Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Vilka fakta är felaktiga?Är det inte samma bergarter?Det kan du kolla upp på vilken sida som helst som handlar om kontinentaldrift.Detta har visst att göra med evolutionen för jag ville visa att jorden är mycket gammal.Sen om du observerar så skrev jag bibeltokar.Vet inte om du är en av dessa men det verkar så.Problemet med såna som du är att ni inte kan ta till er fakta fast Mankan är ju förstås mycket sämre på det.Så fram med vilka fakta som är felaktiga eller håll käften.
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Mankan och Fula Fisken är ju ute för att misstänkliggöra vetenskap och tycker att kreationism och bibeln räcker som kunskapskälla till allt möjligt.
Bibeltokarna anser ju att jorden är ca sextusen år gammal.Kan ni då förklara detta.Sydamerika och Afrika har hängt ihop för miljoner år sedan.Det kan bevisas genom att exakt samma bergarter finns på Afrikas västkust som på Sydamerikas östkust.Som bekant så blir Atlanten 5-6cm bredare varje år pga kontinentaldriften.Med en enkel beräkning så kommer man fram till att sextusen år inte blir mer än 36km.Fan enligt er teori så kan man ju bygga en bro mellan Afrika och Sydamerika.
Men ni har säkert en teori om att någon mystisk kraft flyttade kontinenterna
(av någon anledning)en kilometer om året istället och sen slutade med det.
Alla normalintelligenta inser ju att bibelidioterna har fel.
Okej men nu tar vi en svenska genomgång vilket jag nu insett att du behöver.
Du skrev: "Mankan och Fula Fisken är ju ute för att misstänkliggöra vetenskap och tycker att kreationism och bibeln räcker som kunskapskälla till allt möjligt."
Jag skrev: "Jag har kritiserat kreationismen och snällt bett om svar o försökt få evolutionsteorin att inte framstå som fakta utan en teori i arbete som har brister "
Du skrev: "Sen om du observerar så skrev jag bibeltokar."
Slutsats: Du skrev inget om bibeltokar i första meningen. Däremot i andra och tredje meningen skrev du: "Bibeltokarna anser ju att jorden är ca sextusen år gammal.Kan ni då förklara detta." Om inte ni syftar på mig och mankan som du skrev om i mening ett så är det ett gravt syftningsfel och du bör satsa på skolan istället för att vara här. Ett annat syftningsfel måste vara: "Fan enligt er teori så kan man ju bygga en bro mellan Afrika och Sydamerika.".
Däremot ser jag fortfarande inte vad kreationisternas idéer gör i denna tråden eftersom trådrubriken lyder : "Evolutionen - Vad händer?"
Ex på faktafel: Bibeltokarna (om det nu är kreationister du menar) säger att jorden är en ca 10 000 år och inte 6000år. Kreationisterna förnekar inte att Afrika och Sydamerika satt ihop (tror jag inte, jag är som sagt
inte kreationist)
"Problemet med såna som du är att ni inte kan ta till er fakta fast Mankan är ju förstås mycket sämre på det.Så fram med vilka fakta som är felaktiga eller håll käften." - Så nu har jag problem? Kolla igenom tråden och säg var jag skiljer mig mot andra personer här...
Oh ditt bevis övertygade mig verkligen

.