• 1
  • 2
2007-06-26, 23:18
Medlem
Sweemans avatar
Tja.. vill inte ha nå "tönt för att du stajlar en volvo" eller sminka en gris skit nu.. ska åka till skroten imorgon och plocka en instrumentbräda till min 244 - 75a från en 240 82a+ fick svar på ett forum om att allt skulle gå bra men man måste byta tändningslås och ventilrör.. är det lätt att byta tändningslås? sen till en annan fråga.. har sett andra 75or med en läpp under kofångaren.. vad är detta för kofångare? en 850 eller? sen sist men inte minst.. tänka sätta plexi skivor framför min lyktor och tona dem.. blir mitt nattseende betydligt sämre då? fråga på ett annat forum men det är så jävla dött där.. tackar för svar
Citera
2007-06-26, 23:22
Medlem
Puscifers avatar
Hur jävla smart är det att tona lykterna då?

Hoppas du får dåligt samvete när du kört över en unge.
Citera
2007-06-26, 23:28
Medlem
Sweemans avatar
nej jag hatar småbarn så det är lungt, nej jag tänkte sätta plexiglas över (framför) mina lyktor.. (75a lyktor=runda lyktor) men det borde väll nästan vara som solfilm? skit mörkt om man kollar in men om man kollar ut så ser man mer ljus.. tänkte använda toningspray.
Citera
2007-06-26, 23:42
Medlem
Puscifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeman
nej jag hatar småbarn så det är lungt, nej jag tänkte sätta plexiglas över (framför) mina lyktor.. (75a lyktor=runda lyktor) men det borde väll nästan vara som solfilm? skit mörkt om man kollar in men om man kollar ut så ser man mer ljus.. tänkte använda toningspray.

Hur ska alla andra trafikanter, fotgängare osv se dig då?

Du är inte ensam på vägen. Kalla mig moralkärring du. Men sådana idiot idéer blir jag så irriterad på.
Citera
2007-06-26, 23:52
Medlem
Sweemans avatar
............kan du sluta va så jävla aggresiv?! såg en bild på en 240 75a som hade så! menar att man ser inte in men den släpper ju ljus! genom toningen.. men ska ej göra det förens jag vet hur det påverkar min sikt..
Citera
2007-06-27, 00:12
Medlem
Azraels avatar
Volvo 240 är närmast att betrakta som veteranbil och därmed råder jag dig att behålla bilen så orginal som möjligt.
Citera
2007-06-27, 00:14
Medlem
volvo 240s avatar
En 1975a är ju faktiskt veteran.
Citera
2007-06-27, 00:24
Medlem
Sweemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Volvo 240 är närmast att betrakta som veteranbil och därmed råder jag dig att behålla bilen så orginal som möjligt.
inte lönt den är sönder supen av förra ägaren så allt som ser vettigt ut på den nu är gjort av mig.. mitt mål är att få den original men ändå lite stylad.. tonade rutor.. läpp fram och en streamer fram..

Citat:
Nej det kommer inte vara några problem om du är lite händig. Hayne´s rekomenderas.
hayne's? vad menar du?

Citat:
Vart har du sett de? Kommer inte ihåg sist jag såg en sån ap-ambulans överhuvudtaget.
nepp vart inte en ambulans..

ps. kan itne behålla bilen så särskilt original.. då den vart limegrön när jag fick den och lite rostig så ända männsika som skulle kunna göra han orginal skulle väll vara en gammal gubbe med all tid och pengar i världen folk är dock välkommna att donera
Citera
2007-06-27, 01:28
Medlem
Sweemans avatar
smaken är som baken serru, denna bilen ska bli fin!
Citera
2007-06-27, 01:34
Bannlyst
www.haynes.se/

Haynes, ba! Posta bilder på din bil när du e klar!
Citera
2007-06-27, 01:34
Medlem
aegonss avatar
Citat:
hayne's? vad menar du?
Haynes = billiga mekböcker. http://www.motorboken.se/product_img/lrg_185960207X.jpg
Citera
2007-06-27, 01:42
Medlem
Azraels avatar
Citat:
smaken är som baken serru, denna bilen ska bli fin!

Då måste du byta karossen...

Citat:
Ursprungligen postat av aegons
Haynes = billiga mekböcker.

Med en fotograf från synskadades riksförbund.
Antagligen hade det blivit bättre om man låtit klass 2B från Liljanskolan rita instruktionerna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in