Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-10, 23:43
  #7681
Avstängd
kommer det sig att det just nu pågår en rejäl massutvandring av vetenskapsmän från tron på Darwinismen, som anser att evolutionsteorin inte längre håller för närmare granskning?
Citera
2009-07-10, 23:47
  #7682
Medlem
Eckankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
kommer det sig att det just nu pågår en rejäl massutvandring av vetenskapsmän från tron på Darwinismen, som anser att evolutionsteorin inte längre håller för närmare granskning?

För det första är det ingen tro, för det andra så är darwinism en inkorrekt benämning på evolutionsteorin.
Sedan så får du nog ha lite mer kött på benen och ge lite källor till ditt påstående om du ska tas på allvar.
Citera
2009-07-11, 08:36
  #7683
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
kommer det sig att det just nu pågår en rejäl massutvandring av vetenskapsmän från tron på Darwinismen, som anser att evolutionsteorin inte längre håller för närmare granskning?

En massutvandring? Jo, jag tackar jag. Är det sju hundra namn listan är uppe i?

Att jämföra skapades för en tid sedan en lista FÖR evolutionsteorin, där bara vetenskapsmän som heter eller kallas Steve fick skriva på. Ett så litet urval av alla vetenskapsmän, och ändå var den uppe i över tusen på bara någon månad.

Säger en hel del om din "massutvandring". Du kanske ska läsa mer kritiskt, inte svälja allt skitsnack som pådyvlas dig på kreationistiska sidor?
Citera
2009-07-11, 11:03
  #7684
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
kommer det sig att det just nu pågår en rejäl massutvandring av vetenskapsmän från tron på Darwinismen, som anser att evolutionsteorin inte längre håller för närmare granskning?

Nån som lyssnat lite för mycket på Kent Hovind?
Citera
2009-07-16, 12:32
  #7685
Medlem
Patolog.2s avatar
När vetenskapen inte kan bevisa ett fenomen, så brukar det vara populärt för diverse åskådningar att framföra detta som argument till att någon högre makt existerar. När sedan faktiskt bevisning väl äger rum, så får oftast högre- makt anhängaren "krypa till korset". Så har det sett ut genom århundraden och så kommer det förmodligen att se ut de kommande århundraderna...
Citera
2009-07-16, 13:34
  #7686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patolog.2
När vetenskapen inte kan bevisa ett fenomen, så brukar det vara populärt för diverse åskådningar att framföra detta som argument till att någon högre makt existerar. När sedan faktiskt bevisning väl äger rum, så får oftast högre- makt anhängaren "krypa till korset". Så har det sett ut genom århundraden och så kommer det förmodligen att se ut de kommande århundraderna...
Eller så accepterar de inte bevisen och hävdar enträget att bevisen är misstolkade eller att man missar essentiella bitar. (Ungefär som många gör i Stora tråden om 0.999...=1)
Citera
2009-07-16, 20:52
  #7687
Medlem
Sunners avatar
DoÅ hänger ju även på ett par andra forum, och borta på VoF så var det faktist någon som "diagnostiserade" honom med schizotypal personlighetsstörning. Jag hade aldrig hört talas om det förut, men kikar man på Wikipedia så stämmer ju symptomer perfekt in på DoÅ

Citat:
The American Psychiatric Association's DSM-IV-TR, a widely used manual for diagnosing mental disorders, defines Schizotypal personality disorder as "A pervasive pattern of social and interpersonal deficits marked by acute discomfort with, and reduced capacity for, close relationships as well as by cognitive or perceptual distortions and eccentricities of behavior, beginning by early adulthood and present in a variety of contexts, as indicated by five (or more) of the following:

