Jag är en nybörjare. Köper man en diktafon och kopplar in en mikrofon i den?
Eller vilka olika sätt kan man göra det på utan att det kostar för mycket?
Tack.
Jag är en nybörjare. Köper man en diktafon och kopplar in en mikrofon i den?
Eller vilka olika sätt kan man göra det på utan att det kostar för mycket?
Tack.
Köp en mic och koppla in den via ditt ljudkort till datorn.
jag skulle föreslå att du inte köper dyr utrustning det första du gör..
det räcker fint med en "vanlig" mick. (Kanske ingen headset-mick men inte heler 4000kr-studio-mick). Koppla in i datorn och skaffa dig ett inspelningsprogram.
Det finns en hel uppsjö av sådana dock, men ta dig tid och googla så hittar du ett bra ganksa snabbt.
jag skulle föreslå att du inte köper dyr utrustning det första du gör..
det räcker fint med en "vanlig" mick. (Kanske ingen headset-mick men inte heler 4000kr-studio-mick). Koppla in i datorn och skaffa dig ett inspelningsprogram.
Det finns en hel uppsjö av sådana dock, men ta dig tid och googla så hittar du ett bra ganksa snabbt.
hoppas det hjälper.. lycka till!
Jag hittade faktist några portastudior som kostade runt 2-3000 och det känner jag att jag kan lägga ut helt klart.
Men hur fungerar en portastudio?
Jag hittade faktist några portastudior som kostade runt 2-3000 och det känner jag att jag kan lägga ut helt klart.
Men hur fungerar en portastudio?
En manick som liknar ett mixerbord, har hårddisk, och oftast kan du även mixa direkt i portan, utan att behöva lägga in i datorn. Många portor har även CD-brännare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!