2006-09-09, 08:55
Bannlyst
Citat:
Bilderberg-gruppens möte i Stenungsund 24 maj: Ge dem det välkommande de förtjänar

Den 24 maj träffas den exklusiva Bilderberg-gruppen i på konferenshotellet Stenungsbaden i Stenungsund för att diskutera en rad aktuella frågor. Bilderberg-gruppen som bildades 1954 är ett av de forum i vilken världens mäktiga diskuterar sina problem och försöker uppnå samsyn i viktiga frågor.
Det räcker med att nämna några av deltagarna för att man skall förstå Bilderbergsgruppens tyngd: Fiat-chefen Giovanni Agnelli, Världsbankschefen James Wolfensohn, den tyska riksbankens chef Karl Otto Pöhl, Wallenberg-sfärens Percy Barnevik (som för övrigt är svensk koordinator).
Ordförande för gruppen är ingen mindre än Henry Kissinger, "Tricky Dick" Nixons gamle rådgivare och nyligen utpekad som lämplig kandidat att ställa inför rätta som internationell krigsförbrytare i en nyutkommen och väldokumenterad bok av den amerikanske journalisten Christopher Hitchens.
Enligt Hitchens är Kissinger "en mördare, en lögnare, en pseudointellektuell, en tjuv av regeringsegendom, och en profitör från denna stöld."
Ge dem det välkomnande de förtjänar!

http://www.arbetarmakt.com/nyhetsbrev/nr92.php#1
Citera
2006-09-09, 10:02
Medlem
ChristianXs avatar
Tråd om Bilderberg finns i Konspirationer.

PI -> Konspirationer

/Mod
Citera
2006-09-09, 11:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Tråd om Bilderberg finns i Konspirationer.

PI -> Konspirationer

/Mod

Och är nu sammanfogad med befintlig tråd.
/Mod
Citera
2006-09-09, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NRP:are (old)

Leta inte efter BILDERBERGERGRUPPEN i Nationalencyklopedin för det står inte där. Ett av efterkrigstidens viktigaste uppslagsord!

Från www.ne.se

Citat:
Bilderberggruppen, internationell sammanslutning av ledande och inflytelserika företagsledare, finansmän, politiker och opinionsbildare i Västeuropa och USA. B., som bildades 1954, håller ungefär en gång om året en konferens för ca 100 deltagare – medlemmar och speciellt inbjudna – för att avhandla binationella, politiska och ekonomiska frågor. Sverige har varit värdland för dessa möten 1962, 1973, 1984 och 2001. Konferenserna har karaktären av att vara inofficiella och slutna, vilket bidragit till kritik för hemlighetsmakeri. B. tillmäts betydelse som lobbygrupp och antas kunna initiera frågor och påverka inriktningen av beslut som senare tas i västvärldens länder och i olika internationella samarbetsorgan. B. har fått sitt namn efter Hotel de Bilderberg i Oosterbeek, Nederländerna, som var platsen för den första konferensen.
Citera
2006-09-09, 11:50
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...tråden har spårat ur i riktning foliehattar. Det är väl lika självklart att viktiga ledare i världen behöver ha ett forum för att ostört kunna dryfta frågor som de inte vill att journalisterna skall lägga sig i. Journalister har en ständig glädje i att söka påverka politiken, med "folkets rätt att få veta" som täckmantel. VIssa frågor mår nog bra av att bli diskuterade utan journalister. Då kanske deltagarna till och med vågar beställa en negerboll till kaffet.
Det är ingen globaliseringskonspiration det är frågan om.

Om det är så självklart, varför sa inte Reinfeldt just detta?
Citera
2006-09-09, 20:46
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Om jag redogör för faktiska händelser, såsom Bildts agerande under 9/11-attacken, varför ska det genast skyfflas till konspirationsforumet?

Vad är ni rädda för egentligen...?

Försök förstå att konspirationer hör hemma i konspirationer och inte i politik.
Detta är inte en tråd om Bildts förehavande vid 9/11

Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Precis min åsikt också!

Kanske man skulle rösta på Folkets Vilja istället...
Förvånar mig mycket om inte FV skulle bete sig likadant, kanske dom redan gör

Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Och jag är med i Västerbottens handelskammare...

Vad fan spelar det för roll vilka organisationer eller grupper som Reinfeld är med i så länge det inte är Al-Quada, RKU, NSF eller liknande organisationer? Jag ser det snarare som possitivt att Reinfeld får lite användbara kontakter.

Jag håller defenetivt med i de utalandet.
Citera
2006-09-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Försök förstå att konspirationer hör hemma i konspirationer och inte i politik.
Detta är inte en tråd om Bildts förehavande vid 9/11
Mankan la till intressant information, betyder det att hela tråden måste klassificieras som en konspiration?

Citat:
Förvånar mig mycket om inte FV skulle bete sig likadant, kanske dom redan gör
Visst är det risk för infiltration. Se på vänstern tillexempel.

Citat:
Jag håller defenetivt med i de utalandet.
Samtliga Bilderbergare visar samma syndrom, ingen vill prata om deras ondsinta sällskap. Varför ska sånt här hållas borta från pressen. Har inte invånarna rätt att veta vad deras ledare sysslar med? Hamas och Hezbollah är mycket öppnare än vad Bilderbergarna någonsin kommer att vara.
Citera
2006-09-09, 21:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaken
Mankan la till intressant information, betyder det att hela tråden måste klassificieras som en konspiration?
Nu är det alltså så här, att Mankan "lägger till intressant information" om 9/11 i stort sett vilken tråd som helst.
Så då är alltså alla andra trådar till för 9/11 diskussar ?

Citat:
Visst är det risk för infiltration. Se på vänstern tillexempel.
Verkar som du håller med mig på den punkten, tror dock inte detta är något som partierna kan hålla sig ifrån, varför vet jag inte, har för dålig insyn i just detta , har skummat igenom tråden och tänker googla lite om detta också.

Citat:
Samtliga Bilderbergare visar samma syndrom, ingen vill prata om deras ondsinta sällskap. Varför ska sånt här hållas borta från pressen. Har inte invånarna rätt att veta vad deras ledare sysslar med? Hamas och Hezbollah är mycket öppnare än vad Bilderbergarna någonsin kommer att vara.

En intressant fråga, verkligen, men man kan ju också fråga sig varför ska allmänheten veta precis allt ?
Och nej jag försvarar inte Bildergruppen på något sätt, men tycker det känns lite överdrivet att allt som sker ska bokföras och berättas om.
Citera
2006-09-10, 13:19
Bannlyst
Vilka svenska politiker har varit med på ett Bildberggruppsmöte?
Citera
2006-09-10, 14:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
Off topic och diskussioner om moderering raderat.
/Mod
Citera
2006-09-10, 14:57
Moderator
Ruskigbusss avatar
Lite fakta då:

The Bilderberg Group eller The Bilderberg Conference.
Första mötet slutet av maj 1954 på Hotel de Bilderberg i Holland, varav namnet på initiativ av Joseph Retinger i syfte att öka förståelsen mellan USA och Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...berg_attendees

Deltagare år 2006: http://www.americanfreepress.net/html/26_bb_list_2.htm

Tja, visst. Det ÄR mäktiga och inflytelserika människor som möts för lite snackande, och säkerligen utbyts en hel del information.

Men, att tro att detta är nån sorts konspiration, världsregering eller liknande, är nog lite väl ansträngt.

De är lite för öppna för att det skall vara trovärdigt.
Citera
2006-09-10, 15:03
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, att tro att detta är nån sorts konspiration, världsregering eller liknande, är nog lite väl ansträngt.

Att inte tro det kan lika gärna vara naivt, eller vet du vad de diskuterar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
De är lite för öppna för att det skall vara trovärdigt.

Jag tycker de är lite för oöppna för att de ska vara trovärdiga.

I längden, leder detta till frågan:
Får förtroendelvalda göra vad de vill på sin fritid?

Och då blir svaret, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in