• 2
  • 3
2007-06-26, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Det bästa som finns med husvagn är ju när det regnar! Ligga o lyssna på detdäringa karaktäristika ljudet av regn som slår mot taket, man somnar ju på 2 minuter! fast inte roligt i flera dagar i sträck....

Nej det var ett helvete att somna med regnet! Och dessutom kunde man inte sitta ute i solen med brassestolen och ölen på dagen heller för den delen. Regn och husvagn går inte ihop...
Citera
2007-06-26, 17:41
Bannlyst
Hehe, det roliga med midsommar i tält/husvagn är att det är då tattarmaten smakar underbart, undra vad det beror på?

Burkskinka & kulpotatis, sån färdigskalad som smakar unket
Köttbullar i sås i plåtburk som ställs direkt på grillen
Flintastek & vita bönor i plåtburk att ställa på grillen, grillchips att ösa bönorna med, steken håller man med händerna och gnager på..

Ja, jag har ett förflutet som nåt raggaraktigt..
Citera
2007-06-27, 13:59
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytspänning
Hehe, det roliga med midsommar i tält/husvagn är att det är då tattarmaten smakar underbart, undra vad det beror på?

Burkskinka & kulpotatis, sån färdigskalad som smakar unket
Köttbullar i sås i plåtburk som ställs direkt på grillen
Flintastek & vita bönor i plåtburk att ställa på grillen, grillchips att ösa bönorna med, steken håller man med händerna och gnager på..

Ja, jag har ett förflutet som nåt raggaraktigt..

Fattas bara hembryggd öl i dunk till de delikatesserna!
Citera
2007-06-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Struntar du i t-bensteken kan du lika gärna lägga ner hela projektet!

Det skadar inte heller om dessa produkter finns att tillgå:

-smuggelöl och smuggelvodka
-grillchips
-färdiglagad potatissallad av valfritt budgetmärke
-lågpris ketchup och senap
-sill, givetvis också något skitmärke

Fixar du detta så är din WT/svennebanan-midsommarfest klappad och klar!
Hoppas du får det trevligt!

Jag är iof ingen erfaren campare men inte fan käkar de T-benstek?

Du kanske har blandat ihop flinta och T-ben. I allmänhet är väl nötköttet underrepresenterat till förmån för fläskkött, man hinner inte dricka så mycket skeppet-grogg när man grillar nöt.
Citera
2007-06-27, 15:52
Medlem
Tjohildas avatar
När vi campade när jag var liten (i tält, dock) minns jag att vi bl a åt kåldolmar på burk. Det var riktigt gott, men det tror jag inte finns kvar...
Citera
2007-06-27, 17:54
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapalama
Jag är iof ingen erfaren campare men inte fan käkar de T-benstek?

Du kanske har blandat ihop flinta och T-ben. I allmänhet är väl nötköttet underrepresenterat till förmån för fläskkött, man hinner inte dricka så mycket skeppet-grogg när man grillar nöt.

Det var vad jag menade, märkte det för sent!
Citera
2007-06-27, 18:56
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag åkte husvagn på -70-80 talet och då fanns det inte ugn i husvagnarna (väldigt ovanligt om någon hade det) det fanns inga pizzerior på campingen.
Det fanns dock friterade pommes och grillkrov, hamburgare, detta var ju givetvis en lyx jag aldrig fick som liten.
Jag åkte husvagn i den hårda skolan!
Det blev grillade hotdogs i kallt bröd, makaroner och hotdogs, kokt potatis med något billigt grillat kött, ostsmörgåsar, detta är vad jag minns.
Glass åt jag i stora mängder från kiosken.

Maten jag åt på 70-80talet i husvagnen är defenitivt inget jag vill uppleva idag, men jag skulle jättegärna åka på husvagns semester igen som vuxen nu, men då hade jag ätit ihjäl mig är jag rädd för...
Citera
2007-06-27, 22:51
Medlem
Memnoks avatar
Funderar du på att ta en husvagnssemester rekommenderar jag att du äter cyanid, ett effektivt sätt att eliminera en tråkig jävel som tar upp plats på vägarna.

Lite mer on topic tycker jag att om man nu skall köra husvagnssemester så hade det coolaste varit att duka upp en riktig klassisk femrätters som är riktigt lyxig, naturligtvis med lämpliga viner till varje rätt och en presentation av varje rätt som tar minst fem minuter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in