Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-10-20, 03:20
  #37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Det är flera utav er nu som bestämt hävdar att jag är dum i huvudet, men dock är det ingen utav dessa personer som har argumenterat emot, utan det har enbart varit one-liners.

Jag kan lätt sitta och kalla alla som inte håller med mig och mina åsikter för idioter, men jag har mognat såpass att jag respekterar folks åsikter.
Många utav dessa förslag är provokativa, men dock så är inget av dom icke genomförbart, utan det mesta av det har redan testats i historien, och i andra länder.
Men för er som känner er så fria och som nyss har dissat aftonhoran, känns det väl bra när man hackar på folk som bryter banan och tänker själv?

Skärpning för i helvete!

Problemet är att det du presenterar ofta går helt på tvären med något annat du presenterar varpå de flesta förmodligen tolkar det du säger som trollande och därför ej värt att lägga ned särskilt mycket tid på.

Därför får du möjligtvis en del nedsättande sk 'oneliners'.

Min åsikt är att då dina tankar går helt på tvären med varandra är det parti som har flest idéer som går på tvären med varandra det som passar bäst. I Sveriges riksdag är det parti som utmärker sig mest för detta Miljöpartiet. Om du vill ha en något mer högerorientering väljer du höger-MP dvs Centerpartiet. Det är i princip samma partier, båda två har idéer och åsikter som går helt kors och tvärs, men i båda partier är det inte så viktigt med sakfrågor utan hur det känns. Typ.

En rekommendation är annars att fundera kring hur dina olika uppfattningar skulle fungera i praktiken. Detta kanske får dig att ändra åsikt till något mer pragmatiskt och efter ett tag kanske du ser en röd linje där samma typ av lösning kan appliceras på flera olika idéer. Någonstans där kanske du hittar lite mer rätt än fel.
__________________
Senast redigerad av sinewave 2020-10-20 kl. 03:22.
Citera
2020-10-20, 08:44
  #38
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det bästa vore om tokstollar som du lät bli att rösta.
Haha precis min tanke när jag läste TS

Edit eftersom TS ändå försöker:
Citat:
Man ska få rösta rösta från det att man är 16 år, och även diskutabelt från 15 år. Därför att:

* I mitt Sverige arbetar allt fler ungdomar, eftersom skola till facto inte är någonting för alla. Människor som jobbar, betalar skatt, och ska därför få vara med och rösta om vad pengarna ska gå till.
Och vilka jobb arbetar de med utan utbildning? Ska vi införa låglönejobb ala Kina där folk sitter inknödda i små fabriker och syr fast ögonknappar på gosedjur? Skall vi skapa egna armeer av bärplockare så vi slipper ta hit Thailändare? Varför inte se till att skapa dessa låglönejobb till våra nysvenskar först i så fall så de kan göra lite nytta istället för att enbart leva på bidrag? Varför funkar det inte idag?

Citat:
* Ungdomar blir mer intresserade av politik om de ska gå och rösta, än om de inte skulle göra det. Dessutom ska fler beslut gå till skolorna, och kommunerna. Eleverna på en skola skall till exempel själva rösta om hur vidare skoluniform ska vara obligatoriskt eller ej.
En stor del av den vuxna befolkningen är inte intresserade av politik, förstår inte vad resultatet blir på det de röstar för.

När du är ung så är du mer lättpåverkad av grupptryck mm.. Säger coolaste killen på skolan att han ska rösta S och att alla tjejer som inte röstar S kommer typ 95% av alla tjejerna rösta S för de vill vara med i coola gänget..

Det finns ett uttryck som säger: Röstar du inte vänster när du är ung har du inget hjärta, röstar du fortfarande vänster efter du fyllt 20 har du ingen hjärna.

Unga saknar den erfarenheten som krävs för att se vad olika styrelsesystem leder till.

Dessutom är det ingen nackdel om man får betala skatt till något system i några år innan man själv får vara med och påverka.. Det är lika för alla. Ungefär som när barn slussas in i vuxenlivet. De får börja hjälpa till lite i huset där föräldrarna styr innan de släpps fria att skapa eget boende med egna regler.

Citat:
* Historiskt sett, så är det inget snack om att destå mer man utökat demokratin och låtit denne innefatta fler, destå bättre har människorna fått det.
Har du källa på det?

Citat:
* Är man straffmyndig, och därmed kan dömas enligt Sveriges lagar, så skall man också ha rättigheten att kunna påverka lagarna i fråga.
Varför? Innan man kan leda ska man lära sig lyssna.

Citat:
Flyktingpolitiken ska vara generös, just därför att Sverige ska vara ett land där vi mer än gärna tar emot människor som vill tillföra landet någonting. Som jag sa tidigare: Man skall respektera de lagarna som finns, lära sig språket och även kunna försörja sig själv. Uppfyller man inte dessa krav, så får man inte längre stanna. Sverige kommer då att få in människor som verkligen tillför, samtidigt som man blir av med skitfolk.
Hur genomför du detta i praktiken? Vad händer om du tar hit 2 Somalier som jobbar och sliter som städare till en skitlön. De försöker verkligen och är arbetsamma men klarar inte att dra in tillräckligt med deg för att bidra positivt till samhället.. I bästa fall blir de en nollsumma.. Dessa skaffar sedan 20 ungar som alla är födda i sverige och som börjar kaoza..

Föräldrarna som vi tagit hit får ju ändå anses skötsamma då de iallafall försöker men vad gör du med ungarna? De är ju födda till svenska medborgare.. Dem kan du väl inte slänga ut?
__________________
Senast redigerad av Callebilte 2020-10-20 kl. 09:12.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback