Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Apropå den stora
kontroversen hos evolutionisteoretikerna idag;
Mikroevolution vs
Makroevolution, så kan du läsa följande:
http://www.discovery.org/scripts/viewDB/filesDB-download.php?id=118
Tydligen har man
inga bevis för makroevolutionen, därav den stora kontroversen...

Jag gissar att minst 95% av dessa forskare är djupt troende. Vilken otrolig slump att just de monoteistiska religionsutövarna är överrepresenterade på en sådan här lista... Nu fick vi i vetenskapsforumet dock lite chans att i sann Flashback-anda kasta oss in i personers privatliv och gräva. Vilka är svenskarna på listan? Har jag rätt i mitt antagande att dessa jeppar är troende?
344. Lennart Möller Professor, Center for Nutrition & Toxicology Karolinska Institute
435. Sture Blomberg Associate Professor of Anesthesia & Intensive Care Medicine The Sahlgren University Hospital (Sweden)
--------------------------------------------------------
Möller:
Han är tydligen "amatörarkeolog" och höll ett föredrag i en ... församling (
länk). Om Ni fortfarande tror att detta är en skeptisk, obunden forskare skall ni läsa lite om hans upptäckter...
VoF, dessa trångsynta skeptiker, har en
recension av hans bok. Här får vi reda på att han är medlem i Evangeliska Fosterlandsstiftelsen. Vad vet vi om dem?
Blomberg:
Sture var svårare. Snabbsökning på Google ger en bild av en flitig och respekterad man med fina publikationer. Dock hittar jag ingen referens till hans ställningstagande mot evolutionen heller. Jag hittar en
länk till ett programblad för en evangelisk frikyrka där en Sture Blomberg skall hålla ett föredrag om nära-döden upplevelser, något som även "vår" Sture har forskat på (
länk). Skulle behöva något mer matnyttigt dock. Någon?