Citat:
Ursprungligen postat av Torins_son
Studioljudet har du ju redan påpekat att det var dåligt, vilket jag redan visste innan. Nu var det så att jag undrade om det fanns något mer man kunde kommentera? Att spela in i riktig studio kostar ändå en del (vet inte riktigt men runt 250kr per låt eller något sånt där) och eftersom det här är bandets första demon kanske det vore onödigt att spela in i riktig studio, just med tanke på de otighta taktbytena osv. Antagligen bättre att träna i en dålig studio tills låtarna sitter, och sen spela in i riktig studio?
Fel, Fel, Fel.
Man går inte in i studion om inte låtarna sitter riktigt bra, om du inte är ambitiös, och går in i studion, och sedan skriver alla låtarna där.
Och jag vet inte vilken studio du pratar om som tar 250:- / låt..

Brukar oftast vara ett rätt fast pris på själva studion, kanske 1000-1500 / dag, och sen tillkommer studiotekniker avgift, som oftast teknikern själv bestämmer tillsammans med bandet.
Så mitt tips är att dra tillbaka till replokalen, repa i 6 mån, tills allt sitter snortight, trummisen köper en metronom och matar varje dag tills han har det i kroppen.
Så, det är väl ordentligt med slöseri att "träna i studion tills låtarna sitter", istället för att göra som alla andra, och slava i replokalen tills allt sitter.
Sen så går NI in i studion, eftersom jag anar starkt att det är ditt band, och inte din "polares".
Och med en medelmåttig studiotekniker är taktbyterna inte ett problem. Då ni kan spela just dom partierna separat, kanske med hjälp av ett tempotrack eller dylikt.