2005-02-25, 00:58
Medlem
pimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Men skulle människan enligt er evolutionstroende kunna evolvera tillbaka till apstadiet igen och ställa oss på alla fyra och ta vår tillflykt till träden igen?

Vad i miljön skulle kunna få till den förändringen?

Att vi inte behöver använda vår hjärna till vårt komplexa tänkande! Akta dig för att vakna upp i morgon!
Citera
2005-02-25, 01:02
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Men skulle människan enligt er evolutionstroende kunna evolvera tillbaka till apstadiet igen och ställa oss på alla fyra och ta vår tillflykt till träden igen?

Nej jag har svårt att se hur tex dumhet skulle kunna premieras.
Dock skulle man likt hundavel styra evolutionen och låta de mest aplika fortplanta sig.
Skulle nog funka om man spikade igen dörren på Big Brother-huset.
Citera
2005-02-25, 01:11
Medlem
Citat:

(Einstein var ett geni, men inte var hans hjärna större i omfång än genomsnittet...Någon annan med livlig fantasi, till vilken ny livsform kommer människan härnäst kunna förvandlas till?)
Nu säger du samma sak igen, du antar att det finns ett antal fördefinerade stadier: "människostadiet" och "apstadiet". Som någon tidigare sa, naturen skiter fullständigt i våra definitioner, det finns inga svartvita gränser. Det blir som det blir och utvecklingen sker i takt med omgivningen.

/Johan
Citera
2005-02-25, 01:32
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strombom
Nu säger du samma sak igen, du antar att det finns ett antal fördefinerade stadier: "människostadiet" och "apstadiet". Som någon tidigare sa, naturen skiter fullständigt i våra definitioner, det finns inga svartvita gränser. Det blir som det blir och utvecklingen sker i takt med omgivningen.

/Johan

Men vad i naturen skulle behöva ske, för att människan ska börja gå på alla fyra och börja knäcka nötter?

Har evolutionen på nåt vänster gått åt ena hållet (som ju alla evolutionstroende högtidligt bedyrar), så måste det finnas en väg åt det andra hållet också, eller hur...
Citera
2005-02-25, 01:34
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme
Att vi inte behöver använda vår hjärna till vårt komplexa tänkande! Akta dig för att vakna upp i morgon!

Men varför har då naturfolken aldrig utvecklats till apor?

Något i teorin som inte stämmer?
Citera
2005-02-25, 01:46
Medlem
Mankans avatar
Någon som kan hjälpa mig, jag befinner mig i svår bryderi...

Den första hönans föräldrar påstås (av de evolutionstroende) ha varit ett kräldjurspar...men, ni får ursäkta mig...jag får det inte riktigt att gå ihop...för hur i fridens namn kan detta ha gått till???

Speciellt med tanke på att man aldrig längre hör talas om att kräldjur skulle vara speciellt intresserade av att kläcka hönor...
Citera
2005-02-25, 01:55
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Den första hönans föräldrar påstås (av de evolutionstroende) ha varit ett kräldjurspar...men, ni får ursäkta mig...jag får det inte riktigt att gå ihop...för hur i fridens namn kan detta ha gått till???

Det är redan besvarat. Hade du engegerat dig i att läsa vad folk skriver till dig hade du inte behövt ställa den frågan.
Citera
2005-02-25, 01:57
Medlem
Citat:
Men vad i naturen skulle behöva ske, för att människan ska börja gå på alla fyra och börja knäcka nötter?

Har evolutionen på nåt vänster gått åt ena hållet (som ju alla evolutionstroende högtidligt bedyrar), så måste det finnas en väg åt det andra hållet också, eller hur...
Jag håller med dig om att det skulle kunna hända, men jag kan inte heller komma på någon anledning varför, det känns osannolikt. Jag antar att intelligensen är något som kommer gynnas även hos framtida generationer, den har ju gjort oss så otroligt mycket flexiblare och mer anpassningsbara. Kanske om det är så som curdman gav som exempel att det är attraktivt med intelligens, då kanske ointelligenta skulle stötas ut och bilda en egen grupp som till slut hamnar på zoo

/Johan

Edit:
Citat:
Men varför har då naturfolken aldrig utvecklats till apor?

Något i teorin som inte stämmer?
För att intelligenta och upprätgående individer varit mer anpassningsbara och helt enkelt överlevt.
Citera
2005-02-25, 01:59
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Det är redan besvarat. Hade du engegerat dig i att läsa vad folk skriver till dig hade du inte behövt ställa den frågan.

Har aldrig fått något tillfredsställande svar på denna galenskap!!!
Citera
2005-02-25, 02:01
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:

Nej, det är klart du inte får det när du inte ens försöker förstå. Du är ungefär lika mottaglig för nya tankar som en tegelvägg, om inte snäppet sämre.
Citera
2005-02-25, 02:04
Medlem
Citat:
För att utvecklingen gått långsamt och det har funnits miljarder olika individer som sakta utvecklats mot det dagens hönor.

Evolutionen är ju lite otrevlig när man tänker på det. Tänk så många djur som blivit blinda (och dött) innan reaktionen att blinka fanns där

/Johan
Citera
2005-02-25, 02:07
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strombom
För att intelligenta och upprätgående individer varit mer anpassningsbara och helt enkelt överlevt.

När tror du att nästa gäng apor på denna jord bestämmer sig för att klättra ned från sina träd och förvandlas till människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in