2007-06-19, 08:30
Medlem
Hej det är så att när jag startar datorn, så fassnar den vid Windows startar...
Jag var inne och gjorde lite inställningar i regedit > HKEY_Local_Machine > Software > Windows NT > Winlogon. Eftersom jag ville ha en automatisk inloggning utan att behöva klicka sig in eller skriva in lösernord etc. Någon som kan ta en print över Winlogon så jag ser att allt stämmer eller någon som har något annat tips. Har även ett ljud som piper då jag trycker på knappen Poweron när jag ska starta datorn. Någon som vet hur man kan ta bort det? tack på förhand
Citera
2007-06-19, 13:10
Medlem
ingen som vet?

Är det ingen på Flashback som vet något om detta?
Citera
2007-06-19, 13:11
Medlem
ljudet tar du bort på kontrollpanelen och ljud
Citera
2007-06-19, 13:16
Medlem
nej det gör man inte eftersom det är datorn som ger ifrån sig ett ljud vid uppstart 2 sec precis efter man tryck på poweron knappen. Så låter det pip en gång.
Citera
2007-06-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NJUBBEN
nej det gör man inte eftersom det är datorn som ger ifrån sig ett ljud vid uppstart 2 sec precis efter man tryck på poweron knappen. Så låter det pip en gång.
jaha då menar de. Men det går inte att ta bort. Det är huvud datorn som låter. eller vad man ska säga.
Så det går inte att ta bort.
Och det där med inloggningen går inte heller att fixa. Du måste alltid tas till inloggnings delen. Windows e byggt så.
Citera
2007-06-19, 14:43
Medlem
Du verkar inte riktigt smart, eftersom automatisk inloggning ska gå utan att man ska behöva klicka på namnet osv. Har haft det innan men då kunde jag gå in i Kontrollpanelen > Användarkonto men det fungerar inte längre och då ska man kunna gå in i regedit och fixa det men jag gjorde något fel så nu slöar den istället vid inloggningen
Citera
2007-06-19, 16:39
Medlem
ljudet när du startar datorn kan du ta bort med att ta bort sladdaen som går till interna högtalaren,kabeln går "offtast" från frånten till moderkortet.det andra vette fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in