Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Visste DU vem som var vår EU-minister?
Ja!
34,81%
47 röster
Nej!
65,19%
88 röster
  • 1
  • 2
2007-06-24, 19:41
  #1
Medlem
knightones avatar
Det snackar om det ena och det andra.. hon syns i media rätt okej, men ändå, 30% vet inte ens vem Cecilia Malmström är. Förmodligen ännu färre vet vad hon gör.

Samtidigt kräver en del att det skall hållas diverse folkomröstningar angående ovanligt viktiga EU-beslut...

Vad är det som brister e.g.. folks ointresse eller dålig kommunikation med väljarna? Blir något mörkrädd.


Novus opinion
http://gfx.tv4.se/images/database/Fi...bd87c8546f.pdf

Cecilia Malmström EU-minister, Statsrådsberedningen
http://www.regeringen.se/sb/d/7398
Citera
2007-06-24, 19:44
  #2
Medlem
LeGriss avatar
Jag visste inte att vi hade en EU-minister ens.
Citera
2007-06-24, 19:44
  #3
Medlem
Whattabas avatar
Jag tycker det var en rätt hög siffra, jag har personligen ingen jävla aning vem hon är.
Citera
2007-06-24, 19:45
  #4
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag visste det inte heller och jag skiter i det också. EU suger stor kuk vad mig anbelangar.
Citera
2007-06-24, 19:53
  #5
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag visste det inte heller och jag skiter i det också. EU suger stor kuk vad mig anbelangar.

Låt mig gissa, du är en av dem som vill ha en folkomröstning om nya EU-fördraget?

En nej-röst utan att ens ha tittat på fördraget är väl inte heller en alltför vågad prognos?
Citera
2007-06-24, 19:57
  #6
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Lobengula:

Citat:
Låt mig gissa, du är en av dem som vill ha en folkomröstning om nya EU-fördraget?

Självklart. Det är så det går till i demokratier, folkets röst du vet...

Citat:
En nej-röst utan att ens ha tittat på fördraget är väl inte heller en alltför vågad prognos?

Stämmer bra det också. Eftersom jag hatar EU så röstar jag nej bara för att jävlas och sabotera.
Jag är svensk, i Sverige ska svenska lagar och värderingar råda, inget annat. Spanjacker, fransoser och Britter ska inte kunna ha något inflytande över hur vårat land ska styras, det ska svenska folket ha.
Svenska skattemedel till svenska skattebetalare, inte till motorvägsbyggen i spanien och annan skit.
Citera
2007-06-24, 19:57
  #7
Medlem
knightones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag visste det inte heller och jag skiter i det också. EU suger stor kuk vad mig anbelangar.

Ja men du är knappast en normalsvensk. Du är en lågutbildad loser.
Citera
2007-06-24, 20:00
  #8
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Knightone:

Citat:
Ja men du är knappast en normalsvensk. Du är en lågutbildad loser.

Värsta förolämpningen jag har fått kastat i mitt ärliga ansikte under hela min flashbacktid! Jag är inte lågutbildad, jag har ingen utbildning överhuvudtaget.
Och förlorare? Nää... Det tror jag väl inte. Jag har jobb, bättre ställt än många andra och har ett härligt liv.

Vad mer kan man begära?
Citera
2007-06-24, 20:07
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag visste det inte heller och jag skiter i det också. EU suger stor kuk vad mig anbelangar.
Bara att hålla med. Jag hade heller ingen aning om vem som är Sveriges EU-minister.
Citera
2007-06-24, 20:14
  #10
Medlem
Wittgensteins avatar
Aldrig hört talas om horan.
Citera
2007-06-24, 20:18
  #11
Medlem
Hade ingen aning om att hon fanns och jag bryr mig inte ens eftersom eu suger.
Glömmer kanske namnet när jag lämnar tråden med.
Citera
2007-06-24, 20:18
  #12
Medlem
Pansarmeyers avatar
Måste erkänna att jag inte heller har en aning om vem hon är. Trodde EU-kontakter sköttes av en stab byråkrater underställda utrikesministern. Där ser man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback