Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-06-19, 12:48
  #37
Avstängd
Satyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Den andra gången var det en kille som ställde sig och pissade på en hemlös som låg och sov i en port. Hans kompisar vek sig dubbla av tillgjort Jackass-skratt och kommentarer som "Awesome", "You´re crazy, man" och liknande.

Det är fan min humor!
Citera
2007-06-19, 14:48
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
För att inte snacka om TV, DVD-spelare och spelkonsoll av valfritt märke på rummet under fängelsevistelsen...
Synd att man inte kan boka in sig längre än ett år då...
Citera
2007-06-19, 15:05
  #39
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
En mycket manlig, modig och hedersvärd neger smyger här upp bakom en hemlös och klappar på honom i bakhuvudet med ett aluminium-bollträ.

Resultat? 1 st död hemlös.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...097158,00.html

Att gangsta-typer höjer sin heder efter att ha misshandlat alt dödat en rival finns det åtminstone någon slags logik i. Men att, så här fegt, klubba ner en oskyldig stackare borde inte vara särsilt statushöjande. Eller har det gått så långt? Är detta den nya trenden bland primitiva för att stiga i graderna hos sina vänner?

En enkel fråga bara, är det inte förfärligt vare sig det är en cracker, en neger, en camel jockey lr fan vet??
Jag frågar för jag fattar inte rubriken "neger vs hemlös" för här ser jag inget öga mot öga utan ett fegt slag bakifrån!
Citera
2007-06-19, 15:16
  #40
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hmm, mjo. Många svarta är väl dessutom dömda för brott och därmed inte aktuella för jurytjänstgöring. Och andelen svarta i USA är vad, 10-20% ?

Vilket får mig att tänka på en lite O.T-grej. Hur lyckades de skramla ihop en jury bestående av till största delen svarta i O.J-simpson-rättegången?

Det känns ju nästan lite uppgjort?

Uppgjort tror jag inte men det verkade vara en vändning i USAs brottshistoria.
Som TrialByerror sade, hade de dömt O.J hade USA förvandlats till ett inferno tre gånger hetare än Watts!
Det är möjligt att han dödade henne men "if the glove doesn t fit , you must acquite"

Jag tänkte på det franska ordspråket: den som sår vinden, skördar stormen!
Många svarta har mördats i Södern och juryn bestående av vita friat trots starka bevis...
Det blir så när världen styrs av etniska trivialiteter istället för lag, tolerens, etik och moral!
Citera
2007-06-21, 19:26
  #41
Avstängd
cruelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
En enkel fråga bara, är det inte förfärligt vare sig det är en cracker, en neger, en camel jockey lr fan vet??
Jag frågar för jag fattar inte rubriken "neger vs hemlös" för här ser jag inget öga mot öga utan ett fegt slag bakifrån!

Själva nedklubbningen är lika förfärlig oavsett vem/vad som utför den. SDå är det.

Min rubrik beskriver bara det som sker; en neger klubbar ner en hemlös.

Så kanske man inte får uttrycka sig...?
Citera
2007-06-21, 20:57
  #42
Avstängd
cruelsteins avatar
Rubriken kan ju också vara ett effektivt sätt att sammanfatta innehållet.

Som i det här fallet då rubriken skulle kunna vara: Invandrarbarn vs företagare 7 - 0

http://www.skanskadagbladet.se/apps/...NING/105220023
Citera
2007-06-21, 22:49
  #43
Medlem
DonCalderons avatar
din fågel.. d e inte en "neger" utan det är en latinamerikan...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback