2023-08-23, 18:13
Medlem
Torsk på testosteron via urin prov! behöver hjälp!!

Torskade här om veckan på sterioder.
provresultat såg ut så här:

19-norandrosteron 56 uq/L
19-noretiocholanolan 24 ug/L
2a-metyl-5a-androstan-3a-ol-17-on 47 ug/L

Har bara gått på testosteron. Det står att det är POSITIVT för (U-anabola androgena sterioder)
dom ska göra ytterligare urinprov efter ett par veckor och se om dom har sjunkit. Nu till min
fråga: kan jag sänka dosen bara så dom ser att det sjunker? eller hur länge kan dom spåra testo i urin. MVH
Citera
2023-08-23, 19:39
Medlem
Enligt mina googlingar är 19-norandrosteron deca, och 2a-metyl-5a-androstan-3a-ol-17-on är masteron. Så antar du använt sånt förr isåfall (iallafall deca kan ju ha en helvetiskt lång spårtid).

Vill du berätta lite om hur du blev tagen?
Citera
2023-08-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spadaddlan
Torskade här om veckan på sterioder.
provresultat såg ut så här:

19-norandrosteron 56 uq/L
19-noretiocholanolan 24 ug/L
2a-metyl-5a-androstan-3a-ol-17-on 47 ug/L

Har bara gått på testosteron. Det står att det är POSITIVT för (U-anabola androgena sterioder)
dom ska göra ytterligare urinprov efter ett par veckor och se om dom har sjunkit. Nu till min
fråga: kan jag sänka dosen bara så dom ser att det sjunker? eller hur länge kan dom spåra testo i urin. MVH
Ja, ju mindre du tar desto mer sjunker väl värdena antar jag. Varför hoppar du inte bara av några veckor? Det överlever du.
Citera
2023-08-24, 07:43
Medlem
Gabbegy000s avatar
Anadrol (Oxymetholone): 2 months
Anavar (Oxandrolone): 3 weeks
Deca-Durabolin (Nandrolone Decanoate): 17 – 18 months
Dianabol (Methandrostenolone): 5 – 6 weeks
Equipoise (Boldenone Undecylenate): 4 – 5 months
Halotestin (Fluoxymesterone): 2 months
Masteron (Drostanolone Propionate): 2 weeks
Nandrolone Phenylpropionate: 11 – 12 months
Omnadren: 3 months
Parabolan (Trenbolone Hexahydrobenzylcarbonate): 4 – 5 months
Primobolan (oral): 4 – 5 weeks
Sustanon 250: 3 months
Testosterone Cypionate: 3 months
Testosterone Enanthate: 3 months
Testosterone Propionate: 2 weeks
Testosterone Suspension: 1- 3 days
Trenbolone Acetate: 4 – 5 months
Turinabol (4-chlorodehydromethyltestosterone): 11 – 12 months
Winstrol (Stanozolol): 2 months

Ge och ta lite tid beroende på hur länge du tagit osv men det här är bro scienceten
Citera
2023-08-26, 20:20
Medlem
Vad finns det för grejer som att går att köra om man lämnar prover?
Citera
2023-08-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExplosiveMonkey
Fem dagar kan bli för lång tid, om inte du vill ha extremt låga nivåer på ditt blodprov. Typ under 5 nmol/L. Halveringstiden ligger runt 20 timmar, om det är propionate som du kör. Så när du tar ditt sista stick kommer dina nivåer av tesosteronpropionat ligga runt 45-50 mg den dagen, eftersom du har kvar lite testo från de två/tre tidigare dagarna.

Grejen är dock att propionat-estern tar en del plats på molekylen och den ger ju ingen ökning av dina testonivåer. Propionat-estern tar upp ca 20%. Så om vi tar din dagliga dos av 30 mg testosteronpropionat så får du i dig ca 24 mg testosteron. Resten är bara propionat-estern. Den bidrar inte till testonivåerna och åker ut ur din kropp så småningom.

Det som är viktigt i ditt fall är att känna till ungefär hur mycket testosteron en ren/naturell man producerar per dag. Där ligger medelvärdet på 7 mg/dag. Sen ska man ha i åtanke att naturella män producerar mest testo på morgonen och så trappar det ner mot kvällen. Med injicerat testosteron blir det inte exakt likadant, men eftersom du kör propionat så blir det ändå en ganska lik nedtrappningseffekt, på grund av den korta halveringstiden.

Sen är det också så att när man injicerar testosteron så är det mer obundet än det som en naturell man producerar. Därmed blir dina testonivåer högre, av en lägre dagsdos testo, jämfört med en naturell man som producerar runt 7 mg/dag.

TL;DR
Det jag vill komma fram till är att du vill hamna runt 1.5-2.5 mg testo i din kropp dagen du tar provet. I alla fall för att hamna på 10-30 nmol/L. Du bör därmed ha i åtanke att halveringstiden är ca 20 timmar. Din sista dag du tar sticket hamnar dina testonivåer (utan propionat-esterns vikt) på ca 36-40 mg. Om du sen väntar 5 dagar innan blodprov så kommer det gå 120 timmar, alltså 6 halveringstider. I värsta fall kan dina testonivåer då hamna på ca 0.56 mg, vilket är för lågt, men det kanske är det du vill. Om du vill hamna mellan 10-30 nmol/L så bör du nog inte vänta mer än 4 dagar (ca 5 halveringstider).

Så nu har jag fått resultatet. Jag väntade nästan på minuten 5 dagar och jag fick testovärde på 28, östrogen 166 (ganska högt?) ShBG 44. Kanske något högre än vad man hade kunnat räknat med?
Citera
2023-09-01, 10:46
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Så nu har jag fått resultatet. Jag väntade nästan på minuten 5 dagar och jag fick testovärde på 28, östrogen 166 (ganska högt?) ShBG 44. Kanske något högre än vad man hade kunnat räknat med?

Stort tack för uppdateringen och tur att du inte lyssnade på mig och körde 5 dagar ändå.

Det där är väldigt högt östrogen för den dosen du har kört ja. Då kan man undra hur högt det låg 24 timmar efter dina stick.
Citera
2023-09-01, 11:10
Medlem
Glits avatar
Citat:
Stort tack för uppdateringen och tur att du inte lyssnade på mig och körde 5 dagar ändå.

Det där är väldigt högt östrogen för den dosen du har kört ja. Då kan man undra hur högt det låg 24 timmar efter dina stick.

Nu är jag inte samma person du citerade men jag har snarlika värden trots att jag aldrig rört doping. Är det för högt att ha runt 160 E2 normalt som man?
Citera
2023-09-01, 13:16
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Nu är jag inte samma person du citerade men jag har snarlika värden trots att jag aldrig rört doping. Är det för högt att ha runt 160 E2 normalt som man?

Om du inte har dopat dig KAN det vara normalt. För dig, i alla fall. Det finns ju alltid avvikelser och undantag bland befolkningen. Det är mycket möjligt att du kan vara utanför det "normala" referensintervallet och må helt normalt. Så länge du mår bra, har sexlust, kan få stånd utan problem, samt inte har format bröstkörtel-vävnad så har du inget att oroa dig för. Det är då normalt med 160 östradiol FÖR DIG.
Sen kan ditt östradiol också vara särskilt högt om du har mycket kroppsfett i nuläget.

Själv upplever jag också mycket sämre sömn när jag har högt E2, då jag vaknar ofta under natten och har svårare att somna. Det kan också vara något du bör fundera på om du upplever.
Senast redigerad av ExplosiveMonkey 2023-09-01 kl. 13:20.
Citera
2023-09-01, 14:37
Medlem
Glits avatar
Citat:
Om du inte har dopat dig KAN det vara normalt. För dig, i alla fall. Det finns ju alltid avvikelser och undantag bland befolkningen. Det är mycket möjligt att du kan vara utanför det "normala" referensintervallet och må helt normalt. Så länge du mår bra, har sexlust, kan få stånd utan problem, samt inte har format bröstkörtel-vävnad så har du inget att oroa dig för. Det är då normalt med 160 östradiol FÖR DIG.
Sen kan ditt östradiol också vara särskilt högt om du har mycket kroppsfett i nuläget.

Själv upplever jag också mycket sämre sömn när jag har högt E2, då jag vaknar ofta under natten och har svårare att somna. Det kan också vara något du bör fundera på om du upplever.

Tack som fan för svar, jag äter 1800 kcal och rätt lågt kroppsfett ändå. Tyckte det var konstigt att allt var högt trots det. Testot T och F var också över reference value.
Citera
2023-09-01, 17:17
Medlem
kool-g-raps avatar
Hur lång tid efter bara ett skott med 250mg testo E är mina testo värden normala/låga igen? Jag fick veta att jag ska kolla mina testo världen för att få trt och han bara sätta ett skott innan det. När kan jag lämna prov?
Citera
2023-09-02, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Hur lång tid efter bara ett skott med 250mg testo E är mina testo värden normala/låga igen? Jag fick veta att jag ska kolla mina testo världen för att få trt och han bara sätta ett skott innan det. När kan jag lämna prov?
Efter att ha grävt igenom diverse grafer skulle jag säga 5-6 veckor efter injektionen. Förutsatt att du vill få så lågt värde som möjligt, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in