Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-13, 11:36
  #1
Avstängd
100 dagsböter a 180 kronor blev straffet för den politiker i skåne som skyllde på kosovoalbanerna för att det finns mycket heroin i landet. Jag tycker det är ett bra straff, för inte fan kan någon ha tvingat någon annan att börja missbruka heroin. Det är väl upp till var och en att ta ansvar för sitt eget liv, man kan väl för fan inte lasta en annan folkgrupp för att man har misslyckats i livet eller?

Eller, just det, ursäkta, det kan man visst det. Enligt majoriteten av er här, så är det ju invandrarnas fel att ni har problem i era liv, att ni inte trivs och mår dåligt ibland och så

Fan just det, ja då är nog domen felaktig ändå
Citera
2007-06-13, 11:40
  #2
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Du har missuppfattat, han har inte sagt att det är kosovoalbaner som tvingat folk att knarka, utan bara för att de tar in knarket - vilket det gör. Men det är ju rasism enligt lagen så att då är det en korrekt dom.

Dyrt att tala klarspråk i Sverige..

/Sopparn
Citera
2007-06-13, 11:49
  #3
Avstängd
Han sa ochså något i stil med: "Det är inte så konstigt att vi har så många uteliggare i Sverige, i och med att Friggebo gav permanent uppehållstillstånd till 46000 kosovoalbaner"

Detta utspel kan bara tolkas på ett sätt. Han ger kosovoalbaner skulden för att det finns svenskar som är uteliggare. Menar han kanske att om Friggebo inte hade låtit dessa kosovoalbaner fått komma till Sverige, då hade vi inte haft en enda uteliggare i landet eller???
Citera
2007-06-13, 11:49
  #4
Medlem
knightones avatar
Ja han sa inte ens så pass mycket...

Citat:
”är det att undra på att uteliggarna blir fler och fler när vi importerat denna drog genom att Friggebo gav 46000 kosovoalbaner permanent uppehållstillstånd, efter detta misstag har heroinet flödat i Sverige och Europa...”

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/...082069,00.html

Frågor:

1. Får man inte säga att 'Friggebo beslutet' var ett misstag ?

2. Är det inte ett faktum att heroinet strömmade in till denna folkgrupp?

3. Är det inte sant att uteliggarna blir fler pga drogmissbruk?
Citera
2007-06-13, 11:50
  #5
Medlem
http://politics.guardian.co.uk/homea...054958,00.html

"Tony Blair yesterday claimed the spate of knife and gun murders in London was not being caused by poverty, but a distinctive black culture. Mr Blair said the recent violence should not be treated as part of a general crime wave, but as specific to black youth. He said people had to drop their political correctness and recognise that the violence would not be stopped 'by pretending it is not young black kids doing it'."

Storbritanniens premiärminister hade alltså blivit dömd för hets mot folkgrupp om han hade varit svensk. Det ger en fingervisning om hur bisarr situationen är i Sverige och hur sinnesrubbad lagen om hets mot folkgrupp är.

Lagen stiftades 1988. Birgit Friggebo borde alltså enligt dagens måttstock ha fällts för sitt uttalande "uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att kosovoalbaner är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt", men det kom hon undan med...

Burlövsgubben har ju helt rätt, det är precis som han sa. Så är det med albaner och kosovoalbaner, punkt. De låter inte ens USA:s president ha sitt armbandsur ifred.
Citera
2007-06-13, 11:51
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Du har missuppfattat, han har inte sagt att det är kosovoalbaner som tvingat folk att knarka, utan bara för att de tar in knarket - vilket det gör. Men det är ju rasism enligt lagen så att då är det en korrekt dom.

Dyrt att tala klarspråk i Sverige..

/Sopparn

Så det är alltså bara kososvoalbander som tar in knark? Och hur vet ni att svenskar, danskar och tyskar inte gör det då?
Citera
2007-06-13, 12:39
  #7
Avstängd
Dr. J. Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Så det är alltså bara kososvoalbander som tar in knark? Och hur vet ni att svenskar, danskar och tyskar inte gör det då?

Bara för att statens statistik visar att gruppen kosovoalbaner och andra från frorna Jugoslaver är överrepresenterade, vilket då varken svenskar, danskar eller tyskar är.

Det måste vara jobbit att vara PK och behöva brottas med verkligheten hela tiden.

Vad det gäller böterna så är jag säker på att partistödet används för detta så den summan är ju verkligen ett meningslöst slag i luften.
Citera
2007-06-13, 14:04
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Bara för att statens statistik visar att gruppen kosovoalbaner och andra från frorna Jugoslaver är överrepresenterade, vilket då varken svenskar, danskar eller tyskar är.

Det måste vara jobbit att vara PK och behöva brottas med verkligheten hela tiden.

Vad det gäller böterna så är jag säker på att partistödet används för detta så den summan är ju verkligen ett meningslöst slag i luften.

"Meningslöst slag i luften"??

Så du menar att om rosenbadsregimen lyckas mjölka folk på 18000, då har det ingen som helst verkan menar du?

Tänk dej själv, hur mycket regimen mjölkar det svenska folket på pengar varje år, tack vare dagsböter. Jag är så nyfiken på hur mycket det rör sig om per år. Med dessa pengar så stärker regimen sina positioner, men det fattar ju inte ni "nationella". Regimen utnyttjar er dumdristighet till att tjäna grova pengar.

Jag ska tala om för er att domstolsväsendet mycket hellre dömer folk till dagsböter än till fängelse. Jag har själv blivit mjölkad på 1200 kronor. Fick 40 dagsböter a 30 kronor + 500 kronor till "brottsofferfonden", så jag vet vad jag talar om.
Citera
2007-06-13, 17:24
  #9
Medlem
Shalas avatar
Dessa eviga lögner..

Citat:
Heroin och Balkanrutten
Det stämmer inte att 95 procent av allt heroin smugglas till Sverige via Kosovo. Däremot är det sant att ungefär 80 procent av det bruna rökheroinet som finns på den europeiska marknaden, däribland i Sverige, kommer via den så kallade Balkanrutten. Där är Kosovo en av flera möjliga omlastningsplatser. Dahn Pettersson hävdar att priset på heroin i Sverige sjunkit och användningen ökat därför att många kosovoalbaner bosatt sig här, men det stämmer inte heller. Enligt Rikspolisstyrelsens uppgifter har priset och tillgången under senare år varierat uppåt och neråt, mest beroende på den politiska situationen i Afghanistan och opiumskördarna där. Enligt FN:s organ för drog- och brottsbekämpning, UNODC, har Sverige lyckats bäst av alla EU-länder med att bekämpa droger. Medan användningen i EU ökat de senaste åren har den minskat i Sverige.

http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article229448.ece

För övrigt pinsamt kul att clownens advokat är etnisk serb

Eller hans försvarstal "JAG ÄR INTE RASIST, jag har många jugoslaviska vänner"

Evig komedishow
Citera
2007-06-13, 17:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
"Meningslöst slag i luften"??

Så du menar att om rosenbadsregimen lyckas mjölka folk på 18000, då har det ingen som helst verkan menar du?

Tänk dej själv, hur mycket regimen mjölkar det svenska folket på pengar varje år, tack vare dagsböter. Jag är så nyfiken på hur mycket det rör sig om per år. Med dessa pengar så stärker regimen sina positioner, men det fattar ju inte ni "nationella". Regimen utnyttjar er dumdristighet till att tjäna grova pengar.

Jag ska tala om för er att domstolsväsendet mycket hellre dömer folk till dagsböter än till fängelse. Jag har själv blivit mjölkad på 1200 kronor. Fick 40 dagsböter a 30 kronor + 500 kronor till "brottsofferfonden", så jag vet vad jag talar om.

Gör du dig till hela tiden, eller är du bara helt intelligensbefriad?
Citera
2007-06-13, 19:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
"Meningslöst slag i luften"??

Så du menar att om rosenbadsregimen lyckas mjölka folk på 18000, då har det ingen som helst verkan menar du?

Tänk dej själv, hur mycket regimen mjölkar det svenska folket på pengar varje år, tack vare dagsböter. Jag är så nyfiken på hur mycket det rör sig om per år. Med dessa pengar så stärker regimen sina positioner, men det fattar ju inte ni "nationella". Regimen utnyttjar er dumdristighet till att tjäna grova pengar.

Jag ska tala om för er att domstolsväsendet mycket hellre dömer folk till dagsböter än till fängelse. Jag har själv blivit mjölkad på 1200 kronor. Fick 40 dagsböter a 30 kronor + 500 kronor till "brottsofferfonden", så jag vet vad jag talar om.
Du fick definitivt fel straff......dom borde låst in dig och kastat bort nyckeln, det hade varit bra för sverige.
Citera
2007-06-13, 20:45
  #12
Medlem
Drullknulls avatar
Högerpopulist dömd för HMF!

Så var det dags för ännu ett klavertramp av aphögern, ett i raden av många.

Allianspartiet, ett litet obskyrt parti i Arlöv(Skåne), har fått en av sina politiker dömd för hets mot folkgrupp. Dahn Pettersson hade i en motion till kommunfullmäktige dragit svepande slutsatser att kosovoalbaner ligger bakom merparten av heroinsmugglingen. En av ledamöterna(moderat) lämnade över skrivelsen till polis för granskning.
Tingsrätten dömde Dahn till dagsböter, allt enligt sydsvenskan.

Länk:Artikel i Sydsvenskan

Lite frågor kring fallet med Dahn Pettersson: rätten anser att Pettersson visat missaktning för en folkgrupp, rätt eller fel(motivera)?
Det finns partier med snarlik populism som vill in i riksdagen(nämner inga namn), bör de vakta sin tunga eller ta fighten mot HMF-lagen?

Anm: allianspartiet bildades ur Ny Demokrati
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback