Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ja du kan ju påpeka vad i mina kunskaper som det är fel på, för hittils har du bara postat länkar och jag har bemött dem. Jag skulle (utan att skryta) påstå att mina bibelkunskaper torde vara bland de bättre på detta forumet, i alla fall vad det gäller kunskaper om själva skriften.
Jag har i alla fall tillräckligt med kunskaper för att veta att din sida är hyfsat pseudoteologisk och veta skillnaden mellan modern grekiska och koinegrekiska.
För såvitt jag vet så postar du verser rivna ur sitt sammanhang och påstår saker som inte ens har med versen att göra.

Fiskare och fisk i samtal?
Krappfiskare och Ful fisk
Det som dina kunskaper brister i är helt enkelt oförmågan att kunna ta fram de de ställena som berättar vad det egentligen handlar om. Du tar vissa saker för bokstavligt eller fattar fel därför att du inte läst vad det handlar om.
Du förstod ju inte ens att det var en liknelse som Jesus berättade, allt du hade behövt gjort var att läsa hela kapitlet från början. Jag svarade inte först för jag tänkte att du skulle se efter själv, men det gjorde du inte.
Och då tvivlar jag starkt på denna Bibelkunskap.