Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vet du överhuvudtaget vad ordet
evolution egentligen
betyder?
Slå upp valfri ordbok eller uppslagsbok, så får du se:
"Utveckling av livsformer från
lägre till
högre stadier"

Varför ljuger du för?

Det är som att fuska på provet fast svaret står i din handflata, alla i klassen är rädda för att skvallra och läraren är bakis och är ute och spyr.
Jag slog just upp evolution i ett lexikon. Det är en bok man kan titta i om man vill ha objektiva svar och som inte försöker favorisera vissa åsikter. Jag upptäckte till din förvåning att det stod: "utveckling; förändring som sker gradvis" och när jag tittade på "evolutionsteori", blev jag hänvisad till "utvecklingslära". När jag slog upp utvecklingslära stod det: teorin att nu levande växter och djur har utvecklats ur andra, nu vanligen utdöda arter."
Det stod alltså inte "Utveckling av livsformer från
lägre till
högre stadier". Så vilken bok fick du det ifrån om du verkligen kollade upp det?

Jag vill seriöst veta. Alltså; på riktigt. Det är spännande. Jag vill haaaa!
Men det roligaste är ju att även om det stod så i din bok, så misstolkar du ju ändå begreppet

. Evolutionsteorin (inte evolutionshypotesen

) kanske har fel, men varför lär du dig inte prata med dina många fler meningsmotståndares definitioner. Det är som att komma till ett land där alla pratar engelska och begära att alla ska kunna tyska!
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag tål att rättas, till skillnad från vissa andra.