Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-19, 20:11
  #1
Medlem
FillilutteN2s avatar
Vad har ni att säga om denna hemsidan? Erfarenheter? Funderar på deras playstation2-buzzpaket. Var verkligen billigt tycker jag.

Vad säger ni? Bör jag slå till direkt eller är detta bara bluff? Finns det på något sätt man kan kolla upp dom?

Hoppas tråden placerades korrekt, blev osäker på vilken forumsdel denna hörde hemma till. Mod får väl flytta om den hamnade fel (:

Tack på förhand!
/ Jacob
Citera
2007-09-11, 16:42
  #2
Medlem
Itshopen har varit butiken där jag chippat ALLA mina konsoler (PS2, XBOX, Gamecube, Xbox360) och de är mycket bra. Billigt, kunniga och hjälpsamma. Kan hända att de låter skumma i telefon men det gör vissa utav mina polare också=)

Helt klart ett seriöst företag. De har f-skatt och de har funnits i många år.
Hoppas det hjälper!
Citera
2007-09-11, 21:38
  #3
Awaiting Email Confirmation
EDIT: Fel!
Citera
2007-10-30, 12:24
  #4
Medlem
Detta var aboslut sista gången jag handlade hos dom, jävla klåpare.

Börjar med att mitt wii med wiikey pajar efter 2 månader. Drog dit igår från skövde för att få det fixat, när vi går in i butiken ligger en stor jävla hund mitt i gången, somförövrigt är ritkigt smal. Seriöst? Så sa dom ngt om driven var trsaig, skulle ta 40 min att fixa. Så jag o polarn traska runt i mölnycke. 40min senare kommer vi tillbaks, är det klart? Nej, det tog 1 timme och 10 minuter. Sen så hitta han inte mitt wiipaket som ajg hade med mig, tog10 min för dom att hitta det. jag hade även problem med att min strömadapter börja tjuta såfort man stängde av wiit. Detta sa dom att dom itne kunde åtgärda trots 1 års garanti. Efter en jävla massa tjtande fick jag till slut en ny strömadapter.

Så kommer jag hem glad med mitt wii och ska testa medtroid 3, funkar det? Nej. Testar några andra spel, dom funkar inte heller, disc read error.

Hade även detta problem innan ja lämna in mitt wii. Så jag köpte en ny brännare för 500kr, helt ovärt då den gamla visade sig funka utmäkrt. har även lagt ca 300kr på diverse dvdskivor, verbatim, mitsubishi och andra högkvalitesskivor för att testa spelen. Inget funka.

Så nu ska jag fanimej ha pengarna tillbaks, i värsta fall får jag dra med mig farsan då försäljare brukar behandla en annorlunda när en vuxen är med.

Och det bästa är att dom inte svarar på deras telefon heller! Har ringt 10ggr nu och inget svar.

Oseriösare människor får man leta efter.
Citera
2007-10-30, 13:17
  #5
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Detta var aboslut sista gången jag handlade hos dom, jävla klåpare.

Börjar med att mitt wii med wiikey pajar efter 2 månader. Drog dit igår från skövde för att få det fixat, när vi går in i butiken ligger en stor jävla hund mitt i gången, somförövrigt är ritkigt smal. Seriöst? Så sa dom ngt om driven var trsaig, skulle ta 40 min att fixa. Så jag o polarn traska runt i mölnycke. 40min senare kommer vi tillbaks, är det klart? Nej, det tog 1 timme och 10 minuter. Sen så hitta han inte mitt wiipaket som ajg hade med mig, tog10 min för dom att hitta det. jag hade även problem med att min strömadapter börja tjuta såfort man stängde av wiit. Detta sa dom att dom itne kunde åtgärda trots 1 års garanti. Efter en jävla massa tjtande fick jag till slut en ny strömadapter.

Så kommer jag hem glad med mitt wii och ska testa medtroid 3, funkar det? Nej. Testar några andra spel, dom funkar inte heller, disc read error.

Hade även detta problem innan ja lämna in mitt wii. Så jag köpte en ny brännare för 500kr, helt ovärt då den gamla visade sig funka utmäkrt. har även lagt ca 300kr på diverse dvdskivor, verbatim, mitsubishi och andra högkvalitesskivor för att testa spelen. Inget funka.

Så nu ska jag fanimej ha pengarna tillbaks, i värsta fall får jag dra med mig farsan då försäljare brukar behandla en annorlunda när en vuxen är med.

Och det bästa är att dom inte svarar på deras telefon heller! Har ringt 10ggr nu och inget svar.

Oseriösare människor får man leta efter.
Det får du faktiskt ta med Bergsala och inte affären där du köpte konsollen.
Citera
2007-10-30, 13:39
  #6
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Så nu ska jag fanimej ha pengarna tillbaks, i värsta fall får jag dra med mig farsan då försäljare brukar behandla en annorlunda när en vuxen är med.
Är inte du vuxen? Vad är det din farsa kan göra som inte du kan? Slå ner dem?
Citera
2007-10-30, 15:07
  #7
Medlem
Raoul~Dukes avatar
Chippade mitt PS2 där... tog ett bra tag innan jag fick tillbaka det (ung. en månad) och sedan pajade läsaren (pga av chippningen?).... hursomhelst kommer jag itne handla där igen.
Citera
2007-11-14, 16:50
  #8
Avstängd
Zacays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Vad har ni att säga om denna hemsidan? Erfarenheter? Funderar på deras playstation2-buzzpaket. Var verkligen billigt tycker jag.

Vad säger ni? Bör jag slå till direkt eller är detta bara bluff? Finns det på något sätt man kan kolla upp dom?

Hoppas tråden placerades korrekt, blev osäker på vilken forumsdel denna hörde hemma till. Mod får väl flytta om den hamnade fel (:

Tack på förhand!
/ Jacob
Kan rekommendera Digitalboxen.com iaf.

Var noga med att se så Wiikey passar med din version av Wii:et.
D2Ckey är annnrs bra .
Citera
2007-11-14, 20:34
  #9
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellworks
Itshopen har varit butiken där jag chippat ALLA mina konsoler (PS2, XBOX, Gamecube, Xbox360) och de är mycket bra. Billigt, kunniga och hjälpsamma. Kan hända att de låter skumma i telefon men det gör vissa utav mina polare också=)

Helt klart ett seriöst företag. De har f-skatt och de har funnits i många år.
Hoppas det hjälper!

Någon från företaget som postar eller? Enda positiva är någon med 2 posts.
Citera
2007-11-27, 19:35
  #10
Medlem
Jag har chippat å flashat xboxar där. Hade en xbox som gick sönder men eftersom att jag köpte den där färdigchippad så fick jag en ny direkt utan problem.. Har hört av kompisar att de kan vara besvärliga när nåt krånglar.

Det jag råkat ut för var när jag flashade min 360 var att. Jag ringde dem för säkerhets skull innan jag åkte dit för att höra att de verkligen skulle hinna fixa min xbox direkt. Jag bor ett par mil därifrån. När jag sen kom dit en timma senare så sa de att de inte visste om de skulle hinna. Han(mumintrolllet) blev jävla sur när jag påpekade att åkt ett antal min och de hade sagt i telefon att det skulle gå bra. Sen när de väl var klara så ville han ha 500kr stället för 400 som de har som pris på hemsidan. Men så lättlurad var jag inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback