Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-13, 00:32
  #1
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Men ändå känns det som man är kvar i ett sosseträsk. Jag trodde det skulle bli friska vindar när vi bytte regering men denna regering är ett skämt. Sen kan tom. höra moderater försvara vissa förtryckarfasoner. Fast vi har en borgerligregering så ser de svenska folket som någon slags omyndig massa som man kan ta pengarna ifrån.
Citera
2007-06-13, 00:33
  #2
Avstängd
Erwachts avatar
När jag blir stor ska jag rösta på "militärdiktatur" i varje val.
Citera
2007-06-13, 01:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erwacht
När jag blir stor ska jag rösta på "militärdiktatur" i varje val.

när du fyller 18, tänkte du?=)
Citera
2007-06-13, 02:19
  #4
Medlem
llduces avatar
Folket är för sosse politik eller på sin höjd sosselight politik, därför måste alliansen föra denna politik vare sig de vill eller inte, annars åker de ut med huvudet före vid nästa val.
Citera
2007-06-13, 02:25
  #5
Medlem
Ehm, de rika har ju tjänat på den borgerliga politiken, som exempelvis villaägare i Stockholms välbärgade förorter. Är det sossepolitik?
Citera
2007-06-13, 02:27
  #6
Medlem
Fargoths avatar
Jag tror att det är ett dåligt val av Alliansen att satsa på en (mer) vänsterinriktad politik. För det första så kommer alla sossar som proteströstade på dem för att få förändring gå tillbaka till (s) eftersom det inte är någon större skillnad, sedan kommer personer som röstar blått av vana bli förbannade på snedsteget och söka sig till andra jaktmarker, alternativt rösta blankt.

Vi får hoppas att det blir fler reformer som det har blivit. Som sagt, Rom byggdes inte på en dag. Låt oss bara hoppas att Alliansen inte fastnar i sosseträsket för att fiska röster, utan bara kör med en mjukstart nu första året.
Citera
2007-06-13, 02:29
  #7
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ehm, de rika har ju tjänat på den borgerliga politiken, som exempelvis villaägare i Stockholms välbärgade förorter. Är det sossepolitik?


Ett eller några ytterst marginella steg åt höger ändrar inte att de på de hela är sosse politik som drivs. Någon riktigt Höger har vi inte haft på väldigt länge.
Citera
2007-06-13, 02:29
  #8
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ehm, de rika har ju tjänat på den borgerliga politiken, som exempelvis villaägare i Stockholms välbärgade förorter. Är det sossepolitik?

Tjänade de inte "mer" under sossarna? Var sossarnas politik inte sossepolitik?
Citera
2007-06-13, 02:30
  #9
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Vi har en borgerlig regering
Halleluja, prisa Gud och erhm.. eh.. Kd.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Men ändå känns det som man är kvar i ett sosseträsk.
Jo, detta är fortfarande Sverige sist jag kollade. Tror du seriöst att man bara kan hoppa ur träsket? Vi måste kravla oss upp några steg i taget. Visst Alliansen skulle kunna satsa gärnet. Men då är risken att S tar tillbaka kontrollen och sänker oss ännu längre ned innan vi hunnit opp.
Citera
2007-06-13, 02:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Tjänade de inte "mer" under sossarna?

Givetvis inte! Hur tänker du nu?

Borgarna har ju bidragit till att klasskillnaderna har ökat, så nu är ni väl glada antar jag? A-kassan har sänkts, försäkringskassan har skurits ned rejält mm mm. Vad mer kan ni önska?
Citera
2007-06-13, 02:36
  #11
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Givetvis inte! Hur tänker du nu?

Borgarna har ju bidragit till att klasskillnaderna har ökat, så nu är ni väl glada antar jag? A-kassan har sänkts, försäkringskassan har skurits ned rejält mm mm. Vad mer kan ni önska?

App app. Är det inte bättre att folk tjänar mer på att arbeta, och att den egentliga fattigdomen sjunker? "Klyftor" är ett relativt begrepp. Det kvittar egentligen hur stora klyftorna är. Det viktiga är hur de som är längst ner har det.
Citera
2007-06-13, 02:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
App app. Är det inte bättre att folk tjänar mer på att arbeta, och att den egentliga fattigdomen sjunker? "Klyftor" är ett relativt begrepp. Det kvittar egentligen hur stora klyftorna är. Det viktiga är hur de som är längst ner har det.

Men de rika har ju fått de bättre och de fattigaste sämre. Det är inte ett sånt Sverige jag vill leva i. De fattigaste arbetar också, problemet är att de inte bor i miljonvillor och kan dra nytta av sänkt fastighetsskatt, avskaffad förmögenhetsskatt osv osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback