2010-06-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
En märklig fråga, men alla nya tunnelbanor, har namn på vagnarna, betyder de något eller bara rolig sak ifrån SL sida?

Svar på din fråga:http://212.28.217.100/templates/Page.aspx?id=1631
Citera
2010-06-27, 11:07
Medlem
Blåfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
En märklig fråga, men alla nya tunnelbanor, har namn på vagnarna, betyder de något eller bara rolig sak ifrån SL sida?

http://www.sparvagssallskapet.se/vag...typ.php?id=295
Citera
2010-07-01, 17:44
Medlem
Har du någonsin kört på något som legat/vandrat runt/befunnit sig i tunnelbanan?

Alltså något levande eller som varit levande, inte ens sten eller en påse chips :P
Citera
2010-07-10, 04:10
Medlem
tryds avatar
Har märkt att det finns en del konstiga människor som kör tåg , alltså konstigt beteende som sticker ut . Sen har jag oxå märkt att det finns en del homosexuella .

Vad har du lagt märke till utav vad för slags människor som jobbar inom tunnlarna ?

Allt från homos och konstiga lirare mm ?
Citera
2010-08-04, 19:42
Medlem
Daftdesigns avatar
Måste tunneltågföraren öppna dörren och stå och titta eller kan han sitta kvar i båset hela dagen. Förutom raster då.

Jag har märkt att vissa tittar ut och vissa andra gör det inte.
Citera
2010-08-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdesign
Måste tunneltågföraren öppna dörren och stå och titta eller kan han sitta kvar i båset hela dagen. Förutom raster då.

Det beror väl på stationen. Om perrongen är böjd så måste väl föraren gå ut och titta på en skärm men det kanske inte behövs när perrongen är rak och det är lite människor. Eller har du märkt att de gör olika på samma station?
Citera
2010-08-04, 20:36
Medlem
Citat:

Alla måste öppna dörren, det går inte att stänga passagerardörrarna utan att öppna hyttdörren.
Citera
2010-08-11, 03:34
Medlem
Tratexs avatar
Är det samma slags tyfoner som används på exempelvis SJ's lok eller har tunnelbanan en klenare variant för att det inte ska bröta för mycket i tunnlarna eller blåsa ut trumhinnorna på folk eftersom det oftast är i ett begränsat utrymme?
Citera
2010-08-20, 22:24
Medlem
Om man vill bli tågförare. kollar dom belastningsregistret?

Undrar
Citera
2010-08-20, 22:32
Medlem
Blåfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Är det samma slags tyfoner som används på exempelvis SJ's lok eller har tunnelbanan en klenare variant för att det inte ska bröta för mycket i tunnlarna eller blåsa ut trumhinnorna på folk eftersom det oftast är i ett begränsat utrymme?

De har inte tänkt på det
Det låter helt sjukt j-a högt. Huvudbehållartrycket ligger på 1000 kPa, skulle inte förvåna mig om det är lika mycket luft man släpper ut i tyfonen när tiden är inne.
Citera
2010-09-08, 22:21
Medlem
Daftdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Om man vill bli tågförare. kollar dom belastningsregistret?

Undrar

Den senaste rekryteringen gick via Adecco som ville se utdrag ur belastningsregistret.
Citera
2010-10-12, 11:29
Medlem
Citat:
Den senaste rekryteringen gick via Adecco som ville se utdrag ur belastningsregistret.

Jag ska dit på torsdag.
Det första man ska få göra är något problemlösartest som tar 30 min.
Vad är det och hur funkar det?

Om jag jag klarar det så kommer de ringa upp och boka en tid samma dag för intervju.
Något man ska tänka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in