2012-04-19, 18:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn

Nej, jag tror på "ny" vetenskap. Fast iblang ogillar man även den och vad den medfört: Hade inte den funnits så hade inte internet funnits, och då hade man ju i alla fall sluppit folk som du.

Datorer är ingenting nytt. En uppfinning som har uppfunnits många gånger tidigare, i tidigare Kali-yugas, en tidsålder då människans minne är som sämst!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kali_Yuga

Ingenting nytt under Solen!

För övrigt, vad menas med "ny" vetenskap?

Gårdagens vetenskap har även den varit "ny" vetenskap, och morgondagens vetenskap kommer även den vara "ny" vetenskap, så vad är egentligen "ny" vetenskap?

Vetenskap är vetenskap, och är densamma oavsett om den gällde igår, gäller idag eller gäller imorgon!

Veda= Veta = Vetenskap
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-04-19 kl. 18:17.
Citera
2012-04-19, 18:17
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Datorer är ingenting nytt. En uppfinning som har uppfunnits många gånger tidigare, i tidigare Kali-yugas, en tidsålder då människans minne är som sämst!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kali_Yuga

Ingenting nytt under Solen!

Oavsett sanningshalten i det du påstår så är det inte Veda som står bakom dagens datorer och internet, genom vilka du och jag (och resten av Flashback) kommunicerar just nu.
Citera
2012-04-19, 18:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Oavsett sanningshalten i det du påstår så är det inte Veda som står bakom dagens datorer och internet, genom vilka du och jag (och resten av Flashback) kommunicerar just nu.

Utan materialen och energierna som datorerna är gjorda av; inga datorer!

Och var kommer alla ingredienser till datorerna?

Ja, från Moder Jord!

Och vem skapade Moder Jord?

Ja, vår skapargud Brahma!

Och varifrån fick Brahma sina instruktioner för att klara av att skapa Moder Jord?

Ja, från Veda, som emanerar från Herren Vishnu!
Citera
2012-04-19, 18:31
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
I Indien kände man bl.a. till ljusets exakta hastighet, avstånden till Solen och Månen, tidpunkterna för Sol- och Månförmörkelser, Jordens exakta omkrets, Jorden som en sfär, planeternas elliptiska banor, rörelsers relativitet, att det sideriska året är 365,2563627 dagar, att det tropiska året är 365,2421756 dagar, osv, osv...

Allt detta stod skrivet i de heliga indiska skrifterna LÅNGT INNAN "upplysningen" nådde hit till västvärlden...

Vetenskapens vagga står att finna i Indien:

Video: http://www.youtube.com/watch?v=uKyn3FDaTYc
Video: http://www.youtube.com/watch?v=JMn_ZFAxhKA

http://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_ancient_India
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread111071/pg1

"We owe a lot to the Indians, who taught us how to count, without which no worthwhile scientific discovery could have been made."

- Albert Einstein

Du svarade inte på mina frågor. Du påstår en massa saker som vi förväntas ta på allvar, trots att du inte har någon fakta att backa upp påståendena med. Varför skulle vi blint tro på ditt ord? Den gubben går inte.
Citera
2012-04-19, 18:48
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Utan materialen och energierna som datorerna är gjorda av; inga datorer!

Och var kommer alla ingredienser till datorerna?

Ja, från Moder Jord!

Och vem skapade Moder Jord?

Ja, vår skapargud Brahma!

Och varifrån fick Brahma sina instruktioner för att klara av att skapa Moder Jord?

Ja, från Veda, som emanerar från Herren Vishnu!

Källa på det?

Och Veda är omöjligt en källa, då den hästammar från sagda herre. En källa som hänvisar till sig själv som källa är inte trovärdig på något sätt.
Citera
2012-04-19, 21:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Källa på det?

Och Veda är omöjligt en källa, då den hästammar från sagda herre. En källa som hänvisar till sig själv som källa är inte trovärdig på något sätt.

Du menar att exempelvis "Nature" eller "Science" skulle kunna vara en plausibel källa för att vidimera Veda-skrifternas Gudomliga utsagor?

Veda-skrifterna är en absolut kunskapskälla!

Veda-skrifterna har absolut auktoritet, eftersom grunden till Vedas utsagor utgörs av skrifterna själva, som är Guds ord, de har alltså sin grund i sig själva!

Urkunderna utgör själva bevis och behöver därför inte (och kan inte) bevisas av yttre källor!

Veda-skrifterna är Guds eviga "Ordform", de härstammar inte från oss människor, de är förmänskliga och övermänskliga!
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-04-19 kl. 21:37.
Citera
2012-04-19, 21:41
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
...
[Veda-skrifterna har absolut auktoritet, eftersom grunden till Vedas utsagor utgörs av skrifterna själva, som är Guds ord, de har alltså sin grund i sig själva!
...

Och där sjönk din trovärdighet (om ens möjligt) ännu lägre. Ska man diskutera i vetenskapsforat behöver man förvisso inte alltid diskutera bekräftad vetenskap, men i min mening bör man föra ett vetenskapligt resonemang. Självreferenta källor är ganska opålitliga i min mening.

Eller, jag kan ju säga att jag talar sanning, och då är det ju med ens sant, eller hur? Jag härstammar ju av materia som härstammar från Vishnu och Veda och allt sånt, och därmed borde mitt uttalande vara halvt gudomligt och därmed sant, och då stå över ditt?

Citera
2012-04-19, 21:43
Medlem
Giorgis avatar
Sluta argumentera med honom, det förstärker bara hans mentala delusioner.
Citera
2012-04-19, 21:47
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Du menar att exempelvis "Nature" eller "Science" skulle kunna vara en plausibel källa för att vidimera Veda-skrifternas Gudomliga utsagor?

Veda-skrifterna är en absolut kunskapskälla!

Veda-skrifterna har absolut auktoritet, eftersom grunden till Vedas utsagor utgörs av skrifterna själva, som är Guds ord, de har alltså sin grund i sig själva!

Urkunderna utgör själva bevis och behöver därför inte (och kan inte) bevisas av yttre källor!

Veda-skrifterna är Guds eviga "Ordform", de härstammar inte från oss människor, de är förmänskliga och övermänskliga!

Det är ju så dumt att det är efterblivet. Självklart är det inget giltigt resonemang att någon skrift skulle vara sanning genom att åberopa sig själv som referens. Det är inte ett dugg bättre än om jag skulle anklaga dig för att vara pedofil och mitt enda bevis är inlägget där jag anklagar dig för att vara pedofil.
Citera
2012-04-19, 21:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Eller, jag kan ju säga att jag talar sanning, och då är det ju med ens sant, eller hur?

Nej, om inte det du säger är i samklang med de heliga skrifternas och vismännens utsagor, så är det inte sant!
Citera
2012-04-19, 21:48
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Sluta argumentera med honom, det förstärker bara hans mentala delusioner.

Mja, jag tycker det är kul att argumentera med hopplösa fall ibland. Behöver flamea lite för att ta tankarna av något annat jobbigt som hänt mig igår.
Citera
2012-04-19, 21:49
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Nej, om inte det du säger är i samklang med de heliga skrifternas och vismännens utsagor, så är det inte sant!

Jo, för jag säger att det är sant. Dina heliga böcker är bluff och djävulskonst. Det vet jag för det har jag sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in