1. Ideas of reference (excluding delusions of reference) [-Osäker på den här]
2. Odd beliefs or magical thinking that influences behavior and is inconsistent with subcultural norms (e.g., superstitiousness, bizarre fantasies or preoccupations) [- ]
3. Unusual perceptual experiences, including bodily illusions [-Japp]
4. Odd thinking and speech (e.g., vague, circumstantial, metaphorical, overelaborate, or stereotyped) [-Japp]
5. Suspiciousness or paranoid ideation [-Konspirationsteoretiker? Japp]
6. Inappropriate or constricted affect [-Osäker]
7. Behavior or appearance that is odd, eccentric, or peculiar [-Jo det kan man nog lugnt säga]
8. Lack of close friends or confidants other than first-degree relatives [-Den här kan man nog gissa på att den stämmer ganska bra]
9. Social anxiety that tends to be associated with paranoid fears rather than negative judgments about self [-Tja, han har ju definitivt brist på självinsikt ]

För egen del så undrar jag inte längre om han bara är ett ovanligt ihärdigt troll, utan går på linjen att han är genuint psykiskt handikappad.
Citera
2010-01-05, 07:44
  #7688
Medlem
Rullameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
En massutvandring? Jo, jag tackar jag. Är det sju hundra namn listan är uppe i?

Rätta mig om jag har fel, men var det inte den ovan nämnda listan som sedan bevisades innehålla konstruerade undertäckningar, samt påskrifter där upphovsmännen bedragits till medverkan? Har även för mig att när detta bog uppdagades och placerades i kontext blev majoritetens reaktion, som våran kreationist-vän uttryckte det, en rejäl "massutvandring". Jag tror att (youtube-profilen) DonExodus2 har berört ämnet i ett av sina försök till att upplysa allmänheten.
Citera
2010-04-16, 06:37
  #7689
Medlem
Rullameras avatar
Nu är den här tråden så gott som död, men jag slänger in länken till videon för eventuella framtida syften.


DonExodus2 - List of scientists rejecting evolution ; Do they really?
http://www.youtube.com/watch?v=Ty1Bo...os=qOsHvstbWmg

DonExodus2 är själv kristen, vilket kan vara värt att tillägga.
Citera
2010-06-08, 01:38
  #7690
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
kommer det sig att det just nu pågår en rejäl massutvandring av vetenskapsmän från tron på Darwinismen, som anser att evolutionsteorin inte längre håller för närmare granskning?

Hur det kommer sig?

Vetenskapen bevisar mer och mer Guds existens, såsom DNA-koden är bevis för:

http://blogg.aftonbladet.se/snillebl...r-gud-skaparen


DNA-koden är alltså ett mycket bra bevis för vår Intelligente Designer...
Citera
2010-06-08, 01:40
  #7691
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullamera
Nu är den här tråden så gott som död...

Död?

Den är återfödd...
Citera
2010-06-08, 04:48
  #7692
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Död?

Den är återfödd...

I artikeln om geocentrisk VS heliocentrisk världsbild så var ett av delargumenten att NASA utgår från ett koordinatsystem centrerad kring jorden när de ska sätta saker i omloppsbana kring jorden.

Det motsvarar ju att, om jag är i Eskilstuna och ska hitta till en kiosk i Eskilstuna, så använder jag en karta över Eskilstuna.

Om vi säger att jag befinner mig på punkten A, kiosken på punkten B och New York på punkten C så skulle jag ju kunna hitta till punkten B genom att först beskriva positionsförhållandet mellan A och C, och sedan positionsförhållandet mellan punkten B och C.

Varför har du resonemang som är likställda med att jag som bara ska gå 400 m ska beräkna min färdväg med hjälp av något som är flera hundra mil bort.

Enligt ditt resonemang borde jag, pg a att jag använder Eskilstunas karta när jag vill hitta i Eskilstuna nu har lagt fram ett argument för att Eskilstuna är universums mittpunkt. Du ser, det är bara nonsens! Och om du börjar lista punkter, och när man kollar igenom dom hittar nonsens, hur ska man då kunna ta nåt seriöst?

Det bästa just nu är att du logiskt bara kan erkänna 2 saker: 1) Ditt NASA-argument var fel eller 2) Eskilstuna är universums mittpunkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback