Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-23, 16:47
  #1
Medlem
pixxx_s avatar
Tjena. Söker UFO-filmer med bra kvallité och gärna nygjord.

Mvh
Citera
2007-06-23, 16:51
  #2
Medlem
lordos avatar
En gamling är ju Närkontakt av tredje graden regisserad av Steven Spielberg.

Nyligen utkomna Världarnas krig med Tom Cruise, även den regisserad av Spielberg
Citera
2007-06-23, 17:03
  #3
Medlem
JazzforMiless avatar
Signs med Mel Gibson är en riktigt bra rysare/UFO-film som jag rekommenderar.
Citera
2007-06-23, 17:12
  #4
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Signs med Mel Gibson är en riktigt bra rysare/UFO-film som jag rekommenderar.

nja den filmen gillar jag ej
Citera
2007-06-23, 17:13
  #5
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
En gamling är ju Närkontakt av tredje graden regisserad av Steven Spielberg.

Nyligen utkomna Världarnas krig med Tom Cruise, även den regisserad av Spielberg


världarnas krig har jag sett men tankar den igen! .


Närkontakt av tredje graden ska jag också tanka!
Citera
2007-06-23, 17:21
  #6
Medlem
kamikaze_kids avatar
E.T - av Steffe Spielberg
Roswell - av Jeremy Kagan
Taken - av Steffe Spielberg igen ;> (Detta är dock en TV-Serie men den är bra om man tycker UFO'n är intressanta)
Citera
2007-06-23, 17:24
  #7
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Taken - av Steffe Spielberg igen ;> (Detta är dock en TV-Serie men den är bra om man tycker UFO'n är intressanta)

Jävlar, Taken! Vad sjuttsingen handlade den om? Har svårt att komma ihåg då jag tydligen förträngt denna TV-serie...
Citera
2007-06-23, 17:38
  #8
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Jävlar, Taken! Vad sjuttsingen handlade den om? Har svårt att komma ihåg då jag tydligen förträngt denna TV-serie...

Ja du kan ju alltid söka på imdb, eller google för den delen..

"Taken spans five decades and four generations, centering on three families: the Keys, Crawfords, and Clarkes. World War II veteran Russell Keys is plagued by nightmares of his abduction by aliens during the war; the Roswell incident transforms Owen Crawford from ambitious Air Force captain to evil shadow government conspirator; the unhappily married Sally Clarke is impregnated by an alien visitor. As the decades go by, the heirs of each are affected by the machinations of the aliens, culminating with the birth of Allie Keys, who is the final product of the aliens' experimentation and holds the key to their future.!Taken spans five decades and four generations, centering on three families: the Keys, Crawfords, and Clarkes. World War II veteran Russell Keys is plagued by nightmares of his abduction by aliens during the war; the Roswell incident transforms Owen Crawford from ambitious Air Force captain to evil shadow government conspirator; the unhappily married Sally Clarke is impregnated by an alien visitor. As the decades go by, the heirs of each are affected by the machinations of the aliens, culminating with the birth of Allie Keys, who is the final product of the aliens' experimentation and holds the key to their future."
Citera
2007-06-23, 17:43
  #9
Medlem
raskenss avatar
Spielberg har ju även gjort ET som ju också har ett UFO tema, inte purfärsk men helt ok film fortfarande.

Puffar lite extra för Närkontakt, men jag kanske blev lite skadad då jag såg filmen som liten då den kom på bio och intrycket brände sig fast.

edit: asch såg ET var nämnd redan.
Citera
2007-06-23, 20:39
  #10
Medlem
CoolPixs avatar
Dreamcatcher har lite ufon etc i sig. Efter en roman av Stephen King.
Citera
2007-06-23, 20:41
  #11
Medlem
enslavements avatar
Independance Day en av de bäst underhållande filmer som gjorts!!
Citera
2007-06-23, 22:32
  #12
Medlem
pjalles avatar
En enorm serie som handlar om utomjordingar:

V
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback