Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-18, 18:48
  #1
Medlem
Är detta sant så har nog inte Littorin något annat val än att avgå.
Det går inte att ha en bluffexamen. Då har man i stort sett omyndigförklarat sig själv som varandes obildbar och klart och tydligt visat att man inte klarar av att ta en examen på ett hederligt sätt.

"Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m) menar att han tagit en masterexamen i företagsekonomi vid Fairfax University i USA.
Men det mesta tyder på att det hela är en bluff, universitetet är ökänt för att sälja examen.
Littorin själv minns varken var universitetet låg eller vad hans handledare hette."

http://www.expressen.se/nyheter/1.726846


Varför alltid dessa typer? De dyker upp titt som tätt med mycket tunn bakgrund om man granskar det hela i detalj. Duger de bara till att vara politiker?...suck...
Citera
2007-06-18, 18:55
  #2
Medlem
Veyrons avatar
Märkligt... men samtidigt har han ju även en riktig utbildning i ekonomi från Lund, vilket är mer än de flesta ministrar Göran Persson kunde vaska fram.

Ska bli intressant hur detta utvecklar sig, media kommer säkert att elda på i veckor.
Citera
2007-06-18, 19:09
  #3
Medlem
Slaktuellts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Är detta sant så har nog inte Littorin något annat val än att avgå.
Varför ska alla avgå så fort det är något?

Det verkar som pöbeln saknar de offentliga avrättningarna från förr i världen, nu stillar man sin blodtörst genom att driva offentliga personer till avgång istället. AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ!

Hmm, ministern luktar, han har inte torkat röven ordentligt idag... inkompetens! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ!

Va, tryckte ministern på Alt-tangenten när det skulle vara Ctrl? AVGÅ!! AAAAAAAVGÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!
Citera
2007-06-18, 19:10
  #4
Medlem
GomerPyles avatar
Så som jag uppfattar det har han inte "köpt en examen" utan gått en distansutbildning vid en läroanstalt inte har tillstånd.

Han har fortfarande en hederlig examen ifrån Lund, och tidigare ministrar har jag klarat sig med enbart grundskolan i botten (Mona Sahlin till exempel), varför Littorn ska behöva angå kan jag inte förstå.

Littorin säger ju att "läste in en master på distans, uppsatsen handlade om Kreabs etableringsstrategi i USA" och att han "uppfattade det som en seriös utbildning eftersom jag faktiskt hade kontakt med en handledare". Tills någon har motbevisat detta kan jag inte se någonting alls att hetsa upp sig över.

Det är ju också kul att titta på vilka som kommenterar Expressens artikel. Stor del kvinnor över 35. De flesta kan inte läsa eller ens tänka själva utan skriver bara saker "En lögnare, skandal! Avgå Littorin". Typiska White Trash-människor som är sura på Moderaterna eftersom deras bidrag blev sänkta.
Citera
2007-06-18, 19:18
  #5
Medlem
llduces avatar
Vänstern och vänstermedia skämmer bara ut sig själva med alla krav på avgångar. Bedriv lite ordentlig oppositionspolitik istället. Det här är inget problem Sverige brukar ju ha extremt outbildade ministrar.
Citera
2007-06-18, 19:18
  #6
Medlem
Stewie_griffins avatar
Att förre vice statsminstern och finansminsistern samt nuvarande socialdemokratiska partiledare inte klarat av gymnasiet spelar mindre roll
Citera
2007-06-18, 19:18
  #7
Medlem
knightones avatar
Expressen skämmer ut sig.

T.o.m Aftonbladet vet att bluffstoryn är fejk.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...098170,00.html
Citera
2007-06-18, 19:21
  #8
Medlem
GomerPyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Expressen skämmer ut sig.

T.o.m Aftonbladet vet att bluffstoryn är fejk.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...098170,00.html

Tidigare har jag alltid betraktat Aftonbladet som värre än Expressen, men de senaste månaderna har jag börjat svänga om mer och mer och i och med Expressens "nyhet" ikväll så anser jag det definitivt - Expressen är en större slasktratt än Aftonbladet.
Citera
2007-06-18, 19:29
  #9
Medlem
Håller helt med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Att förre vice statsminstern och finansminsistern samt nuvarande socialdemokratiska partiledare inte klarat av gymnasiet spelar mindre roll

För mig spelar det en stor roll. För mig spelar det också en stor roll att Littorin inte orkade studera på riktigt. Tyvärr verkar detta vara en sjuka bland många etablerade politiker och annat löst folk, journalister inberäknade.

På något märkligt sätt gjorde de en karriär bakvägen när de märkte att de inte hängde med i studierna. Bra på prata var de dock! Jag känner igen dessa. Tyvärr...
Citera
2007-06-18, 19:29
  #10
Medlem
xallos avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=503468
Citera
2007-06-18, 19:31
  #11
Avstängd
Odess avatar
Lena Melin tycker detta är pinsamt, ja det finns andra saker som är pinsamt i de egna leden men där får de fortsatt förtroende för och man ljuger för sig själv

Vet inte vad som är mer pinsamt då?

Det verkar vara något speciellt att leta fram något hos Alliansen som hände 5-10 eller 20 år sedan?
Citera
2007-06-18, 19:40
  #12
Medlem
GomerPyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
För mig spelar det en stor roll. För mig spelar det också en stor roll att Littorin inte orkade studera på riktigt. Tyvärr verkar detta vara en sjuka bland många etablerade politiker och annat löst folk, journalister inberäknade.

På något märkligt sätt gjorde de en karriär bakvägen när de märkte att de inte hängde med i studierna. Bra på prata var de dock! Jag känner igen dessa. Tyvärr...

Vadå "orkade inte studera på riktigt"? Littorin har en examen från Lund.

"1988-91
Företagsekonomi och nationalekonomi, Lunds universitet
Huvudämne nationalekonomi, makro, C-uppsats om självständig centralbank"

http://www.regeringen.se/sb/d/7411/a/70311
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback