2007-06-26, 13:53
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du menar...........

Från början fanns ingenting och ingenting exploderade

.....sen hände ingenting därför att ingenting hade exploderat.

Låter logiskt och bra, men utanför min intelligens.

Hmmm, vänta lite, jag förstod "ingenting"

Jag fattade, hurra.

Fel. Sedan hände någonting eftersom ingenting hade förvandlats till någonting i skapelsen. Försök att få BB-teorin rätt innan du uttalar dig.

Straw man-argumentation kommer du inte så långt med.
Citera
2007-06-26, 13:54
Medlem
Stardestroyers avatar
Och om det skulle dyka upp vetenskapliga bevis som stöder eran gudstro, då skulle ni säga samma sak eller hur? Att ni inte behöver vetenskapliga bevis för att rättfärdiga eran tro. Att vetenskapen ändå inte har någon plats i eran religion.

Aldrig en chans i helvete... såna bevis skulle hyllas upp till skyarna och det skulle aldrig bli tyst på er. Ni tar till er vetenskapen när det passar er och skiter i den när den inte går hand i hand med er tro.
Citera
2007-06-26, 13:55
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Kan man inte ?? Ja du kanske har sett hela världsskapelsen växa ?? Eller så har du bevis för vetenskapen och universums födelse. (Visst ja vetenskapen är inte säkra själva på hur allt kom till) hehe

Nej naturligtvis kan man inte vara 100% säker på något som inte stämmer, det säger ju sig självt. Javisst ja, vetenskapen har inte alla svar men de försöker ta reda på mer och mer hela tiden och ligger i. Vad gör ni som troende? Ni säger: Gud har skapat allting. Där har ni alla svar, och det som jag inte kan förklara kan Gud förklara, fråga honom själv om ni vill
Citera
2007-06-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Fel. Sedan hände någonting eftersom ingenting hade förvandlats till någonting i skapelsen. Försök att få BB-teorin rätt innan du uttalar dig.

Jag sa det där lite med glimten i ögat eftersom ni försökte göra er lustiga över mig och religionstänkandet. Men medge att det lät rätt komiskt.

No offense.
Citera
2007-06-26, 15:06
Medlem
Billows avatar
Citat:
Har du sett hela gud och den bibliska skapelsen? Hur kan du annars vara så säker på sin sak? Eller har du bara läst en gammal bok och köpt allt som står däri utan att tänka efter ordentligt?
Jag känner många som håller på med olika former av andligt utövande. Folk som har healats av Jesus. Sett en orb. Läst parapsykologi. Undersökt BIbelns stöd för oförklarliga andliga fenomen mm. Jag är säker.
Citera
2007-06-26, 15:08
Medlem
Billows avatar
Citat:

Men ännu har ingen svarat på vad i en kvantfluktation som bygger upp elementpartikeln och kvarkar ur ingenting. Skall något uppstå måste det ta en viss tid för det att uppstå. Under denna tid måste byggstenar sammlas som bildar det som skapas. Vilka byggstenar sammlades för att upprätta universums första kvark i ingenting ??
Citera
2007-06-26, 15:12
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nej naturligtvis kan man inte vara 100% säker på något som inte stämmer, det säger ju sig självt. Javisst ja, vetenskapen har inte alla svar men de försöker ta reda på mer och mer hela tiden och ligger i. Vad gör ni som troende? Ni säger: Gud har skapat allting. Där har ni alla svar, och det som jag inte kan förklara kan Gud förklara, fråga honom själv om ni vill
Ja många har frågat Jesus och ärkeängeln Mikael och fått svar. På denna sida jag länkar till finner du nya budskap mottagna till mänskligheten från både Ängeln Gabriel och Jesus (under namnet Sananda) och andra. http://www.angeladvice.se/kanalen.htm
Här lite fakta om kontakt med Andevärlden
http://www.angeladvice.se/andev.htm
Citera
2007-06-26, 15:15
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vill ni se och höra en evolutionsteoretiker krossas i en debatt av en ID-anhängare?

Varsågoda, håll till godo:

http://www.tvw.org/MediaPlayer/Archived/WME.cfm?EVNum=2006040103&TYPE=V

Aja detta var väl ändå det slutgiltiga beviset på att Dödis är ett troll.
Så dum är ingen att man postar en sån sån länk o tror man har vinnande argument som ID anhängare efter att ha lyssnat på det där.
Citera
2007-06-26, 15:25
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Jag känner många som håller på med olika former av andligt utövande. Folk som har healats av Jesus. Sett en orb. Läst parapsykologi. Undersökt BIbelns stöd för oförklarliga andliga fenomen mm. Jag är säker.

Orb, sådana dära reflektioner i dammkorn som brukar uppkomma i foton bland annat. Sådana kan man lätt se.

Parapsykologi är ju bara pseudovetenskap så det är inte mycket att hänga i julgranen. Rent statistiskt så har inget sådant fenomen hållit en närmare granskning...
Citera
2007-06-26, 15:26
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ja många har frågat Jesus och ärkeängeln Mikael och fått svar. På denna sida jag länkar till finner du nya budskap mottagna till mänskligheten från både Ängeln Gabriel och Jesus (under namnet Sananda) och andra. http://www.angeladvice.se/kanalen.htm
Här lite fakta om kontakt med Andevärlden
http://www.angeladvice.se/andev.htm

Det där bevisar absolut ingenting. Det är vare sig änglar eller Jesus som har skickat budskap utan en människa precis som du eller jag. Nåja inte jag kanske.
Citera
2007-06-26, 15:28
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Men ännu har ingen svarat på vad i en kvantfluktation som bygger upp elementpartikeln och kvarkar ur ingenting. Skall något uppstå måste det ta en viss tid för det att uppstå. Under denna tid måste byggstenar sammlas som bildar det som skapas. Vilka byggstenar sammlades för att upprätta universums första kvark i ingenting ??

Jag har redan besvarat detta. Det är energi. Energi och materia är samma sak (E = m*c*c) och energin kan bara ta vissa former om den vill uppträda som materia. Vi kan bryta mot energins bevarande på mikroskala. Dessutom ingår bara en tidsförändring i ekvationen som styr processen, så någon tid behövs inte, bara en tidsförändring.
Citera
2007-06-26, 15:30
Medlem
Quantilhos avatar
Jag tänkte nog ta och bunta ihop alla gamla Mankan-trådar, dvs BB-tråden, evolutionstråden, människan har funnits i 100 miljoner år etc, till "den stora tråden för alternativ vetenskap eller dylikt".

Vad tros om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in