Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-06-13, 21:20
  #25
Avstängd
Odess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Jag upprepar Reinfeldts tre frågor till Sahlinskan;
\"Vad vill du göra? Hur vill du göra det? Med vem vill du göra det?\"
Tror ni att vi nånsin kommer få svar?

Om Måna svarat på Reinfeldts 3 enkla frågor hade hon plockat Reinfeldt och vunnit soffliggarpoäng.

Ska bli intressant om hon kommer att svara på dessa eller ej. Reinfeldt bör stå på sig och upprepa dessa frågor tills hon svarar dem. Och inte ständigt slingrar sig med oneliners och offtopic.
Citera
2007-06-13, 21:27
  #26
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Om Måna svarat på Reinfeldts 3 enkla frågor hade hon plockat Reinfeldt och vunnit soffliggarpoäng.

Ska bli intressant om hon kommer att svara på dessa eller ej. Reinfeldt bör stå på sig och upprepa dessa frågor tills hon svarar dem. Och inte ständigt slingrar sig med oneliners och offtopic.

Inte lätt att svara när man inte har ett svar. Monas oppositionsretorik verkar endast gå ut på förklara hur jävligt folk har det under Alliansens styre, men hon och SAP har inget att komma med själva.
Citera
2007-06-13, 22:03
  #27
Moderator
Strix m/94s avatar
På den...

Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Jag kan svara på det (åt Måna) istället!

Vad vill du göra? Regera landet.
Hur vill du göra det? Härska genom att söndra.
Med vem vill du göra det? Vill göra det helt själv.

...första frågan kan man utveckla något. Visst vill hon regera landet, men hon vill också omdana det, och småningom förstöra det.
Hur-frågan är litet lättare. Hon vill köpa välarnas röster med högre bidrag och mindre arbete, så att hon säkert får alla arbetskygga kommunalkärringar med sig. Detta, för det tredje, gör hon gärna tillsammans med VPK om så krävs, och kanske till och med MP, bara de agerar dörrmatta och nöjer sig med avveckling av försvaret.

Jag skall i nuläget inte framhålla vem man bör rösta på, men för den som tar det minsta ansvar för Sverige, så måste man avstå från Måna Muslim!
Citera
2007-06-13, 23:05
  #28
Medlem
Lous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Något bra med Mona Sahlin? Då får du nog tyvärr leta länge.

Men något bra med Fredrik Reinfeldt ? Neee där behöver du inte ens leta för det finns inget!

Sen så verkar det som att Alliansen tappar mark i de senaste undersökningarna, svenska folket verkar börja vakna till nu... tror Alliansen har gjort sitt efter denna Mandat period. Svenskarna ville visa att du ville ha förändring på vissa saker dock inte vad de har fått och kommer få framöver. Så njut så länge skulle jag vilja säga. Bara min teori, men jag är relativt säker på detta, annars får man ta och emigrera. Tack för mig
Citera
2007-06-14, 00:07
  #29
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
...omfattar i stort sett ett område. Flummet i skolan skall lämnas nu när Alliansen styr upp den. Annars så verkar det verkligen inte vara tal om någon omprövning alls.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=660450

Mona Sahlins stora förintelse lyckades inte helt ut då hon satt i regeringsställning. Nu prövar hon andra grepp för att om möjligt kunna börja om där hon slutade. Något annat handlar det inte om!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback