur, till landdjur från vattendjur m.m.

Som sagt, varför krångla till det,
nej, ta nu snällt fram Occams rakkniv...
Citera
2005-02-24, 19:20
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
*bump*
Citat:
Anledningen till varför inga mellanarter existerar eller har existerat är enkel, (tar för femtioelfte gången fram Occams rakkniv) chimpansen har alltid varit chimpans, gorillan har alltid varit gorilla och människan har alltid varit människa!!

Varför krångla till det?
Varje djur har föräldrar som också är djur. Om du inte påstår att det har funnits ett oändligt antal schimpanser (t.ex.), så vore det fint om du kunde förklara varifrån den första schimpansen kom. Det är just därför att ingen kunnat ge ett trovärdigt svar på den frågan, som din förklaring inte är accepterad inom vetenskapen.

Varifrån kommer den första schimpansen?
Citera
2005-02-24, 19:20
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Art A delar upp sig i B och C. När man sedan vill undersöka "mellanarten" A så finns inte denna att hitta eftersom den delat sig och förändrat sig till B resp. C.

Men snälla människa, både amöban, krabban och apan finns ju fortfarande till, och alla dessa har ju enligt evolutionsmyten en gång tillhört arten "A", som sedan delat upp sig...
Citera
2005-02-24, 19:30
Medlem
Hurkels avatar
Citat:
Eftersom det tydligen inte finns några bevis på att det någonsin har existerat "ofärdiga" djur, så säger Occams rakkniv att katten alltid har varit katt och hunden alltid har varit hund...

Varifrån kommer de då? De var färdiga vid Big Bang? Eller är det den där gud-snubben som fantiserat fram dom?

Måste varit trångt på jorden en gång i tiden, med tanke på alla de arter som bevisligen levt och sedan dött ut altså skulle ha trängts med varandra och med de nu existerande arterna samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in