Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-06-08, 18:40
  #25
Medlem
P-addicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalgraden
Behöver man körkort för att brassa runt med en sån på vanlig väg där nere eller?

vet inte om du tänker på en vanlig cross nu eller om du menar Enduro / en som är väg-reggad ?

hur som helst, .. Pengar och ditt pass är vad du behöver. ibland inte ens pass, beror lite på var du hyr osv.
Citera
2009-06-11, 18:39
  #26
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalgraden
Behöver man körkort för att brassa runt med en sån på vanlig väg där nere eller?

Nej, cash is king där nere....
Citera
2009-07-11, 23:05
  #27
Medlem
Jag körde 125cc skoter i Thai senast jag var där. Men hur är det med körkortskrav för MC/skotrar, troligtvis åker vi dit igen och då kommer det bli mer åkande och jag skulle vilja vet vad det är för regler som gäller. Är det någon som har svar.
Citera
2009-07-12, 06:57
  #28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke90
Jag körde 125cc skoter i Thai senast jag var där. Men hur är det med körkortskrav för MC/skotrar, troligtvis åker vi dit igen och då kommer det bli mer åkande och jag skulle vilja vet vad det är för regler som gäller. Är det någon som har svar.

Du gar till stallet som hyr ut motorcyklarna, betalar 150-250 baht/dag i forskott och en depositionspeng, lamnar passet och far motorcykeln.

Fast ge fan i att sabba den pa nagot mojligt vis eller du far lagga ut nagra tiotal med tusenlappar...
Citera
2009-10-03, 07:20
  #29
Medlem
Player74s avatar
Eller så...

Eller så skaffar man en pålitlig thailändare som inte vill suga en på pengar och hyr ut hojar. Är du en som står för kostnaderna för ev skador så kan jag gärna förmedla en pålitlig kontakt i just Pattaya men då ser jag gärna att du är en man med god betalningsförmåga om olyckan skulle vara framme...

Pm-a om du skulle vara intresserad

Mvh
Citera
2017-05-05, 01:26
  #30
Avstängd
Arboga-Connys avatar
https://www.worldnomads.com/travel-s...-are-the-rules

Jag har kört MC i 10+ år och i flera länder med katastrofal trafik.

Thailand är det absolut värsta stället. Det dör över 10tusen årligen i trafiken. De kör vårdslöst och ofta på fel sida vägen. Hyr ingen mc eller moped i thailand.
Gör inte det.
Åk taxi eller buss eller hyr en chaufför.
Citera
2017-05-09, 13:16
  #31
Medlem
StoffeSvenssons avatar
För sex månader sedan körde jag mellan Bangkok och Phuket.
Det var väldigt tät trafik i städerna och folk kör som idioter så jag hade en värsting jeep.
Ute på landsbygden är det dock lugnt men jag skulle verkligen avråda dig ifrån att köra på två hjul i detta land. Hur bra du än kör så kanske du träffar på någon som mig. En turist som inte är van vid att köra på vänster sida och kanske drar med dig när jag kör om dig eller en packad thai som inte ser dig när han ska fram i 100 knyck.
Citera
2017-05-16, 14:26
  #32
Medlem
ChrisChans avatar
Går bra utan körkort men se för helvete upp för vildhundarna! En sådan sprang rätt ut i gatan och orsakade ett riktigt stort skrapsår på mitt ben. Som tur var hände det i slutet av min vistelse där. MCn blev ganska tilltygad den med men jag klarade mig på i sammanhanget helt rimliga 750kr ersättning. Trodde de skulle skörta upp mig först. De var dessutom ovanligt lugna över att jag just fuckat upp deras helt nya MC (de kanske skörtade upp mig iallafall).
__________________
Senast redigerad av ChrisChan 2017-05-16 kl. 14:31.
Citera
2017-05-16, 19:36
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisChan
Går bra utan körkort men se för helvete upp för vildhundarna! En sådan sprang rätt ut i gatan och orsakade ett riktigt stort skrapsår på mitt ben. Som tur var hände det i slutet av min vistelse där. MCn blev ganska tilltygad den med men jag klarade mig på i sammanhanget helt rimliga 750kr ersättning. Trodde de skulle skörta upp mig först. De var dessutom ovanligt lugna över att jag just fuckat upp deras helt nya MC (de kanske skörtade upp mig iallafall).

Bra råd. Utan körkort åker du per automatik på allt om du är i en olycka, öven om personen kör på dig. Även så kan du nog räkna bort försäkringen. Så du är helt körd utan väldigt bra kontakter med polis/myndighetspersoner om du inte ens har körkort.

Var själv på polisstationen förra veckan pga att en Thai vän var i en olycka. Innan vi kom dit skulle han betala allt. Även när den andra personen var den som gjort fel. Vår vän hade inte körkort och moppen hade inte skattebevis.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f499808

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback