2007-06-18, 20:10
Medlem
sk8fishs avatar
Hej!
Jag har länge undrat varför min tunga inte ser ut som andras. Min är typ grönvit uppe på tungan, istället för samma färg som dom flesta har. Varför är det så? Är det någonting man äter? Irriterande är det iallafall.
Tacksam för hjälp!
Citera
2007-06-18, 20:12
Medlem
Sannolikt en massa beläggningar av den mindre fräscha sorten. Har sett det på gamla gubbar som röker och inte borstar tänderna.
Citera
2007-06-18, 20:13
Medlem
Packans avatar
Grön tunga? Köp en tungskrapa och munvatten (listorin stava?). Hjälper inte det efter någon vecka så ska du genast uppsöka läkare!
Citera
2007-06-18, 20:23
Medlem
sk8fishs avatar
Jag har testat med tungskrapa, men utan positiva resultat. Jag är 20 år, och borstar tänderna varje morgon, och varje kväll. Sköter min hygien excellent. Doktorn? Nejtack, onödigt!
Citera
2007-06-23, 23:20
Medlem
sphinxen_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk8fish
Hej!
Jag har länge undrat varför min tunga inte ser ut som andras. Min är typ grönvit uppe på tungan, istället för samma färg som dom flesta har. Varför är det så? Är det någonting man äter? Irriterande är det iallafall.
Tacksam för hjälp!

hmm kan även vara att du har brist på någon vitamin eller likande i kroppen. Koll amed en läkare om du är osäker eller googla lite på nätet.
Citera
2007-06-24, 01:50
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk8fish
Jag har testat med tungskrapa, men utan positiva resultat. Jag är 20 år, och borstar tänderna varje morgon, och varje kväll. Sköter min hygien excellent. Doktorn? Nejtack, onödigt!
Borstar du tungan varje gång?

/mvh Ikh
Citera
2007-06-24, 01:59
Medlem
monkeybays avatar
hoppas den blir röd o fin snart
Citera
2007-06-24, 10:23
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Detta är ett klassiskt symptom på EM, Exssesiv Masturbation. Ingen större fara, du har tur att det drabbade din tunga, vissa får gröna handflator...
Citera
2007-06-24, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Detta är ett klassiskt symptom på EM, Exssesiv Masturbation. Ingen större fara, du har tur att det drabbade din tunga, vissa får gröna handflator...

Skämtåtsido.
När man försöker googla detta får man upp allt från dålig yin och yang till cancer. Alla tyckte dock att du skulle söka läkare

http://findarticles.com/p/articles/m...32/ai_91563256
tex

Men förmodligen kommer han/hon väl säga nått i stil med att sluta dricka grönt te så försvinner det
Citera
2007-06-24, 13:52
Bannlyst
Har du dåligt immunförsvar? Kan tyda på en infektion i kroppen, och som tidigare nämnt cancer(!).
Citera
2007-06-24, 22:37
Medlem
sk8fishs avatar
Har inte dåligt imunförsvar, då jag nästan aldrig är sjuk. Men jag har alltid haft grön tunga, iallafall sedan jag var 15 eller nått. Är 20 nu. Kommer inte ihåg när jag hade en normal tunga.

Ja, jag borstar min tunga väldigt ofta.

Om hon säger att jag ska sluta dricka grönt te så svarar jag bara att jag inte dricker det, eftersom jag inte gör det.
Citera
2007-06-24, 23:51
Medlem
Krafses avatar
Det är ett litet samhälle med små människor som lever där, men oroa dig inte, snart uppfinner de motorsågen och börjar skörda skogen, därefter följer kärnvapenkrig, sen drar de till en annan tunga när det inte längre finns något kvar av din...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in