Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 11:01
  #733
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Jösses, vad sa mamma då?

Mamma va inte hemma Bara städa upp snyggt, slänga allt, sen drog jag till en vals att jag tappat skålen i golvet, sånt som händer
Citera
2021-02-13, 14:46
  #734
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Köttfärssås med banan. Berätta om era största hjärnsläpp gällande mat.

Tjena.

Frugan är hemma denna helg och hon är grym på mat så hon satte en köttfärssås igår enligt konstens alla regler oc puttrade på den under natten.

När jag vaknade i morse fick jag en uppenbarelse och skivade ner en hel klase bananer i såsen.

Det var dumt gjort av mig för det blev inte gott. Så funderar ni på att blanda banan i köttfärssåsen så gör inte det. Jag talar av egen erfarenhet.

Posta gärna era egna hjärnsläpp med mat som inte blev bra.

Frågor på det?
__________________
Senast redigerad av Kyrkbacken 2021-02-13 kl. 14:57.
Citera
2021-02-13, 14:50
  #735
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Tjena.

Frugan är hemma denna helg och hon är grym på mat så hon satte en köttfärssås igår enligt konstens alla regler oc puttrade på den under natten.

När jag vaknade i morse fick jag en uppenbarelse och skivade ner en hel klase bananer i såsen.

Det var dumt gjort av mig för det blev inte gott. Så funderar ni på att blanda banan i köttfärssåsen så gör inte det. Jag talar av egen erfarenhet.

Frågor på det?
Inga frågor från mej I alla fall, bananer är ju skit äckligt så det var väldigt dumt.
Citera
2021-02-13, 14:54
  #736
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Inga frågor från mej I alla fall, bananer är ju skit äckligt så det var väldigt dumt.
Jag förstår nu i efterhand att det var jävligt dumt men i stunden fick jag feeling och körde på.
Citera
2021-02-13, 15:01
  #737
Medlem
sfrges avatar
Det borde vara förbjudet att använda banan i matlagningen.
En del har ju bananer på pizzan. WTF.
Citera
2021-02-13, 15:02
  #738
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det borde vara förbjudet att använda banan i matlagningen.
En del har ju bananer på pizzan. WTF.

Testa banan i tacos... förvånansvärt gott. Ingenting att alltid ha i men äckligt var det inte.
Citera
2021-02-13, 15:07
  #739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Jag förstår nu i efterhand att det var jävligt dumt men i stunden fick jag feeling och körde på.
Dumt och dumt, man måste ju prova innan man vet. Du kunde också gjort en fantastiskt kulinarisk upptäckt😀. Inte jag men min livskamrat skulle göra varma mackor. Skivor av Pågens Lingongrova, skivad kall potatis och Västerbottensost. Våra söner påminner honom fortfarande, om hur äckligt det var.
Citera
2021-02-13, 15:11
  #740
Medlem
ChuchuJellys avatar
I ren lathet och trötthet efter en lång arbetsdag la jag in frysta nötfärsburgare direkt i ugnen utan matfett eller kryddor. Köttet luktade död råtta och smakade ruttet trots ordentlig tillagning, aldrig igen.
Citera
2021-02-13, 15:13
  #741
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Tjena.

Frugan är hemma denna helg och hon är grym på mat så hon satte en köttfärssås igår enligt konstens alla regler oc puttrade på den under natten.

När jag vaknade i morse fick jag en uppenbarelse och skivade ner en hel klase bananer i såsen.

Det var dumt gjort av mig för det blev inte gott. Så funderar ni på att blanda banan i köttfärssåsen så gör inte det. Jag talar av egen erfarenhet.

Posta gärna era egna hjärnsläpp med mat som inte blev bra.

Frågor på det?


Säker tillhör du de skumma så tar en pizza med banan på.

Har nog inte fått nåt hjärnsläpp, kan testa nya ingredienser men vet vad som funkar tillsammans
Gör all mat hemma.
Citera
2021-02-13, 15:35
  #742
Medlem
Av lathet åt jag en gång korv kallt från bullens pilsnerkorv. När jag öppnade locket så flöt fettet och de var förmodligen det mest vidriga jag ätit
Citera
2021-02-13, 15:36
  #743
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
En vän till familjen (ja, det var faktiskt inte jag, tro vad ni vill) skulle laga någon form av indisk gryta som skulle ha yoghurt i sig. Tyvärr hittade han ingen yoghurt i kylskåpet och tänkte att filmjölk "typ är samma sak". Det är det inte skulle det visa sig, grytan blev jättemärklig och inte alls på ett spännande eller positivt sätt.
Citera
2021-02-13, 16:04
  #744
Medlem
Andersdamaans avatar
Råkade en gång i bakiströttheten ersätta bladpersilja med koriander när jag lagade Moules Mariniere.
Dessutom så var jag litet bakissnuvig vid tillfället så jag kände inte doften så bra när jag hackade upp bladen!
Blev en minst sagt lustig smakchock när jag sörplade loss! Det smakade inte direkt illa, men när man förväntar sig en viss smak och sedan får en annan så slår ens smaklökar lätt bakut!

Sedan så har man ju ibland råkat att ta frugans hemmaodlade Bhut Jolokia-Habañerohybrid istället för vanlig Habañero när man lagar Chili Con Carne! Den svider rätt bra i gommen!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback