Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-19, 23:30
  #1
Medlem
De flesta börjar väl ändå röka innan de har blivit myndiga. Och många föräldrar vet att deras barn röker.

Mina morsa frågade i flera år om jag rökte, men jag lyckades alltid avfärda det med de vanliga ursäkterna: "Det är kompisarna som röker, det är därför jag luktar." osv.

Inte förrän vid 19 års ålder kom hon på mig. Dagen efter att hon hade frågat mig igen, så kom hon hem tidigare än väntat och jag satt på balkongen och blossade på . Några dagar senare frågade hon om jag allvarligt talat hade tänkt börja i den åldern. Som om jag började när jag var 19 . Det var iofs ganska skönt att hon fick reda på det, så man slapp försöka dölja det.

Hur kom era föräldrar på er?
Citera
2007-06-19, 23:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
De flesta börjar väl ändå röka innan de har blivit myndiga. Och många föräldrar vet att deras barn röker.

Mina morsa frågade i flera år om jag rökte, men jag lyckades alltid avfärda det med de vanliga ursäkterna: "Det är kompisarna som röker, det är därför jag luktar." osv.

Inte förrän vid 19 års ålder kom hon på mig. Dagen efter att hon hade frågat mig igen, så kom hon hem tidigare än väntat och jag satt på balkongen och blossade på . Några dagar senare frågade hon om jag allvarligt talat hade tänkt börja i den åldern. Som om jag började när jag var 19 . Det var iofs ganska skönt att hon fick reda på det, så man slapp försöka dölja det.

Hur kom era föräldrar på er?

Jag luktade rök.
De hittade ett paket.
Jag rökte i mitt rum när de hade somnat.
Citera
2007-06-19, 23:47
  #3
Medlem
Commandantejrs avatar
Hehe ja, nu röker ja inte men jag snusar, och det kom farsan på då han tog upp ett par arbetsbyxor ur min garderob, för att hänga upp i garaget. Jag satt vid datorn en bit därifrån, ja skymtade arbetsbyxorna som han tog upp, och vart iskall. Jag hade visst en dosa där! Ja hörde när han tog upp det och en dosa trillade i golvet. Det drog sej efter ryggraden. Varför i helvete ska han va i min garderob och rota tänkte jag. Jag som var så ordentlig (trodde han). Men inte ett ord sa han, i stället gick han upp, och sedan ropade: Jonas! vill du ha en semla . Pjuu tänkte jag. Så var det med det.

Detta hände när ja var 15 om jag inte missminner mej.
Citera
2007-06-19, 23:47
  #4
Medlem
ihfmmds avatar
Jag hade lagt en använd snus i det här lilla locket för att jag vet att det luktar, jag ville helt enkelt att mamma skulle komma på mig och mkt riktigt så gjorde hon det. En stor befrielse att slippa smyga omkring med det
Citera
2007-06-19, 23:48
  #5
Medlem
klars avatar
Min mentor sa till min mor på ett utvecklingssamtal i 8:an eller 9:an att jag snusade
Citera
2007-06-20, 00:53
  #6
Medlem
Ubbegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commandantejr
Hehe ja, nu röker ja inte men jag snusar, och det kom farsan på då han tog upp ett par arbetsbyxor ur min garderob, för att hänga upp i garaget. Jag satt vid datorn en bit därifrån, ja skymtade arbetsbyxorna som han tog upp, och vart iskall. Jag hade visst en dosa där! Ja hörde när han tog upp det och en dosa trillade i golvet. Det drog sej efter ryggraden. Varför i helvete ska han va i min garderob och rota tänkte jag. Jag som var så ordentlig (trodde han). Men inte ett ord sa han, i stället gick han upp, och sedan ropade: Jonas! vill du ha en semla . Pjuu tänkte jag. Så var det med det.

Detta hände när ja var 15 om jag inte missminner mej.

kom på mig själv att skratta

Var väl inte direkt diskret med att jag snusade... Hände ofta att det låg en dosa någonstans i mitt rum när någon av föräldrarna klev in i rummet, eller att jag hade en dosa som syntes genom byxfickan. Men de nämnde aldrig något om det heller. Så jag antar att de tog det ganska bra
Citera
2007-06-20, 01:01
  #7
Medlem
CronoSs avatar
Min syster tjallade om min snusning när hon blev påkommen med en cigg i näven.
13 -14 år var jag då har jag för mig.
Citera
2007-06-20, 01:11
  #8
Medlem
Morsan skulle tvätta byxorna och så hadde jag glömt tagit ur dosan
Inte så smart..
Citera
2007-06-20, 01:45
  #9
Medlem
Höjas avatar
Kom hem från en fest, luktade rök, mossan frågade om jag rökte, smart som jag var i mitt berusade tillstånd svarade jag med att jag inte rökte utan snusade istället :P

Var väll under högstadiet någon gång (=

Dock har de aldrig accepterat tobaken, så hemma hos dom är det tobaksförbud (=
Citera
2007-06-20, 01:47
  #10
Medlem
steef5s avatar
Dom har aldrig märkt det
Citera
2007-06-20, 02:28
  #11
Medlem
Commandantejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steef5
Dom har aldrig märkt det


Fränt hörre du :P hur länge har du hålle på då?
Citera
2007-06-20, 19:28
  #12
Medlem
Bjorkahs avatar
Första gången rullade jag två cigg från mamma, jag drällde ut mycket tobak när jag gjorde det så morsan misstänkte mig, hon kollade i innerfickan på min jacka och hittade dom :P. Andra gången hade mina polare gått runt och rökt runt om i lägenheten, jag slog igång fläkten å sprayade arfym å pappa hittade mina två stulna prince pack xD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback