2007-06-19, 10:09
Medlem
maunos avatar
Jag har letat men inte hittat någon tråd om det här. Om det finns så får ni väl länka dit och låsa den här tråden.

Jag är ute efter en ny laptop utan operativsystem så jag kan installera Ubuntu. Har ni några tips på vart man kan få tag i en ny billig men ända inte helt usel laptop.

Kanske ska tillägga att den är till min tjej som bara behöver datorn till att surfa, ordbehandling, lättare bildbehandling. Det ska även gå att kolla på film med TV-out.

Tackar på förhand.
Citera
2007-06-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauno
Jag har letat men inte hittat någon tråd om det här. Om det finns så får ni väl länka dit och låsa den här tråden.

Jag är ute efter en ny laptop utan operativsystem så jag kan installera Ubuntu. Har ni några tips på vart man kan få tag i en ny billig men ända inte helt usel laptop.

Kanske ska tillägga att den är till min tjej som bara behöver datorn till att surfa, ordbehandling, lättare bildbehandling. Det ska även gå att kolla på film med TV-out.

Tackar på förhand.
www.zepto.se
Citera
2007-06-19, 14:55
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauno

Tackar på förhand.

Ungefär vilken prisklass pratar vi om? 5000-6000kr?
Citera
2007-06-19, 15:22
Medlem
Bossiemans avatar
www.zepto.se är ett mycket bra val för detta.
Citera
2007-06-19, 17:47
Medlem
Förskottsbetala inte till Zepto utan unna dig den extra 50-lappen (eller vad det är) för postförskott. Det tog över tre veckor innan de registrerade min förskottsbetalning och det efter påtryckningar.

Dock hoppas jag hinna få den innan helgen och då blir det linux!
Citera
2007-06-19, 17:57
Medlem
Här är en:
http://www.twandata.com/
kolla längst ner på sidan

den e mkr bra och billig. Min polare har den. Kan fan tro att det e en för typ 15.000:- men kostar bara 6500:-
Citera
2007-06-19, 17:58
Medlem
Menar du att den Asus:en inte kommer med operativsystem? Jag kunde inte se varken det ena eller andra "längst ned"...

Edit: Det var Asus inte Acer....
Citera
2007-06-20, 22:11
Medlem
maunos avatar
Tackar för alla svar. Det är så att tjejen ska köpa loss sin 3 år gammla hemdator (laptop) för 2500:-. Då tyckte jag att det är nog bättre att lägga någon tusenlapp till och få en ny och bättre dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in