2007-07-02, 15:02
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Var är länkarna till dessa två trådar?

Vad du beter dig som ett barn, det tog mig 4-5 min att hitta astrologi-posten. Det borde gå ännu snabbare för dig som är en mästare på att gräva fram dynga.

Citat:

Jag tycker du tar dig lite väl stora friheter, Quantilho...

Ja, dumma dumma dumma Quantilho !!!
Citera
2007-07-02, 18:52
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Återigen. Vart är de läkarundersökningar som visar att cancer försvunnit hos dessa personer då?

Därtill. Personer som tror på Allah, Buddha, Oden eller andra sagoväsen har ju också upplevt att de blivit botade och healade när de bett? Kanske till och med någon som tror på Harry Potter som gudomlighet. Hur kommer detta sig?

Till och med satanister har ju påstått sig blivit helade av Satan efter vederbörlig böneritual.

Det fanns ett annat forum på nätet där de diskuterar healing från Jesus och länkar till läkarjounaler efter healing. Ta en koll här.
http://www.credoakademin.nu/index.php/forums/viewthread/168/ läkarjournaler på healing
Citera
2007-07-02, 20:47
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det fanns ett annat forum på nätet där de diskuterar healing från Jesus och länkar till läkarjounaler efter healing. Ta en koll här.
http://www.credoakademin.nu/index.php/forums/viewthread/168/ läkarjournaler på healing

Återigen så är det inte statistiskt säkerställt eller granskat av oberoende läkare. Enstaka tillfrisknande fall kan bero på vad som helst i stort sett så utan statistik finns det inget sett att verifiera effekten trovärdigt.

Dawkins tar ju upp något fint exempel med en vallfärdsort dit åtskilliga miljoner har rest för att bli botade. Totalt har kyrkan lyckats klämma fram 5 oförklarliga tillfrisknanden på 20 års tid, vilket statistiskt sett inte är någonting alls. Som ett exempel på hur bevisförande ska gå till.
Citera
2007-07-03, 01:58
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Återigen så är det inte statistiskt säkerställt eller granskat av oberoende läkare. Enstaka tillfrisknande fall kan bero på vad som helst i stort sett så utan statistik finns det inget sett att verifiera effekten trovärdigt.

Dawkins tar ju upp något fint exempel med en vallfärdsort dit åtskilliga miljoner har rest för att bli botade. Totalt har kyrkan lyckats klämma fram 5 oförklarliga tillfrisknanden på 20 års tid, vilket statistiskt sett inte är någonting alls. Som ett exempel på hur bevisförande ska gå till.
Jaja jag får söka fler och ännu starkare bevis som styrker min mening.. Men här fann jag något intresant också. En kärnfysiker blir Kristen. Ser inga problem mellan Bibeln och sin kunskap om kärnfysik se här ::
http://www.watchtower.org/z/20040122a/article_01.htm
Citera
2007-07-03, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Men här fann jag något intresant också. En kärnfysiker blir Kristen. Ser inga problem mellan Bibeln och sin kunskap om kärnfysik se här ::
http://www.watchtower.org/z/20040122a/article_01.htm

Samma sak här.
Bara för att du hittar enstaka fall så blir inte din teori starkare för det.

Ska jag plocka fram alla kärnfysiker som INTE blivit kristna så kommer jag kunna prestentera 1000 tals för varje gång du presenterar motsatsen.

- - -

Vill passa på att säga att Quantilho tillför detta forum mycket kunskap och intressant läsning. Hoppas du fortsätter med det.
Citera
2007-07-03, 13:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Vad du beter dig som ett barn, det tog mig 4-5 min att hitta astrologi-posten.

Det är inte alls samma astrologi-post... ...den jag syftar på har många fler inlägg och heter:

"Astrologerna Galileo, Kepler, Brahe; bevisade att symbiosen med astronomin fungerar!"

Den andra tråden som nu saknas heter;

"De äldsta vetenskapliga upptäckterna från Indien"

OBS! Ingen av dessa två trådar är teologiska till sin natur, såsom denna tråd är...
Citera
2007-07-03, 13:48
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Det är inte alls samma astrologi-post... ...den jag syftar på har många fler inlägg och heter:

"Astrologerna Galileo, Kepler, Brahe; bevisade att symbiosen med astronomin fungerar!"

Just den och den börjar:

Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
ASTRONOMIN I GOD SYMBIOS MED ASTROLOGIN!

Som vi alla vet, så var dessa supersmarta astronomer och fysiker även högst eminenta aktade verksamma astrologer!
...

Citera
2007-07-03, 14:24
Medlem
jimmychrists avatar
Väduren 3/7

Mars står i mongots tecken. Du riskerar att få en hjärnblödning i ren frustration. Någon i din närhet vill låna pengar. Sluta sup så förbannat.
Citera
2007-07-03, 14:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Just den och den börjar:

Och länkarna till dessa undangömda och tydligen ack så känsliga trådar, tack!
Citera
2007-07-03, 15:45
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Ingen verkade reagera på mitt utdrag ut Bibeln där Jesus klart och tydligt klargör att inte ens han är syndfri. (Falskt eller inte, detta är vad som står i den moderna bibeln vilken nutida kristna utgår ifrån)
Citera
2007-07-03, 15:51
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Samma sak här.
Bara för att du hittar enstaka fall så blir inte din teori starkare för det.

Ska jag plocka fram alla kärnfysiker som INTE blivit kristna så kommer jag kunna prestentera 1000 tals för varje gång du presenterar motsatsen.

- - -

Vill passa på att säga att Quantilho tillför detta forum mycket kunskap och intressant läsning. Hoppas du fortsätter med det.
Det gör han. Men givetvis blir inte alla kärnfysiker kristna. Men att någon överhuvudtaget blir det betyder ju att Bibeln inte behöver strida mot vetenskap !!
Citera
2007-07-03, 15:53
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jaså?

Jag är på tok för lat för att leta upp rätt stycke ur NT och citera, men det går ungefär så här: Massa snubbar kommer in i kôrka med en kvinna som har varit otrogen. Jesus står där och blir förbannad, säger att den som själv är syndfri skall få kasta första stenen. Folk fattar vinken, och snart är han ensam kvar med kvinnan som är oskadd. Då säger han "Ej heller jag skall kasta första stenen" (eller "döma dig").

Citera gärna ur Bibeln om du vet vart stycket ligger.

Ni bibelonanister brukar ofta tolka det här som att Jesus menar att det är Gud som skall göra den ultimata domen - min tolkning är dock att även Jesus bär synder och att det är oundvikligt att vara perfekt.
Jesus "ville" inte dömma henne även om han kunde. Annars hade han aldrig sagt att den som är utan synd kastar den första stenen. Dessutom är detta ett tillägg i Bibeln från runt år 300 e kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in