Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-18, 15:41
  #1
Medlem
Den nya - ibland s.k. könsneutrala - äktenskapsbalk som nu stöts och blöts är enbart till för att göra befolkningen totalt förvirrad och utan kompass in i framtiden. Ett folk som inte vet vart det är på väg springer istället runt som nackade hönor - dom är lättare att styra och manipulera....




NiP
Citera
2007-06-18, 15:53
  #2
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den nya - ibland s.k. könsneutrala - äktenskapsbalk som nu stöts och blöts är enbart till för att göra befolkningen totalt förvirrad och utan kompass in i framtiden. Ett folk som inte vet vart det är på väg springer istället runt som nackade hönor - dom är lättare att styra och manipulera....




NiP

Ehh, jag har då inga problem att hålla koll på det. Men med tanke på hur förvirrad du varit i diverse trådar och inte lyckats med att svara på de mest basala frågorna om dina tämligen pårökta teorier om ditten och datten så är jag inte förvånad över att det där kom från dig.
Citera
2007-06-18, 18:01
  #3
Medlem
SLOBs avatar
Ingen konspiration ----> Politik inrikes.

/SLOB
moderator
Citera
2007-06-18, 18:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ehh, jag har då inga problem att hålla koll på det. Men med tanke på hur förvirrad du varit i diverse trådar och inte lyckats med att svara på de mest basala frågorna om dina tämligen pårökta teorier om ditten och datten så är jag inte förvånad över att det där kom från dig.

Osso levde åsnorna - lyckliga i tusen år. LR hur de nu levde.....

http://www.varldenidag.se/ArticlePag...19_930.dbp.asp

Med sådana ledare har de i.a.f. mycket lustigt att se fram emot!

;---)

nip
Citera
2007-06-18, 18:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den nya - ibland s.k. könsneutrala - äktenskapsbalk som nu stöts och blöts är enbart till för att göra befolkningen totalt förvirrad och utan kompass in i framtiden. Ett folk som inte vet vart det är på väg springer istället runt som nackade hönor - dom är lättare att styra och manipulera....




NiP


De flesta människor tar sig väl ofta inte någon titt alls i lagboken. Så någon större skillnad lär det ju inte bli med den ändring som nu sker. Förutom då att homos också får ingå äktenskap. Men det är ju inte så förvirrande ändå.
Citera
2007-06-19, 01:03
  #6
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Osso levde åsnorna - lyckliga i tusen år. LR hur de nu levde.....

http://www.varldenidag.se/ArticlePag...19_930.dbp.asp

Med sådana ledare har de i.a.f. mycket lustigt att se fram emot!

;---)

nip

Exakt, det är precis den typen av svammel jag menade... Eller dina krystade påståenden om LHO i tråden om JFK, men stannade du kvar för att försvara dina märkliga påståenden eller ge någon slags plausibla förklaringar? Självklart inte, det har du ju inte gjort i några andra diskussioner, så varför skulle det ske där?
Citera
2007-06-19, 01:26
  #7
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyx
De flesta människor tar sig väl ofta inte någon titt alls i lagboken. Så någon större skillnad lär det ju inte bli med den ändring som nu sker. Förutom då att homos också får ingå äktenskap. Men det är ju inte så förvirrande ändå.
Jag förstår inte vad staten har med våra äktenskap att göra, hur kan man stifta lagar som bestämmer hur två människor ska leva ihop?

Jag kan förstå att man skriver en lag för att ge ett homo-gifte samma validitet som ett vanligt giftemål, men inte fan ska staten bestämma mer än så.

Dessutom så är kyrkan och staten separerade, är det inte Svenska Kyrkan då som ska bestämma huruvida homosexuella får gifta sig eller inte?
Citera
2007-06-19, 01:43
  #8
Medlem
Realizts avatar
Jag kan förstå att staten reglerar barnens rättigheter, eftersom de inte är fullt kapabla att välja själva. Där bör förstås föräldrarnas ansvara framhävas.

Men varför ha en äktenskapsbalk? Tror inte politikerna på att folk kan reproducera sig utan deras styrning? Äktenskapsbalken är en absurd symbol för förmynderiet, som borde avskaffas i sin helhet omgående.
Citera
2007-06-19, 10:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Exakt, det är precis den typen av svammel jag menade... Eller dina krystade påståenden om LHO i tråden om JFK, men stannade du kvar för att försvara dina märkliga påståenden eller ge någon slags plausibla förklaringar? Självklart inte, det har du ju inte gjort i några andra diskussioner, så varför skulle det ske där?

"krystade påståenden".......... "märkliga påståenden" .........

ungefär som när jag påstår att sveriges befolkning består av en hop stackars ryggradsfria varelser, då?

Med lite mer av folklig förvirrelse blir det nog snart även helt OK att Orbacks mormors syster får sin häst i laga samboförhållande - Också!

stackars jönspellar............

nip
Citera
2007-06-19, 12:29
  #10
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
"krystade påståenden".......... "märkliga påståenden" .........

ungefär som när jag påstår att sveriges befolkning består av en hop stackars ryggradsfria varelser, då?

Med lite mer av folklig förvirrelse blir det nog snart även helt OK att Orbacks mormors syster får sin häst i laga samboförhållande - Också!

stackars jönspellar............

nip

Precis. Du skriver en massa skräp och får konkreta frågor tillbaka som du ignorerar... Istället kommer det raljerande text av det slaget jag svara på här.

Jag vet ju vem jag tycker är Jönspellen här...

(men du kan ju alltid bevisa att jag har fel genom att faktiskt svara på lite frågor du fått i allsköns trådar)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback